Mijn eerste mooie auto aanschaffen

Marwan 3873685

Net ingestapt
Hoi allemaal, ik ben Marwan en wordt binnen een paar weken 18 en heb afgelopen november mijn rijbewijs gehaald. Ben van plan te gaan studeren aan de universiteit, als ik dit hectische jaar haal. Wat er wel naar uit ziet op dit moment.

Ik ben het fietsen beu(Ik loop nog liever als het kan) en zou graag willen overstappen op een auto. Nu ben ik een jongen die graag zelfstandig is en wil ik niet afhangen van mijn ouders om in hun auto te rijden(VW Jetta 2012 1,1). Ik vind het een hele mooie auto en zou hem op den duur graag willen overnemen, maar ik wil geen schade aan andermans auto op mijn geweten hebben. Ik knutsel ook graag aan dingen die ik bezit, en die Jetta heeft echt punten waar ik bij wijze van echt een slappe krijg zonder dat ik er wat aan kan doen.

Ik zat eerst te twijfelen tussen een scooter(Piaggio Zip) of een auto, maar een scooter mag ik niet aangezien je kwetsbaarder bent in het verkeer volgens mijn ouders, wat klopt. Daarnaast ken ik mezelf en laat ik een snor ongeveer 50-60 rijden, dus heb ook geen zin in WOK’jes die hier veel worden uitgedeeld. Vandaar mijn keuze voor een auto, is in mijn situatie inderdaad een stuk veiliger.

Maarja, als ik hem aanschaf dan ben ik nog net 18, vaste kosten zullen duur zijn en de keuze om hem op mijn ouders’ naam te zetten is er niet. Ik had al een aantal keer rondgekeken op marktplaats en fora(aankoopadvies), maar dan zijn er punten die ik tegenkom die me toch heel snel afschrikken, zoals een hoge km-stand bij een benzine(Ik weet dat dat niet per sé wat zegt als ie goed is onderhouden, maar een miskoop als eerste auto is wel zuur).

Ik heb een lijstje gemaakt met wat info over mezelf en een paar kleine eisen, daaronder heb ik een lijstje met occasions staan die ik opzich wel zie zitten. Maar ik vind het heel moeilijk om in te schatten wat ik kan veroorloven en wat niet, graag daarbij jullie hulp.

Ik snap dat het hevig wordt aangeraden om gewoon een klein compact autootje te nemen aangezien dit op alle fronten een stuk goedkoper is, maar persoonlijk haat ik dit soort wagens en wil ik er zowel niet in rijden als in gezien worden.

Inkomsten: €600-€800 per maand, denk dat het binnen een jaar €1000-€1200 kan worden. Maar ik word student en 18, dus heb ook andere vaste lasten. Het staat ook nog niet vast of ik op kamers ga. Dus hou mijn inkomsten ook in gedachten.

Budget: Max €2500, waarbij ik nog kan afdingen want ik wil max €2000 uitgeven aan m’n eerste auto.

Onderhoudskosten: Qua onderhoud kan ik veel zelf doen, heb een garage met de nodige apparatuur voor onderhoudsbeurten maar niet voor hele grondige reparaties zoals een motor los takelen oid. Ik heb een oom als apk-keurmeester en vijf buren die het als beroep/hobby deden/doen.

Rijgedrag: Ik hou me gewoon aan de gewenste snelheid en bij een stoplicht trek ik niet weg alsof ik een drag-race doe. De ritten die ik maak zullen dagelijks zijn en zullen naar bestemmingen in een radius van max 15km zijn, met natuurlijk hier en daar een uitschieter naar de grotere steden.

- Ik wil niet belemmerd worden met milieuzones, bij wijze van kan ik hem gewoon in de Hoog-Catharijne in Utrecht inrijden en in ieder geval geen boete wegens overschrijden milieuzone ontvangen.

- Het liefst zou ik een zwaardere motor willen rijden, denk hierbij gewoon simpelweg aan de V-motor injecties of een sportvariant, ik snap dat dat duurder uit kan vallen, maar misschien is er een optie wat mij zint.


Het lijstje met occasions:
- Peugeot 205, ja ik weet dat dit volkomen tegen mijn eisen is, maar het is een uitzondering en heb er een liefde voor, maar dit is meer zeg maar de ‘last option’. De goedkoopste optie maar wel een koekblik (GTI versie hiervan is trouwens echt 1 van de dikste GTI uitvoeringen).
- Mercedes W123, mooie oldtimer, luxe en heel betrouwbaar, alleen duurder onderhoud wegens weinig onderdelen.
- Mercedes W201 en soortgelijk uitziende modellen, lijkt op de W123.
- Trabant 1.1 N Limusin
- BMW E46 316i of 318i
- Audi 80
 
Wat een wisselvallig lijstje. Ik zie youngtimers waarvan je lastig een goed exemplaar treft voor maximaal 2000 euro, Jaguars en Mercedessen die qua lasten niet bepaald voordelig zijn, een Audi TT waarbij het qua verzekeren weer een duur verhaal wordt, en dan aan het andere eind een spectrum een 205 wat weliswaar een leuk en zeer betaalbaar wagentje is maar dan kun je net zo goed andere compacte auto's ook overwegen.

Meest logische met deze eisen (niet te duur maar ook niet te klein) lijkt me om ergens een B- of C-segmenter op te duiken. Focus, 306, dat soort spul.
 
Ik zal voor iets gaan waar de 1.8 twintig klepper in zit van volkswagen met of zonder turbo.

Je kan dan besparen door voor een minder gewilde auto te gaan van vag zoals de vw bora of de seat toledo of cordoba.

Succes

Totaal wat anders en staat al heel lang te koop

https://www.autowereld.nl/cadillac/bls/2-0t-elegance-30846244/details.html
 
Je wensen en eisen matchen niet niet je situatie, budget en inkomsten. Heb je die auto's al eens door een vergelijker voor verzekeringen gehaald? Met ong 1k pmnd te besteden waar alles nog vanaf moet en nog niet eens weten of je wel of niet gaat studeren en dan op kamers gaat, zijn zulke auto's kopen zo'n beetje de domste stap die je kan nemen nu.

Die BLS hierboven bijv kost je alleen aan verzekering al meer dan €100,- pmnd (op mijn postcode en dat is niet de meest risicovolle omgeving)
 
https://www.autowereld.nl/seat/toledo/1-8-20vt-sport-turbo-trekhaak-climate-cruise-control-nette-sportieve-32893322/details.html toledo turbo

Liever een leon

https://www.autowereld.nl/seat/leon/1-8-20vt-topsport-180pk-zwart-nap-clima-apk-33040026/details.html

De bora is zeldzaam
https://www.autowereld.nl/volkswagen/bora/1-8-20v-turbo-highline-2002-trekhaak-airco-cruise-control-nap-33128036/details.html
 
Hoi Marwan, welkom op het forum. Een leuk gevarieerd lijstje van auto's heb je op het oog, een paar opmerkingen van mijn kant:

2500€ is niet veel geld voor dit soort auto's. Je zult aan de onderkant van de markt zitten waar je veel achterstallig onderhoud gaat tegenkomen. Nu kun je het mechanische zo te lezen nog enigszins redelijk goedkoop aanpakken gezien de beschikbare sleutelruimte en kennis maar zaken als roest en elektronische storingen kunnen het autobezit flink verpesten en zijn niet van die zaken waar je samen met je buurman echt veel aan kunt doen; daar zul je een (dure) expert voor in moeten schakelen.

Los daarvan gaat de verzekering je nekken, het is misschien aantrekkelijk om de auto op naam van je ouders te verzekeren maar echt, doe het niet. In geval van schade kun jij volledig opdraaien voor alle kosten, inclusief lichamelijk letsel en dan ben je voor de rest van je leven aan het betalen. Geloof me, een jonge gast in een Jaguar? Als je een ongeval veroorzaakt gaat de verzekering 100% een buurtonderzoek opstarten en je gaat écht voor gaas. Los daarvan bouw je helemaal geen no-claim op, dus stel dat je over 5-6 jaar een echt mooie/dure auto wilt kopen betaal je de volle mep ipv de 50/60% no-claim die je in de tussentijd op had kunnen bouwen.

Nog even over roest: vrijwel alle Mercedessen uit je lijstje durven aardig te roesten, een roestvrij exemplaar is binnen dit budget vrijwel niet te vinden. Alles met een V motor heeft vaak gespecialiseerd onderhoud nodig, distributie vervangen kan echt een rotklus zijn waarbij de motor soms uit de auto getild moet worden. De Jaguars stonden bekend om hun vele elektrische storingen.

Wat ik deze situaties altijd voorstel is een mooie BMW E46 316i of 318i van vóór de facelift. Je hebt dan de uberbetrouwbare 1.9 M43 motor met 105 of 115 pk waar je gewoon prima mee vooruit kunt en ook zelf nog wat aan te sleutelen valt. De E46 is ook geen probleemloze auto, met name het onderstel is een zwak punt maar dat kun je zelf zo te lezen allemaal oplossen.

Veel succes met je zoektocht en hou ons vooral op de hoogte (y)
 
Een Jaguar, Mercedes of een Audi lijkt mij gezien het budget en je inkomen geen goed idee, ook al zijn ze wel erg leuk. De vaste lasten zijn (best) hoog.

Dan kun je denk ik beter gezien je inkomen en budget een Peugeot 205, 106, 206 of 306 kopen. Dit zijn auto's die je zeker als je handig bent voor weinig geld op de weg kunt houden. De onderdelen zijn goedkoop, en ze zijn technisch niet al te ingewikkeld.

De voorgestelde Ford Focus vind ik ook een goede optie. Of kijk eens naar de Nuova Alfa 147 vanaf 2005, die zijn beter dan die met de oude neus. Het is zeker niet de beste auto ooit gemaakt, maar zijn goedkoop om te kopen, en zijn als je een goed exemplaar hebt ook gewoon erg leuk. En je kunt er zelf veel aan doen.
 
https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/ford/focus-16-16v-collection-apk-05-2021-1ste-eigenaar/11430432 Een prima sturende auto, techniek die niet al te futloos maar nog wel te betalen is, geen koekblik, en ziet er imo nog steeds prima uit. Als je hem later nog wat wilt pimpen met ander lichtmetaal en dergelijke is zoiets een prima basis.

3.jpg
 
Bedankt allemaal voor de reacties, waardeer ik.

Een Focus en alle Peugeot-occasions naast de 205 gaan er bij mij helaas niet in, niet mijn smaak, tenzij het een model is van voor 1980.

Een Seat gaat er ook niet in, het neusje en het kontje staat me totaal niet.

Een Bora kan er nog wel mee door, maar ik vind die zo bulky als jullie snappen wat ik bedoel.

Die BLS vind ik wel echt mooi, maar helaas is dat een automaat.

Zo’n Alfa 147 is ook niet echt mijn ding, het lelijke aan Alfa’s vind ik altijd de achterkant. Het interieur en het neusje is zo mooi maar de achterkant verpest het.

Zo te zien kan ik de TT en de Jaguar’s dus wel afschrijven als het gaat om vaste lasten.

Zijn die Mercedessen wel een goeie keuze ondanks dat ze roestgevoelig zijn? Ik ga mijn auto namelijk wel echt goed onderhouden, zowel motorisch als qua uiterlijk. Denk aan regelmatig wassen en drogen en wanneer mogelijk in de garage als de Jetta er niet staat. Vind dat onderhouden namelijk gewoon leuk om te doen.

Hoe zit het trouwens met andere oldtimers, zijn oldtimers goedkoop qua lasten indien ze motorisch etc geen achterstallig onderhoud hebben gehad? Denk hierbij aan die Mercedessen, maar een auto die me ook te boven schiet en die in het rijtje 205 past is de Renault R4 met dat gekke pookje. Of een Ford Taunus?
Een Audi 80/100? Beetje vergelijkbaar met de Mercedes.
 
