Mercedes W204 problemen transmissie.

Guest
Ik heb een mercedes C 220 diesel, 3 jaar in bezit. Blijkbaar zegt iemand dat de versnellingsbak stuk is (manuele transmissie). Telken je in achteruit zet, moet je dit doen met een slag om deze in de juiste positie te krijgen. Dit gaat zeer moeilijk met een zachte beweging (anders zit je in eerste), je krijgt dan wel een kleine slag tegen de omkasting. Dit is altijd zo geweest bij deze wagen. Nu wou ik eens informeren of iemand hier nog problemen mee heeft of dit echt wel normaal is. Bij de garage en het onderhoud nooit opmerkingen over gehad, dus ik vermoed geen probleem.

De achteruitversnelling is altijd het minste onderdeel van de versnellingsbak. Gemaakt om 1 uur achteruit te rijden, vaak niet gesynchroniseerd, immers niet nodig! En ja meestal zit er een soort mechanisme op zodat de 1 het makkelijkste is in te leggen.

Bij sommige auto's moet je de pookknop indrukken, of een knopje omhoog lichten als je in de achteruit wil schakelen. Soms moet je inderdaad door iets van een weerstand heen. Wat is de precieze constructie van Mercedes? Ik heb zo snel geen boekje bij de hand.

Bij mercedes is dit idd dat je door een weerstand moet, anders zit je in eerste. Je moet er echt op slagen of kracht opzetten. Je kan bvb niet met 2 vingers deze in reverse zetten.
Als deze toch in reverse komt, slaagt de ppok als het ware tegen de rand van de middenconsole. Bij mijn weten is dat altijd zo geweest, de garage zelf heeft er nooit opmerkingen over gemaakt. Dus, ik vermoed dat het wel oke zal zijn.

Waarop baseert die "iemand" zich om zo een diagnose te stellen?

Je geeft aan er zelf 3 jaar mee te rijden, voel jij zelf een verschil bij het schakelen in achteruit tov voorheen?

Die zei dat hij in het verleden daar grote kosten aan had bij zijn mercedes.
Zag me er ook wel niet echt betrouwbaar uit die man.

Nooit verschil gemerkt, enkel dat je nogal wat kracht nodig had om achteruit te zetten. Niet echt bij stilgestaan tot hij dat zei.

VGP zei:
Die zei dat hij in het verleden daar grote kosten aan had bij zijn mercedes.
Zag me er ook wel niet echt betrouwbaar uit die man.

Nooit verschil gemerkt, enkel dat je nogal wat kracht nodig had om achteruit te zetten. Niet echt bij stilgestaan tot hij dat zei.

Hetgeen je beschrijft komt mij als normaal over. Bovendien: als die bak echt stuk was, had je daar zeker geen 3 jaar mee doorgereden.
Dat hij tegen de rand van de console/afdekking aankomt hoeft niet per se. Maar bij Mercedes roer je tenminste nog echt tussen de tandwielen. Dus veel daaraan af te stellen is er niet.

Handbakken bij Mercedes voelen ook altijd wat rubberig aan in de bediening. Bij de oudere modellen in ieder geval, hoe dat bij de nieuwe auto's is weet ik niet.

Terug
Bovenaan