Merkarrogantie ten top!

Nico GTR

Asfaltkampioen
Autojacht, een nieuwe leaseauto in het ouderlijk huis GTR, het was deels fijn, deels ook niet. De mooie aanbieding die destijds als opvolger van de 2011 V60 D3 Summum kwam in de vorm van een 2015 V60 D4 ocean race kon niet wederom voor elkaar worden gekregen in de configurator. Zeker niet voor het nieuwe leasebedrag.

Dus de shortlist bestond niet meer enkel uit de Volvo V60 en XC40, omwille van budget kwamen de VW Tiguan, Passat, Arteon en evt. een Skoda Karoq, Kodiaq en Renault Talisman of Scenic erbij.

De pogingen om een proefrit te maken met een der VW's kwamen zonder resultaat terug, niet enkel in Groningen waren alle demo's die onze interesse hadden weg met de hoofdverkopers, die niet op de zaterdag werkten, ook was de enige Passat die evt. beschikbaar was in het noorden van Groningen een exemplaar dat niet uit Assen kon vertrekken.
Aangekomen bij de VW dealer, die we toch maar gingen bezoeken om een goed idee te krijgen van de verschillen in specificatie werden we begroet door een juniorverkoper die ons veel later in het gesprek melde nog 23 te moeten worden. Had dus goed geschat, maar desalniettemin had deze vriendelijke gozer een goed idee van de verschillen en kon hij dat van elk model goed verwoorden. Helaas ook nu geen mogelijkheid te gaan rijden.
Als jullie je nog afvragen waarom ik ook best veel auto rijd, mijn vader rijd ook minimaal 65.000 km per jaar, helaas is hij oud aan het worden dus is een goede stoel wel van groot belang. Ook hier bewijst de afgelopen 185.000 km in de V60 een zware pil te zijn, immers krijg je niet snel een stoel van dergelijke kwaliteit terug. Simpel gezegd was pa uitgegaan van de comfortline, maar kwamen we er al snel achter dat alhoewel de "comfortstoelen" beter zijn dan de standaard stoelen....de Highline R met bijbehorende sportstoelen toch echt als winnaar uit de bus zou gaan komen. Niet erg, maar de Arteon viel omwille van budget af....helaas!
Wel wat wijzer qua verschillen bespraken we de opties nog even onder het genot van een kop koffie en kregen we de prijslijsten mee op papier voor thuis en waren we wat teleurgesteld over het ontbreken van de proefrit. Immers hadden we nog steeds geen idee van de rijkwaliteiten die een Tiguan had.

Achter het gebouw van VW zit de Skodadealer, toch wel wat benieuwd naar de Tsjechische evenknie van de VAG groep liepen we langs een behoorlijk grote SUV, de Kodiaq, wat een auto. Ik vind het geen lelijke verschijning, maar groot is die wel! Pa streepte hem al een beetje weg, zo groot had die echt niet nodig!
Binnen in de showroom stond een Karoq, wit, goed zittende stoelen, netjes in de opties, nog geen leer, verschrikkelijk mooie 19 inch velgen waarbij ik al vreesde dat pa ze wat groot vond en dus toch niet ging bestellen...eerste indruk Karoq? Zeer goed!
Een van de verkopers kwam aanlopen, na een korte toer rondom de auto waarbij we erachter kwamen dat deze prettige stoel van de Skoda toch de standaard was in welke optie dan ook waren we al wat onder de indruk.
Sportstoel is hierbij dus nog een optie, helaas had hij die op het moment even niet staan. Op de vraag of we een proefrit wilde maken beantwoorde pa natuurlijk met "ja graag" ietwat verbaasd dat dit dus blijkbaar hier wel mogelijk was zonder afspraak reed de verkoper een prachtige blauwe DSG 1.5 TSi voor. Uiteraard is enkel diesel een optie voor ons maar we konden wel een goede indruk krijgen van de rijcapaciteiten van deze auto.
Wegrijdend concludeerden we maar dat de grootste zijn kwam met een beetje arrogantie dat mensen je auto toch wel gingen kopen. Maar terug naar de Karoq, fijne auto. Alle autonoom rijden opties die pa graag op zijn auto wil (onbegrijpelijk...:p) zaten ook op dit exemplaar en zo konden we allebei kennismaken met een ACC die net wat trager werkte dan de Volvo, maar een lane keeping assistant die inderdaad verrassend goed zijn werk deed, met kleine bochten in de snelweg kon je hem zelf voelen sturen, weggedrag was top. Stoelen bleven goed, minder dan de V60, maar met wat afstellen kon hier echt wel een goede zitpositie in gevonden worden.