Marwan 3873685 zei:
Zijn die Mercedessen wel een goeie keuze ondanks dat ze roestgevoelig zijn? Ik ga mijn auto namelijk wel echt goed onderhouden, zowel motorisch als qua uiterlijk. Denk aan regelmatig wassen en drogen en wanneer mogelijk in de garage als de Jetta er niet staat. Vind dat onderhouden namelijk gewoon leuk om te doen.

Zo'n ouwe W210 is, ook als je voor dit budget geen roestig exemplaar met allerlei gebreken treft, nooit een goedkope auto. Mrb, verbruik, verzekering is voor een 18-jarige ongetwijfeld ook geen koopje, etc.

Hoe zit het trouwens met andere oldtimers, zijn oldtimers goedkoop qua lasten indien ze motorisch etc geen achterstallig onderhoud hebben gehad? Denk hierbij aan die Mercedessen, maar een auto die me ook te boven schiet en die in het rijtje 205 past is de Renault R4 met dat gekke pookje. Of een Ford Taunus?

Als je veel zelf kunt en wilt doen en zo'n auto vooral recreatief (weinig) gebruikt is dat goed te doen, ja. Afhankelijk van het gekozen model uiteraard.
 
D Elzinga zei:
Zo'n ouwe W210 is, ook als je voor dit budget geen roestig exemplaar met allerlei gebreken treft, nooit een goedkope auto. Mrb, verbruik, verzekering is voor een 18-jarige ongetwijfeld ook geen koopje, etc.

Als je veel zelf kunt en wilt doen en zo'n auto vooral recreatief (weinig) gebruikt is dat goed te doen, ja. Afhankelijk van het gekozen model uiteraard.

En de W123 dan? Want die zou ik eigenlijk liever willen. De auto wordt wel vaak gebruikt, wordt een beetje woon-werk autootje. Nu is mijn werk op 2 kilometer afstand en mijn tweede baan op 15. Maar ik werk er ook part-time. Verder tja, beetje wat jongeren doen en gewoon met vrienden af en toe een beetje toeren en naar de mcdrive langs de snelweg bijvoorbeeld haha.
 
Audi A4 met de 1.8 5 klepper
https://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed-33407883/details.html?utm_source=share&utm_

audi-a4-1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed.jpg
 
Een trabant van de laatste bouwjaren nog een optie, dien heeft amelijk een vw blok ipv de eerdere die een 2 takt hebben

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/trabant/advertentie/9190189

Ook nog baby blauw, en ze roesten ook niet
 
Marwan 3873685 zei:
D Elzinga zei:
Zo'n ouwe W210 is, ook als je voor dit budget geen roestig exemplaar met allerlei gebreken treft, nooit een goedkope auto. Mrb, verbruik, verzekering is voor een 18-jarige ongetwijfeld ook geen koopje, etc.

Als je veel zelf kunt en wilt doen en zo'n auto vooral recreatief (weinig) gebruikt is dat goed te doen, ja. Afhankelijk van het gekozen model uiteraard.

En de W123 dan? Want die zou ik eigenlijk liever willen. De auto wordt wel vaak gebruikt, wordt een beetje woon-werk autootje. Nu is mijn werk op 2 kilometer afstand en mijn tweede baan op 15. Maar ik werk er ook part-time. Verder tja, beetje wat jongeren doen en gewoon met vrienden af en toe een beetje toeren en naar de mcdrive langs de snelweg bijvoorbeeld haha.

Dat zijn gewilde klassiekers, met dito prijzen. Ik denk dat je voor dit budget hoogstens een roestige 200D gaat vinden.
 
Auto encyclopedie zei:
Een trabant van de laatste bouwjaren nog een optie, dien heeft amelijk een vw blok ipv de eerdere die een 2 takt hebben

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/trabant/advertentie/9190189

Ook nog baby blauw, en ze roesten ook niet

Dat is een misvatting.
 
D Elzinga zei:
Auto encyclopedie zei:
Een trabant van de laatste bouwjaren nog een optie, dien heeft amelijk een vw blok ipv de eerdere die een 2 takt hebben

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/trabant/advertentie/9190189

Ook nog baby blauw, en ze roesten ook niet

Dat is een misvatting.

