Mijn auto: golf 8 R variant

Steven 9485876

Startmotor
Hallo,

Mijn naam is Steven en ben sinds kort in het bezit van een golf 8 R variant in midnight metallic black.

Korte schets (ben geen groot verteller maar ga m’n best doen )

Ik ben altijd al een autofiel geweest. Sinds mijn jeugdjaren broeide altijd de droom om ooit eens een leuke sportieve wagen te hebben. Gelukkig was ik wel toen verstandig genoeg om de ‘belangrijkste’ zaken toch eerst voorop te stellen (studie, job, carrière, ..). Later kwam daar ook gezin bij . Eenmaal alles nr mijn gevoel in de plooi lag, wou ik pas uitkijken naar iets dat echt met het hart gekozen zou zijn en niet zozeer wat brengt me goedkoop van A naar B.
Het omslagpunt lag specifiek een paar weken terug. Om niet uit te wijden: zwaar ziek geweest en info gehad om mijn sport passie op te geven. Toen dacht ik wel ‘waar wacht ik nu nog op? Huis gebouwd, lening betaald, goede job, … het moest maar eens gebeuren.

Het moest een vlotte familiewagen worden.
Welke auto’s heb ik dan bekeken en testrit gedaan?

- golf 8 cs: leuk speelgoed zonder meer
- rs3: mooi design, rijdt als een trein
- c43 station: mooi geluid. Vond de variant wel beter rijden
-cla45s sb: deze ging het dus worden! Tot ik de garage contacteerde en hij al 2 accidenten had gehad. Deze sloeg ik snel over
-golf 8r variant: gekozen omwille van looks (toch hoog sleeper gehalte) en het rijgedrag. Dat ligt echt als een blok op de weg. Plus het is een station met inklapbare trekhaak.

Ik zal nog een paar foto’s posten indien interesse.

Gr

Steven

Fantastisch ja. Die heb je wel moeten importeren denk ik? Ik meen mij te herinneren dat ze origineel niet leverbaar waren als station in Nederland.

Welkom in dit deel overigens! Ik ben ook benieuwd naar een klein beetje beeldmateriaal.

Ik zal nog een paar foto’s posten indien interesse.
oGTIb46.gif

Fantastisch ja. Die heb je wel moeten importeren denk ik? Ik meen mij te herinneren dat ze origineel niet leverbaar waren als station in Nederland.

Welkom in dit deel overigens! Ik ben ook benieuwd naar een klein beetje beeldmateriaal.
Ik kom uit België en heel toevallig stond deze een straat verder van mij te koop. Een garage die ook een c63T, c43T, meerdere GTI’s en een rs6 te koop hebben staan. Voor die snel weggekeken. Ik zou idiote financiële beslissingen genomen hebben

Slechte foto's, maar zo te zien heb je er wel lekker veel opties op. En een Golf R station is naast snel ook praktisch, dus wat dat betreft het beste van beide werelden :)

Altijd fijn zo een Golf R variant versie. Rij zelf als dialy een Golf 7,5 R variant int Lapiz blue, wel het een en ander aan gedaan zoals stage 2 enzo. Fijne auto, redelijk ruim, wordt nog wel eens onderschat omdat het een station betreft. Zelf heb ik met de Golf 8 een soort haat-liefde verhouding, hangt echt van de uitvoering af hoe hij overkomt. Een mooie set 19 inch en een kleine verlaging doet al wonderen.

Veel plezier met de 8R (y)

Een VAG wordt pas mooi als ie lekker aangekleed is. Dus dat zal voor deze R ook wel gelden. :cool:
Mooie uitvoering.
Maar betere foto's zouden het topic wel opfleuren......;)

Altijd fijn zo een Golf R variant versie. Rij zelf als dialy een Golf 7,5 R variant int Lapiz blue, wel het een en ander aan gedaan zoals stage 2 enzo. Fijne auto, redelijk ruim, wordt nog wel eens onderschat omdat het een station betreft. Zelf heb ik met de Golf 8 een soort haat-liefde verhouding, hangt echt van de uitvoering af hoe hij overkomt. Een mooie set 19 inch en een kleine verlaging doet al wonderen.

Veel plezier met de 8R (y)
tx. Weinigen herkennen het ook. 1x een M3 touring op de snelweg die eens knikte. Die wist wat het was. Verder een polestar die in het voorbijsteken zijn duim omhoog stak.
Nochtans valt hij nog vrij op met dat zwart metallic en zwarte estoril velgen (niet meteen mijn voorkeur maar voorlopig doe ik het ermee).

Een VAG wordt pas mooi als ie lekker aangekleed is. Dus dat zal voor deze R ook wel gelden. :cool:
Mooie uitvoering.
Maar betere foto's zouden het topic wel opfleuren......;)
Tx. Hij is full option dus ook met performance pack.
Moet dringend eens werk maken van foto's idd. Heb hem gisteren voor het eerst met de hand gewassen dus eventueel komende dagen ...

Terug
Bovenaan