Mijn eerste wagen

Imad 4303094

Net ingestapt
Ik ga nu mijn eerste wagen halen en heb keuze tussen:
- Ford Focus (1.6i sedan 2002)
- peugeot 206 (5 deuren 2006)
- Opel Corsa (1.0i 2007)
- Peugoet 206 (1.1 2010)

Welke denken jullie dat het beste is voor een eerste wagen, of toch beter verder zoeken?
Hebben jullie misschien ook suggesties?
Ik had ook ergens gelezen dat aantal pk de verzekering kan bepalen, voor hoe veel pk zou ik dan best gaan voor een niet al te dure belastingen?
(ik ben een student en ga dus vooral naar campus rijden en misschien af en toe eens een uitstapje plannen)

Mvg

Veel van die gegevens kan je zelf opzoeken, vervolgens is het exemplaar afhankelijk welke auto een goede keus is.

Wat je opgeeft is wel erg summier. Wat is je budget? Wat zijn je plannen met de auto? (veel KM's, weinig KM's? Rij je alleen of ga je geregeld met 5 man op pad? Moet ie iets kunnen trekken?)
Een Opel Corsa D met 1.0 motor zou ik nooit kiezen. Die motor is veel te licht. Ga minstens voor de 1.2 maar liever nog de 1.4

budget ligt tussen 2000-3000 en het is vooral om te leren rijden, dus ik ga vaak alleen rijden maar na mijn rij examen ga ik meestal wel met 3+ man op pad gaan. Ik ben nu gewoon vooral aan het zoeken en ging de 4 auto's die ik net opgenoemd heb vandaag bekijken vandaar wou ik al eens zien welke van de lijst ik sowieso al kan wegschrappen.

Het is met een auto vaak afwegen welke positieve kanten je kiest en welke negatieve bijeffecten je treft dan.

Je hebt de keuze tussen grootte (en gewicht) van de auto en de wegenbelasting bijvoorbeeld, of een hogere kilometerstand maar een lagere prijs.

Als je het mij vraagt, denk ik dat er niet heel veel verschil zit in een auto van 1000 euro of 2000 euro. Ik zou proberen om de auto op een brug te krijgen ergens zodat je een goed overzicht krijgen hoe de auto er onder uit ziet. En neem vooral iemand mee die verstand heeft van auto's.

Een 18-jarige Focus of een 10-jarige 206?