Nah, het babyblauwe gedeelte roest niet. :)
 
Oeh zo’n Trabant is inderdaad ook wel geinig/mooi. Was ik even vergeten.

Marktplaats

En zo’n auto bijvoorbeeld? Een Benz 200 uit 1986, de evolutie van de klassieker.

De Audi 80/100 en de oldtimers zoals de R4 en Taunus had ik trouwens nog geen reactie op. Vind het alle 4 mooie modellen.
 
Marwan 3873685 zei:
Bedankt allemaal voor de reacties, waardeer ik.

Een Focus en alle Peugeot-occasions naast de 205 gaan er bij mij helaas niet in, niet mijn smaak, tenzij het een model is van voor 1980.

Een Seat gaat er ook niet in, het neusje en het kontje staat me totaal niet.

Een Bora kan er nog wel mee door, maar ik vind die zo bulky als jullie snappen wat ik bedoel.

Die BLS vind ik wel echt mooi, maar helaas is dat een automaat.

Zo’n Alfa 147 is ook niet echt mijn ding, het lelijke aan Alfa’s vind ik altijd de achterkant. Het interieur en het neusje is zo mooi maar de achterkant verpest het.

Zo te zien kan ik de TT en de Jaguar’s dus wel afschrijven als het gaat om vaste lasten.

Zijn die Mercedessen wel een goeie keuze ondanks dat ze roestgevoelig zijn? Ik ga mijn auto namelijk wel echt goed onderhouden, zowel motorisch als qua uiterlijk. Denk aan regelmatig wassen en drogen en wanneer mogelijk in de garage als de Jetta er niet staat. Vind dat onderhouden namelijk gewoon leuk om te doen.

Hoe zit het trouwens met andere oldtimers, zijn oldtimers goedkoop qua lasten indien ze motorisch etc geen achterstallig onderhoud hebben gehad? Denk hierbij aan die Mercedessen, maar een auto die me ook te boven schiet en die in het rijtje 205 past is de Renault R4 met dat gekke pookje. Of een Ford Taunus?
Een Audi 80/100? Beetje vergelijkbaar met de Mercedes.
Je hebt wel heel veel eisen voor iemand zonder fatsoenlijke inkomen en zonder fatsoenlijk budget. Ook bij een grote Mercedes gaan de kosten aardig oplopen en hoe groter de motor hoe groter de kosten. Zelfs voor een 230E betaal je 95 euro per maand aan verzekering als je hem al verzekerd krijgt. Wil je echt een Mercedes kijk dan eerst eens voor een A-klasse.
 
Marwan 3873685 zei:
Oeh zo’n Trabant is inderdaad ook wel geinig/mooi. Was ik even vergeten.

Marktplaats

En zo’n auto bijvoorbeeld? Een Benz 200 uit 1986, de evolutie van de klassieker.

Zo'n W124 (en kijk ook eens naar een maatje kleiner: de W201) is inderdaad iets vriendelijker geprijsd, zeker als het qua uitvoering niets bijzonders is. Evengoed kunnen ook deze modellen nog best roesten en ouderdomskwalen vertonen, let daarop. Aardige van zo'n benzineversie is wel dat hij in aanmerking komt voor het kwarttarief, al is mrb niet de grootste kostenpost.
 
Marwan 3873685 zei:
De Audi 80/100 en de oldtimers zoals de R4 en Taunus had ik trouwens nog geen reactie op. Vind het alle 4 mooie modellen.

Een Audi 80 B3 is een prima keuze, Renault 4tjes lijken tegenwoordig best duur in redelijke staat. Idem voor de Taunus.
 
W124 en W201 lijken voor mij precies hetzelfde? Wat is het verschil dan? Want het maakt mij niet uit wat voor Mercedes model het is zolang het er maar hetzelfde uitziet.

Hoe zit het trouwens met de Golf 5 en Polo 2006? Dat zijn ook de enige 2 modellen die ik uit die lijn wil hebben.