12 uur hadden wij een afspraak voor de XC40 bij Broekhuis, aangezien we om 12 uur de Karoq inleverde bedankten we de verkoper en gingen we met een goede indruk naar Volvo. XC40 hadden we al kort mee kennisgemaakt een aantal weken terug. Het witte R-design exemplaar met mooi Lava orange tapijt herkende ik direct, ook nu merk je dat alhoewel een Volvo stoel altijd goed zit, de zit van de Ocean race niet word geëvenaard. Desalniettemin, we weten wat op de XC40 mogelijk is, we weten wat er op de nieuwe V60 mogelijk is, een V40 is toch wel wat krap van binnen en alhoewel je die laatste in de CC variant volledig full option kan aankleden, werd er toch een offerte aangemaakt voor een wat kalere V40 ten opzichte van de V60. Zaken als glazen dak, leer, Harmann Kardon moeten weggelaten worden, maar de veiligheidsfeatures en autonome assistent zit erop! En das prio nr. 1.
Broekhuis kennen we uiteraard, ze kennen pa ook! En het is en blijft een zeer fijne dealer met zeer goede service! Matthijs vroeg zich af of ik al toe was aan mijn eerste echte auto.....(ik heb ooit nog even met hem gesproken over de 480) Na nog een extra kopje koffie namen we afscheid en gingen we maar kijken of de Talisman beschikbaar was.

Renault wilde geen afspraak maken maar als hij er stond was een proefrit uiteraard geen probleem en anders moesten we even wachten. Een Talisman is ook een voorbeeld dat gewoon full option besteld kan worden, DCi 160 met EDC is qua aandrijflijn prima! 4 control is ook fijn en de Talisman is de enige in het rijtje met een regelbaar onderstel. Een 110 pk sterke (handbak) Estate Intense was beschikbaar, mooie auto, maar ook hier vielen de stoelen wat tegen, met name in de steun op je bovenbenen. Kantelen is ook niet mogelijk dus helaas. Initiale Paris stoelen ontberen deze optie gek genoeg ook! Ook op het gebied van autonomie is de Renault nog lang niet zo ver als Volvo. Terwijl het rijgedrag wel echt fijn is! De instelbare dempers hebben 3 standen, sport, normal en comfort, comfortabel is wel echt heel soepel, eigenlijk te, waar normal de juiste optie is voor pa en sport voor mij...maar ja niet mijn auto! :p 4 control is mij niet onbekend, maar het was wel leuk om het pa te zien ontdekken, het gevoel waarmee je de kont "los" voelt worden op rotondes is heel grappig! Hoe dan ook, deze gaat hem vast niet worden.

Omdat we nog geen tijd hadden besteed aan een offerte bij Skoda vond ik dat we daar nog even naar terug moesten. Pa was het opzich wel met me eens al had hij er nog geen tijd aan besteed om de Karoq uit te pluizen dus reden we terug naar de Skoda dealer.
Omdat de 2.0 150 pk TDi standaard gekoppeld is aan 4x4 stoot deze net een paar gram CO2 teveel uit voor de leaseregeling, dus kwam er een bomvolle 1.6 TDi DSG uitrollen. Een motor die bekend is want pa had ooit dit blok in een Passat. 30.000 km mee gereden, ik ook nog een paar rondjes, fijne motor! Niks mis mee.

