Vandaag moest ik even in Sneek wezen en ben ik wezen kijken bij de oude Deinum Opel garage die nu te koop/huur staat. De showroom stond eerst leeg, behalve een Omega en een Senator op de boven verdieping. Maar langzamerhand kwamen er meer oude Opels bij en leek het me leuk om een soort 70's sfeer plaatje te maken met Gertrud.
Alsof ik net een nieuwe Kadett bij Deinum had gekocht en trots een foto had gemaakt met op de achtergrond een Manta A en een Kadett coupè. De foto van de Kadett coupè is niet gelukt, teveel spiegeling van de grote ramen, maar het is een hele mooie bruin metallic 1.2S, mijn eerste C Kadett was ook een bruin metallic coupè, maar dan een 1.6S berlinetta.
De Manta is een 1.9S berlinetta en heeft nog altijd een vinyl dakje, erg zeldzaam nu, maar in een smetteloze staat.
Middenin de showroom staat een Blitz, deze zag ik nu voor het eerst, is vanaf de weg niet te zien. Voor de Manta een Corsa A GSI van na de facelift, begint ook zeldzaam te worden.
Tussen de Manta en de Coupè stond een rode Kadett E GT, maar ook die kreeg ik niet goed op de foto.
Deze twee stonden dus eerst boven. Waarom de Senator die naamplaat heeft waar het kenteken hoort te zitten weet ik niet, misschien is deze van de oude Deinum zelf? Of de hele verzameling is van hem, en zo heeft Sneek nu ook een mini Opel museum, alleen niet toegankelijk. En ik denk niet dat de verzameling bij de koop van het pand inbegrepen zijn.
En Gertrud begint koelwater te drinken als was het bier tiidens oktoberfest. Alleen ze morst wel wat. Onderaan de radiateur ligt wat koelvloeistof, dus ik ben bang dat die wat lekt. Als de radiateur origineel is, dan is die zowat 50 jaar oud en bros. Ik zal eens kijken of die nog nieuw te krijgen zijn.