Ik heb mijn shortlist in de beginpost aangepast. Begin steeds enthousiaster te worden met het beginnen te zoeken naar een auto nu.
 
De W201 oftewel de 190 is een maatje kleiner dan de W124, zeg maar C vs E klasse.

De Golf 5 en de Polo hebben zo hun problemen, niet zo betrouwbaar als de generaties ervoor en zijn relatief duur want gewild.
 
Marwan 3873685 zei:
W124 en W201 lijken voor mij precies hetzelfde? Wat is het verschil dan? Want het maakt mij niet uit wat voor Mercedes model het is zolang het er maar hetzelfde uitziet.

Een W201 is kleiner dan de W124. Inderdaad komen ze uit dezelfde (design)periode maar het zijn verschillende modellen.

0c9c2dcc84d16200d9a9e178e4df670c.jpg


W201 links, W124 in het midden.
 
Oké heb een paar occasions weer bekeken op marktplaats en ben er denk ik wel uit tussen welke modellen ik ga kiezen:

- Mercedes W201
- Mercedes W124
- Audi 80
- BMW 316i


Uit dit lijstje, wat zouden jullie het meest aanraden op financieel gebied? Welke zouden jullie dan weer het meest afraden op onderhoudsgevoeligheid?
 
Goede klassiekers onder de € 2500,00 zijn erg schaars.

De Ford Taunus kan ik niet vinden binnen het budget. Alternatieven voor de Ford Taunus zijn de opvolger de Ford Sierra, of als je liever vierkant wil de niet gezochte Nissan Bluebird, of de Volvo 740 of 850. Let wel op want er staan er ook genoeg exemplaren met (veel) duur achterstallig onderhoud.

Jaren geleden heb ik nog gekeken naar een mooie Ford Taunus, toen waren ze
al vrijwel niet meer te vinden.
 
Marwan 3873685 zei:
Uit dit lijstje, wat zouden jullie het meest aanraden op financieel gebied? Welke zouden jullie dan weer het meest afraden op onderhoudsgevoeligheid?

Een Audi 80 B3 is een kwalitatief voortreffelijke auto, en de prijzen (uitzonderingen daargelaten) zijn nog steeds vrij vriendelijk.(y)

https://www.nederlandmobiel.nl/tweedehands-auto/audi/80-16-c-eerste-eigenaar/11116478

1.jpg
 
Marwan 3873685 zei:
Oké heb een paar occasions weer bekeken op marktplaats en ben er denk ik wel uit tussen welke modellen ik ga kiezen:

- Mercedes W201
- Mercedes W124
- Audi 80
- BMW 316i


Uit dit lijstje, wat zouden jullie het meest aanraden op financieel gebied? Welke zouden jullie dan weer het meest afraden op onderhoudsgevoeligheid?

Op financieel gebied zijn dit allemaal vrij redelijk vergelijkbare auto's denk ik, verbruik en onderhoudskosten zullen elkaar niet veel ontlopen. MRB is een gegeven op basis van gewicht en kun je makkelijk opvragen, de verzekering kan elkaar wat ontlopen maar daar moet je echt even online wat vergelijkingen in maken. Via independer punt NL kun je met het invullen van wat basisgegevens als snel een kosteninschatting krijgen.

Ga eens een paar proefritjes maken, kijk wat je het beste bevalt en kies uiteindelijk het exemplaar in de mooiste staat en wat je het meeste aanspreekt.
 
De Audi 80 B3 had vanaf 1986 een verzinkte carosserie, en stond bekend als een hele goede en moderne auto. De auto is nog niet erg gezocht en hierdoor vrij betaalbaar. Inmiddels zijn al je genoemde auto's al heel oud,
het gaat er meer om welke van de genoemde auto's in de beste staat is.
 
Marwan 3873685 zei:
Oké heb een paar occasions weer bekeken op marktplaats en ben er denk ik wel uit tussen welke modellen ik ga kiezen:

- Mercedes W201
- Mercedes W124
- Audi 80
- BMW 316i


Uit dit lijstje, wat zouden jullie het meest aanraden op financieel gebied? Welke zouden jullie dan weer het meest afraden op onderhoudsgevoeligheid?

Nou, ik heb gewoon MRB en verzekering bekeken van alle vier en de BMW is nogal een dure grap.

De W124 is eigenlijk gewoon een duurdere variant van de W201 terwijl het bij mij niet echt draait om technische specificaties in een auto. Dus dan streep ik ook de W124 door.

Dan ga ik kiezen tussen de Audi 80 en de Mercedes W201, bij allebei inderdaad een proefritje maken.

https://link.marktplaats.nl/m1544564937?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Ik zag deze en raakte gelijk verliefd, dit is er opzich eentje die ik wel in m’n achterhoofd houd. Maar wat is trouwens het echte gewicht voor MRB? Ledig gewicht of GVW?
 
Marwan 3873685 zei:
Ik zag deze en raakte gelijk verliefd, dit is er opzich eentje die ik wel in m’n achterhoofd houd. Maar wat is trouwens het echte gewicht voor MRB? Ledig gewicht of GVW?

Gewoon het leeggewicht.
 
MRB staat er op marktplaats al bij: € 117 - 131 per kwartaal in het geval van deze 190.

Let er wel op dat de zwarte onderkant niet origineel is, hier is waarschijnlijk roest weggewerkt en "lekker makkelijk" alles zwart gespoten.
 
haarr zei:
Audi A4 met de 1.8 5 klepper
https://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed-33407883/details.html?utm_source=share&utm_

audi-a4-1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed.jpg

Dan heb ik deze liever dan een 80. Net iets moderner en airco. Tevens voozien van de degelijke 1.8 motor.
 
haarr zei:
haarr zei:
Audi A4 met de 1.8 5 klepper
https://www.autowereld.nl/audi/a4/1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed-33407883/details.html?utm_source=share&utm_

audi-a4-1-8-5v-advance-airco-pdc-leuke-velgen-rijd-goed.jpg

Dan heb ik deze liever dan een 80. Net iets moderner en airco. Tevens voozien van de degelijke 1.8 motor.

Maar ook duurder qua verzekering en MRB. Auto hoeft voor mij niet zo heel veel te hebben. Ik ga er een Bluetooth radio op gooien en waarschijnlijk een nieuw geluidsysteem en aan andere knoppen ga ik niet zitten.
 
Gewicht valt mee, 1200kg. Een 80 is níet veel lichter en een C klasse zal ook +/- dat gewicht zijn.
 
haarr zei:
Gewicht valt mee, 1200kg. Een 80 is níet veel lichter en een C klasse zal ook +/- dat gewicht zijn.

Via Independer kwam ik zelf op 2/3 tientjes duurder uit dan de 80.

Ik zal vanavond eens even heel het internet afstruinen en met wat advertenties komen.
 
Marwan 3873685 zei:
haarr zei:
Gewicht valt mee, 1200kg. Een 80 is níet veel lichter en een C klasse zal ook +/- dat gewicht zijn.

Via Independer kwam ik zelf op 2/3 tientjes duurder uit dan de 80.

Ik zal vanavond eens even heel het internet afstruinen en met wat advertenties komen.

Verzekering, dat gaat op basis van nieuwprijs. Een A4 zal inderdaad duurder geweest zijn dan een 80.
 
Zadelsnuiver zei:
Let er wel op dat de zwarte onderkant niet origineel is, hier is waarschijnlijk roest weggewerkt en "lekker makkelijk" alles zwart gespoten.

Inderdaad, dit is behoorlijk fake. De beplating, mét chromen strip en een chromen rand op de wieldoppen zijn vanaf (heel laat '89) 1990.
Als kind op de achterbank van diverse gezeten en wij ontvingen een 230e januari 1990 en deze had de beplating. Persoonlijk vind ik die facelift ook mooier.
Met jouw budget zou ik lekker in Duitsland gaan kijken, daar heb je veel meer keuze.
Een 190e is een waanzinnig leuke wagen, kaal, dus kan er ook niets kapot, maar oerdegelijk.
Succes!
 
Terug
Bovenaan