Zo kwam de dag ook aan een einde....enkel de keuze is lastig. ;) Maar dat mag die zelf doen...ik zou t wel weten. :D
 
Zo'n Renault Espace vind ik ook een mooi model, misschien wel mooier dan de Talisman.

Espace

yzcyen5b4bx3_480.jpg
 
zombies zei:

Korte samenvatting, autojacht met pa. Slechte behandeling bij VW, geen enkele demo beschikbaar. Zeer gastvrij ontvangen bij Skoda, kunnen rijden met de Karoq, positief verrast.
XC40 nr. 1, puur vanwege design en voorliefde voor t merk. Haalt het qua luxe niet bij de huidige Ocean race helaas.
Talisman viel tegen, rijgedrag top, maar ja...Renault heeft het niet top voor elkaar.
 
Wat heeft Renault nog niet top voor elkaar? De service? Of was er wat met De auto zelf? Vind de Talisman wel een erg sjieke kar hoor, wellicht andere dealer proberen?
 
Zadelsnuiver zei:
Wat heeft Renault nog niet top voor elkaar? De service? Of was er wat met De auto zelf? Vind de Talisman wel een erg sjieke kar hoor, wellicht andere dealer proberen?

Renault loopt echt achter op veel punten...en bij van Kesteren kan ik daar doorheen kijken, maar we waren niet op zoek naar mijn opvolger, dan was de zoektocht heel anders gegaan.
Dus als je even pa zijn wensen in gedachten neemt, en daarbij bedenkt dat mijn ouders al 25 jaar Renault rijden....wil het wel wat zeggen dat hij niks voelt bij een Talisman. Ooit ten tijde van zijn Clio 3 aankoop had die het nog over het aankopen van een tweedehands Laguna 2. De ervaringen van een van zijn collega's die het toch nog had aangedurfd een Laguna 3 te bestellen hielden hem toen tegen. Maar ja..jammer maar helaas. Motor blijft wel top, onderstel is goed doordacht, 4 control werkt perfect! Het maakt een enorme slee van een auto ontzettend wendbaar. Maar verder.....moeten ze heel wat inhalen, niet enkel met R-link maar met meer dingen!

En dealers zijn ook vast....daarom is Ford ook geen optie in deze zoektocht, al mag het wel. ;)
 
Nico GTR zei:
dus reden we terug naar de Skoda dealer.
Omdat de 2.0 150 pk TDi standaard gekoppeld is aan 4x4 stoot deze net een paar gram CO2 teveel uit voor de leaseregeling, dus kwam er een bomvolle 1.6 TDi DSG uitrollen.

Waarom dan geen Kodiaq? Is een Karoq die enkele cm's langer is, maar die is wel leverbaar als 2.0 Tdi DSG zonder 4x4.

Ter vergelijking v.w.b. je lease-eisen qua CO2:

Karoq 2.0 Tdi DSG 4x4: 137/138 gr. CO2/km
Kodiaq 2.0 Tdi DSG: 129/131 gr. CO2/km
 
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.
 
Phaeton V8 zei:
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.

Nou het enige dat ik echt kan vinden waarop de Tiguan wint ten opzichte van de Karoq is het virtual cockpit dat nog niet leverbaar is op de Skoda.

Verder zoals gezegd is de standaard stoel vele malen beter dan de standaard stoel in de VW en ook nog beter dan de upgrade comfortline stoel. Daarbij doet die eigenlijk niet onder voor de R Line stoel....en dat wil toch wat zeggen. Rijgedrag geen idee want we konden de Tiguan niet rijden omdat de verkoper die deze demo als leaseauto heeft niet werkt....(let wel, er was nog gebeld de dag ervoor dus hij had de auto gewoon kunnen laten staan lijkt mij) als dat al de behandeling is als je een auto wilt leasen daar......

Dat deed de Skoda dealer vele malen beter waarbij die dus ook een veel betere indruk maakte. Bovendien is de Karoq gewoon een steen goede auto.
 
