Met mijn auto naar de garage gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarioHopman f1698334

Kilometervreter
Hey luitjes.
Ik heb in het verleden wel eens vervelende ervaringen gehad in de garage. Maar ook bij merk dealers. Ik heb mij wel eens geintimideerd gevoelt. En ook wel eens het gevoel gehad dat ik teveel heb betaalt voor iets.
Omdat ik dat heb meegemaakt vind ik het vaak moeilijk om daar naartoe te gaan wanneer ik moet gaan. Ieder jaar de APK laten doen zal dan ook een moeilijk dingetje voor mij gaan worden.
Mijn vraag luid: zijn er misschien mensen hier die een eenmans garage runnen en die te vertrouwen zijn? Waar ik welkom ben wanneer ik problemen ondervind met mijn auto of als ik een APK moet laten doen? Zo ja...

Ik zou deze vraag eerder stellen aan familie, vrienden, collega's etc dan op een 'anoniem' forum.
Of zoek eens wat Google Reviews op van garages in een straal van X km rond je woonplaats?
Waar ik woon zijn een paar kleine Suzuki dealers (die hebben in BE een vrij dens netwerk), genre Pa & zoon werken in de garage / verkoop nieuw en tweedehands en Ma maakt de planning en doet de bestellingen / boekhouding.
Ik heb zelf geen Suzuki, mijn partner wel en die is erg tevreden over de service en kosten. Ze werkt 1km verderop en het 'kost geen moeite' om haar snel even naar daar te brengen om maar iets te noemen. Bij een andere kleine Suzuki garage zijn mijn online bestelde banden geleverd en die hebben zij als service partner van die webshop keurig, snel en tegen de vooropgestelde prijs geplaatst. Er moet toch ook wel dgl. garages in jouw buurt zijn?

Ik zou deze vraag eerder stellen aan familie, vrienden, collega's etc dan op een 'anoniem' forum.
Of zoek eens wat Google Reviews op van garages in een straal van X km rond je woonplaats?

Ik vraag het nu gewoon even hier. Dit is een auto forum. Dus een goede plaats voor mijn vraag.
Waar ik woon zijn een paar kleine Suzuki dealers (die hebben in BE een vrij dens netwerk), genre Pa & zoon werken in de garage / verkoop nieuw en tweedehands en Ma maakt de planning en doet de bestellingen / boekhouding.

Okay ja... ik woon in Nederland.
Er moet toch ook wel dgl. garages in jouw buurt zijn?
Ja.

Dat je 'in nederland' woont is te algemeen. Ik denk niet dat een groninger naar limburg rijdt voor een apk. Of je moet wel een heel bijzondere garage hebben.

Je kan ook zelf naar een kleine garage in de buurt zoeken en de reviews bekijken.

Dat je 'in nederland' woont is te algemeen. Ik denk niet dat een groninger naar limburg rijdt voor een apk. Of je moet wel een heel bijzondere garage hebben.

Ik heb al veel informatie over mezelf prijsgegeven hier. Dus daar ga ik niet ook nog even uitgebreid mijn woonplaats erbij plaatsen.
Iedereen kan zijn/haar garage bedrijf aanprijzen in dit topic en de locatie geven en dan kan ik wel beslissen of ik daar naartoe wil rijden of niet. Oh..en twee of drie mans neem ik ook nog wel genoegen mee.

Gezien je andere topic waarin je al klaagt over een rekening van maar 106 euro, zal je met geen enkele garage tevreden zijn. Dat je je niet altijd prettig behandeld vind heeft denk ik meer te maken met jouw manier van communiceren. Kijk maar eens hoe hier op het forum op jou gereageerd wordt.
Je vraagt om hulp, maar zodra mensen proberen te helpen vind je de antwoorden onzin en denk je het altijd beter te weten.

Ik heb al veel informatie over mezelf prijsgegeven hier. Dus daar ga ik niet ook nog even uitgebreid mijn woonplaats erbij plaatsen.
Iedereen kan zijn/haar garage bedrijf aanprijzen in dit topic en de locatie geven en dan kan ik wel beslissen of ik daar naartoe wil rijden of niet. Oh..en twee of drie mans neem ik ook nog wel genoegen mee.

Alkmaar was het toch?

Gezien je andere topic waarin je al klaagt over een rekening van maar 106 euro, zal je met geen enkele garage tevreden zijn. Dat je je niet altijd prettig behandeld vind heeft denk ik meer te maken met jouw manier van communiceren. Kijk maar eens hoe hier op het forum op jou gereageerd wordt.
Je vraagt om hulp, maar zodra mensen proberen te helpen vind je de antwoorden onzin en denk je het altijd beter te weten.
Alkmaar was het toch?

Ik begrijp werkelijkwaar niet waarom nietszeggende antwoorden van jou gewoon mogen blijven staan terwijl alles wat ik aan advies geef gewoon wordt verwijderd zonder pardon.

Iedereen kan zijn/haar garage bedrijf aanprijzen in dit topic en de locatie geven en dan kan ik wel beslissen of ik daar naartoe wil rijden of niet.
Natuurlijk niet, maar je kan wel een indicatie geven genre "in het Noord Westen van - ik noem maar wat - de provincie Overijssel". Dan kunnen mede forummers gerichter proberen helpen met hun ervaringen.

Zo uitgebreid is dat allemaal niet:

Dat kun je met 2 woorden omschrijven, dat tik je sneller dan die reacties van je als iemand z’n commentaar je niet aanstaat ;)

Laatst bewerkt:
Sorry Dario, hier is best veel kennis aanwezig mbt auto's en ik sta soms echt versteld over de bereidheid elkaar belangeloos verder te helpen tot of toch richting een oplossing, maar hier geef ik het op. Ik woon in het Westen van Nederland zegt niks -> "Nederland meet maximaal 300 kilometer van noord naar zuid en 200 kilometer van west naar oost".

Dario je regio/gemeente noemen kan toch geen kwaad.
Je adres wordt toch niet gevraagd

bijvoorbeeld gemeente westland, gemeente Haaglanden, gemeente Zoetermeer, gemeente Lansingerland of gemeente Rotterdam om maar een aantal te noemen in het westen van het land.

We zijn hier toch om elkaar te helpen en niet af te zeiken.

Maar ik kan ook een topic maken en ernaar vragen. Daar is een forum immers voor. Kleine garages zijn haast niet te vinden op eigen houtje.
Zo goed als elke garage staat tegenwoordig op Google Maps. Ik zou daar even rondkijken en eentje die goed aangeschreven staat uitkiezen, zelfs de kleine garages hebben tientallen reviews om een oordeel mee te vellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan