Mijn Auto doet raar

Mees 3490338

Net ingestapt
Hallo, Ik heb een touran 1.9 diesel die een raare probleem heeft, wanneer de motor koud word kan ik de auto niet meer in een keer opstarten, ik heb alles geprobeerd mijn accu is goed starmoter, brandstofpomp en zelfs uitlezing gedaan kreeg ik geen ene teken dat er iets mis is met de auto weet iemand mischien wat het probleem is hoor ik het graag mvg.

haarr zei:
Heb hetzelfde ooit met een Toyota D-Cat gehad. Was een lekke o-ring.

O-ring van wat? Een O-ring is gewoon een afdichtingsring die op tientallen onderdelen zit in een auto.

Ik zou denken aan een probleem met de gloeibougies bijvoorbeeld, hoewel zoiets ook wel bij de diagnose naar voren zou moeten komen. Accu al op leeftijd misschien?

Krijg je hem wel aan met wat startvloeistof in de inlaat?

Een niet startende koude diesel ligt eigenlijk maar aan een van deze 2 dingen basaal gezien:
Lucht in het brandstofsysteem (waarbij soms het vervangen van een O-ring de remedie kan zijn)
Voorgloeien gebeurt niet/nauwelijks.

Beide kun je controleren. Voorgloeien is daarbij 1 van de makkelijkste controles.
Dit geeft vaak ook geen foutmelding.

En dan heb je natuurlijk met de huidige motoren nog een hoop dingen die mis kunnen gaan met het brandstofsysteem.

Ik hoop dat je niet in Nederland op school hebt gezeten met die spelling van je. Ik krijg daar ook raare probleem van om dit te moeten lezen.

BMW E38 zei:
Ik hoop dat je niet in Nederland op school hebt gezeten met die spelling van je. Ik krijg daar ook raare probleem van om dit te moeten lezen.

Ik wordt een beetje moe van dit soort denigrerende schoolmeesterpraktijken(n).... is dat taalneuzeltopic nog niet groot genoeg voor je?

Muddy Bandit zei:
BMW E38 zei:

Ik wordt een beetje moe van dit soort denigrerende schoolmeesterpraktijken(n).... is dat taalneuzeltopic nog niet groot genoeg voor je?

Ik word een beetje moe van mensen die wel vragen stellen, maar niet de moeite nemen hun eigen spelling te controleren. Het is niet één tikfoutje van TS.

Casanova zei:
Het is niet één tikfoutje van TS.

Ja... èn?

Niet iedereen heeft een geweldig grote taalknobbel.
Als het nou compleet onleesbaar was, oke, maar dat is in dit geval niet zo.

Terug
Bovenaan