FW Ta-183 Huckebein I zei:
Nico GTR zei:
dus reden we terug naar de Skoda dealer.
Omdat de 2.0 150 pk TDi standaard gekoppeld is aan 4x4 stoot deze net een paar gram CO2 teveel uit voor de leaseregeling, dus kwam er een bomvolle 1.6 TDi DSG uitrollen.

Waarom dan geen Kodiaq? Is een Karoq die enkele cm's langer is, maar die is wel leverbaar als 2.0 Tdi DSG zonder 4x4.

Ter vergelijking v.w.b. je lease-eisen qua CO2:

Karoq 2.0 Tdi DSG 4x4: 137/138 gr. CO2/km
Kodiaq 2.0 Tdi DSG: 129/131 gr. CO2/km

Hij is wel heel erg groot. Zelfs groter dan de Kangoo. En aangezien pa zijn auto niet privé rijd is dat dus wel wat overdreven. Vind hij zelf ook niet prettig. Nieuwe V60 vind hij ook te groot namelijk waar de huidige V60 perfect is.
 
Als de Espace niet mag, een Koleos dan?
Bloedmooie auto, vind ik.

mvrgr, m´ns
 
Phaeton V8 zei:
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.

Ik zou sowieso geen Wolkswagen rijden, moet het dan om onduidelijke reden toch iets VAG-achtigs zijn, dan hangt er rondom de Skoda nog het minst die sfeer.
 
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Phaeton V8 zei:
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.

Ik zou sowieso geen Wolkswagen rijden, moet het dan om onduidelijke reden toch iets VAG-achtigs zijn, dan hangt er rondom de Skoda nog het minst die sfeer.

Laten we dingen bij hun naam noemen, Joost, die louche sfeer.
Je gaat toch geen überhaupt geen VAG product rijden als het niet hoeft.

Skoda loopt achter op VW net als Renault achterloopt ???? Hé??
Waar haal je die onzin vandaan, Phaeton? Enkel in de prijzen, dunkt me.
En trouwens, zelfs al zouden ze 3 maanden, een half jaar achterlopen, wat dan nog?

Vind de Kodiaq trouwens geen mooie wagen: uitstraling van de voorzijde nul, van de zijkant te veel stationcar en enkel van achteren te pruimen. Maar dat is persoonlijk.

mvrgr,
m´ns
 
Dus je belt kort van te voren, er is toevallig geen auto beschikbaar van het type dat jullie willen, je gaat er toch heen, wordt verder prima geholpen en toch is er sprake van merkarrogantie (en ten top nog wel)?
Wat begrijp ik hier niet?
 
Niet eens echt louche.....meer gewoon het idee dat niks ze kan neerhalen en dat mensen hun producten toch wel willen hebben.

Hoe verantwoord je jezelf als dealer zijnde dat je geen demo hebt van een goed verkopende auto. Kijken is één ding. Rijden een tweede. Maar goed....ik geloof dat er gewoon een XC40 D3 geartronic wordt besteld met intellisafe pro en business pack connect.

Koleos mag ook niet.
 
De Schaduw zei:
Dus je belt kort van te voren, er is toevallig geen auto beschikbaar van het type dat jullie willen, je gaat er toch heen, wordt verder prima geholpen en toch is er sprake van merkarrogantie (en ten top nog wel)?
Wat begrijp ik hier niet?

Ruim een dag van tevoren. En bij Skoda hadden we niet gebeld en konden we wel rijden.
Ik weet niet maar de verdere prima hulp kwam geheel voor de Junior verkoper die wel werkte op zaterdag. Waarbij er dan dus geen demo te vinden is in Groningen. Voor een dealer vind ik dat heel apart zeker als het bij de rest wel kan en de enige waarvoor een dag van tevoren een tijd moest worden afgesproken was de auto van het jaar.
 
m'ns (afd. ae&d) zei:
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Phaeton V8 zei:
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.

Ik zou sowieso geen Wolkswagen rijden, moet het dan om onduidelijke reden toch iets VAG-achtigs zijn, dan hangt er rondom de Skoda nog het minst die sfeer.

Laten we dingen bij hun naam noemen, Joost, die louche sfeer.
Je gaat toch geen überhaupt geen VAG product rijden als het niet hoeft.

Skoda loopt achter op VW net als Renault achterloopt ???? Hé??
Waar haal je die onzin vandaan, Phaeton? Enkel in de prijzen, dunkt me.
En trouwens, zelfs al zouden ze 3 maanden, een half jaar achterlopen, wat dan nog?

Vind de Kodiaq trouwens geen mooie wagen: uitstraling van de voorzijde nul, van de zijkant te veel stationcar en enkel van achteren te pruimen. Maar dat is persoonlijk.

mvrgr,
m´ns

Andere merken binnen de VAG lopen zeker niet achter, dat is zo. Het is maar net welk type aan de beurt is te vervangen, die profiteert binnen het concern het eerst van de nieuwere technieken.
Een kameraad van mij heeft recentelijk een Octavia RS gekocht, met de motor van de Golf GTI. Heeft bewust niet voor een Audi gekozen omdat hij niet met 'dergelijke typen' wil worden geindentificeerd (dit zijn zijn woorden..). Ik kan me daar geheel in vinden, de Octavia vind ik een mooie uitzondering, die van hem is nog eens uit Belgische import dus daar heeft meneer Pon ook niets aan verdiend! Dubbel feest.
 
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Een kameraad van mij heeft recentelijk een Octavia RS gekocht, met de motor van de Golf GTI. Heeft bewust niet voor een Audi gekozen omdat hij niet met 'dergelijke typen' wil worden geindentificeerd (dit zijn zijn woorden..). Ik kan me daar geheel in vinden, de Octavia vind ik een mooie uitzondering, die van hem is nog eens uit Belgische import dus daar heeft meneer Pon ook niets aan verdiend! Dubbel feest.

Fascinerend, zo'n denktrant. VAG heeft bij hem dus wel succes met het ene label en niet met het andere. Leve de marketing.:T
 
funf zei:
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Een kameraad van mij heeft recentelijk een Octavia RS gekocht, met de motor van de Golf GTI. Heeft bewust niet voor een Audi gekozen omdat hij niet met 'dergelijke typen' wil worden geindentificeerd (dit zijn zijn woorden..). Ik kan me daar geheel in vinden, de Octavia vind ik een mooie uitzondering, die van hem is nog eens uit Belgische import dus daar heeft meneer Pon ook niets aan verdiend! Dubbel feest.

Fascinerend, zo'n denktrant. VAG heeft bij hem dus wel succes met het ene label en niet met het andere. Leve de marketing.:T

Het zal ongetwijfeld komen door wat de ervaring in het dagelijkse leven is, al haast ik direct te zeggen dat deze wordt vertroebeld door de eigen cognitieve dissonantie. Oftewel, de Audi hufteractie blijft je bij, dezelfde Daihatsu hufteractie wordt snel vergeven.
 
funf zei:
Fascinerend, zo'n denktrant. VAG heeft bij hem dus wel succes met het ene label en niet met het andere. Leve de marketing.:T

Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O

En had ik niet een gratis gaydar abonnement moeten krijgen bij mijn zeven jaar durende 'relatie' met mijn dameskapperautootje, de MX-5?:confused:

En in welk hokje paste ik met mijn Simca 1100? Autobianchi A112? Alfasud? Fiat 127? Ford Fiesta? Escort? (4x) Kadett, VW Golf? Passat? ):confused:

kameleon.jpeg
 
Misschien dat je ook zelf anders word als je in een andere auto stapt. De Kameleon is een prachtig voorbeeld hiervan.
Mijn rijstijl is zeker veranderd sinds ik geen Prius meer heb en de wat meer dynamische Volvo berijd.
 
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Misschien dat je ook zelf anders word als je in een andere auto stapt. De Kameleon is een prachtig voorbeeld hiervan.
Mijn rijstijl is zeker veranderd sinds ik geen Prius meer heb en de wat meer dynamische Volvo berijd.

In welk opzicht dan? Voor mij heeft nooit enig verschil gemaakt, ik rijd in elke auto op dezelfde manier.
 
Idefiqs zei:
Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O

Vooral de wissel naar de Corsa zal voor opgetrokken wenkbrauwen gezorgd hebben....:)
 
Idefiqs zei:
...
Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O
...

Dit speelt met name in je eigen hoofd lijkt me. Ik vind een A4, Vectra of Mondeo namelijk allemaal in dezelfde categorie vallen. Doorsnee station/sedan wagens.

Een RS4 vind ik wel een stoerder apparaat maar als er dan weer zwarte velgen onder zitten denkt mijn vrouw dat de eigenaar nog zijn wintervelgen eronder heeft en schat de auto verder in als een 1.6 FSI A4 zoals een familielid heeft.

Een Corsa vind ik een auto voor iemand die minder ruimte nodig heeft en waarschijnlijk niet dagelijks honderden kilometers rijdt. Ik hang daar ook geen degradatie of suf imago aan.

Enzo Ferrari reed ook in een Fiatje en zo ken ik meer 'groot leiders' en gefortuneerden die een doorsnee karretje hebben.
 
Ja, je hele leven verandert als je naar een ander merk overstapt. Sinds ik Volvo rij draag ik ook een witte jas, en haal ik een stethoscoop tevoorschijn als ik iemand ergens hoor kuchen.
 
Beetje rare titel, ik verwachtte een compleet ander verhaal..
 
funf zei:
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Misschien dat je ook zelf anders word als je in een andere auto stapt. De Kameleon is een prachtig voorbeeld hiervan.
Mijn rijstijl is zeker veranderd sinds ik geen Prius meer heb en de wat meer dynamische Volvo berijd.

In welk opzicht dan? Voor mij heeft nooit enig verschil gemaakt, ik rijd in elke auto op dezelfde manier.

Met de Volvo ga je toch wat vlotter over de weg heen met het wat meer uitdagende onderstel. Gisteren reed ik een stukje in de Yaris hybrid van mijn schoonvader, heerlijke auto, maar ik merkte al snel dat ik 10, 15 km/uur langzamer reed dan normaal. Maar misschien ben ik de enige die daar gevoeliger voor is.
 
Idefiqs zei:
funf zei:
Fascinerend, zo'n denktrant. VAG heeft bij hem dus wel succes met het ene label en niet met het andere. Leve de marketing.:T

Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O

En had ik niet een gratis gaydar abonnement moeten krijgen bij mijn zeven jaar durende 'relatie' met mijn dameskapperautootje, de MX-5?:confused:

En in welk hokje paste ik met mijn Simca 1100? Autobianchi A112? Alfasud? Fiat 127? Ford Fiesta? Escort? (4x) Kadett, VW Golf? Passat? ):confused:

kameleon.jpeg

Dit is hoe de marketing je wil laten denken hoe je bent oftewel binnen welk profiel pas je. Dat zegt niets over hoe je je gedraagt. Mijn opmerking ging over hoe je je gedraagt in het verkeer, niet over wat voor soort mens je bent.
 
m'ns (afd. ae&d) zei:
Phaeton V8 zei:
Ik zou altijd de Tiguan doen. Je gaat toch geen Skoda rijden als VW ook kan? :confused: Skoda loopt achter op VW, net zoals Renault achterloopt.

Skoda loopt achter op VW net als Renault achterloopt ???? Hé??
Waar haal je die onzin vandaan, Phaeton? Enkel in de prijzen, dunkt me.
En trouwens, zelfs al zouden ze 3 maanden, een half jaar achterlopen, wat dan nog?

Vind de Kodiaq trouwens geen mooie wagen: uitstraling van de voorzijde nul, van de zijkant te veel stationcar en enkel van achteren te pruimen. Maar dat is persoonlijk.

mvrgr,
m´ns

Ik vind VW's altijd mooier afgewerkt, met name in het interieur, en ik vind ze ook meer uitstraling hebben. In dat opzicht vind ik dat Skoda achterloopt op VW.
 
D. Elzinga zei:
Ja, je hele leven verandert als je naar een ander merk overstapt. Sinds ik Volvo rij draag ik ook een witte jas, en haal ik een stethoscoop tevoorschijn als ik iemand ergens hoor kuchen.

En je draagt corduroy broeken met Mephisto's?:)
 
funf zei:
Idefiqs zei:
Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O

Vooral de wissel naar de Corsa zal voor opgetrokken wenkbrauwen gezorgd hebben....:)

Klopt. Op verjaardagen was het vooral; Idefiqs, ik hoor dat je de quattro hebt ingeruild, wat is het geworden amice? Toch niet een beamer hé? 'Nee, een Opel Corsa ecoflex.' Ehhh, een Corsa, juist ja, vlotte karretjes hoor. Maar ehh, hoe gaat het nu financieel??o_O
 
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
Tijd voor een Harley, Goldwing of een jonge meid...

Die Harley en Goldwing doet me ernstig denken dat je dat stadium al meer dan ruim gepasseerd bent. Dat type midlife-crisis was van de jaren 80-90. :D

Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota zei:
...
Met de Volvo ga je toch wat vlotter over de weg heen met het wat meer uitdagende onderstel. Gisteren reed ik een stukje in de Yaris hybrid van mijn schoonvader, heerlijke auto, maar ik merkte al snel dat ik 10, 15 km/uur langzamer reed dan normaal. Maar misschien ben ik de enige die daar gevoeliger voor is.

Het blijft wel een feit dat je met een dikke wagen makkelijker en stiller snel rijdt. Een B/C segmenter wordt toch wat vermoeiender al lijkt het wel zo te zijn dat sommige mensen daar blijkbaar minder last van hebben als ik ze met gillende motor, open raam en driftig harkend over de weg zie gaan. Zo valt het me ook wel op dat mensen vol gas schrapend over drempels gaan, alsof er niks kapot kan aan de bolide in kwestie.
Bovendien val je in een wagen met klein motortje letterlijk wat terug als je voorganger naar rechts gaat.

Het zal vast allemaal persoonlijk zijn, sommige mensen raken in extase van luid brullende motoren en moeten dat dus na elk verkeerslicht uitgebreid beluisteren door vol op het gas gaan, een medeweggebruiker rijdt dan letterlijk in de weg (om nog langer van het geluid te kunnen genieten)
 
Idefiqs zei:
funf zei:
Idefiqs zei:
Geweldig hé die 'merkuitstraling' met bijbehorend labeltje... Zo ben ik eens 'gepromoveerd' van net-iets-boven-modaal met een Vectra station 2.2DGi naar de patserstatus met de aanschaf van een Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro. Om vervolgens te degraderen naar een randgroepoudere met een sneue Corsa... Nu ben ik weer het degelijk en bovenal keurige burgergermannetje met een mainstreem-bij-niemand-aanstootgevende Ford Mondeo..o_O

Vooral de wissel naar de Corsa zal voor opgetrokken wenkbrauwen gezorgd hebben....:)

Klopt. Op verjaardagen was het vooral; Idefiqs, ik hoor dat je de quattro hebt ingeruild, wat is het geworden amice? Toch niet een beamer hé? 'Nee, een Opel Corsa ecoflex.' Ehhh, een Corsa, juist ja, vlotte karretjes hoor. Maar ehh, hoe gaat het nu financieel??o_O

Het kan natuurlijk nog erger,

Toyota-Yaris-Verso-90608b12e9dda00a-medium.jpg
 
Terug
Bovenaan