Mercedes onder 5000 euro?

Guest
Beste forumleden,

Ik wil rond Augustus of September een andere auto kopen en een Mercedes C of E klasse leek me wel wat en ik wil ook wel een keer iets echt leuks gaan rijden waar ik veel plezier aan heb inplaats van de clio's en golfjes.
Maar is dit wel een goed idee of moet ik dan elke maand flink in de buidel tasten?
Hoeveel moet ik ongeveer van uit gaan kwijt te zijn per maand aan vaste lasten?
En zijn de onderdelen echt peperduur of valt het nog te doen?
En als dit wel een slecht idee is zijn er dan nog vergelijkbare alternatieven?

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Welke generatie c of e wil je? De 1e generatie c klasse roest de 2e van voor de facelift is storingsgevoelig, dus C-klasse 2e generatie van na de facelift is denk ik beste keuze.

Ik zal ook kijken naar een Lexus IS.

Hoe oud ben je? Want heb je je al eens verdiept in de kosten van een verzekering?

Je maandelijkse lasten zullen inderdaad behoorlijk stijgen met een C of E van Mercedes, wat dacht je van de MRB en het benzineverbruik en de onderhoudskosten?
Hoeveel kilometers rijd je per jaar?
Ik zag wel een paar leuke exemplaren (in verhouding tot jouw budget):
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/e-klasse/38184706
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mercedes-benz/c-klasse/45177719

C180 of E500, er is nogal een verschil. Banden voor 19" zijn ook duurder dan 17". Een afgetrapte AMG-look zal ook meer kosten bij aanschaf en op lange termijn dan een suffige versie zonder Xenon, schuifdak en automaat.

Kom eens met wat voorbeelden..Hoeveel rij je ermee? Voor 40.000km/jaar zijn het dure wagens.

Onderdelen van een Mercedes van 15 jaar oud zin niet zo duur. Deze kwam ik pas bij toeval tegen (3 jaar terug mijn ML daar gekocht): https://voorraad.artautos.nl/mercedes-benz/e-klasse/occ14144612-98b8ec76?detail_template=voorraadlijst_awd_modern_fotos_origineel;pid=1

Zo op de foto’s zie ik geen roest. Het zou zomaar eens nog een mooi exemplaar kunnen zijn.

Je koopt een oude Mercedes die nieuw behoorlijk duur was, en je hebt geen heel hoog budget. Met dit budget zou ik me beperken tot de Mercedes C immers de Mercedes E is gewoon nog duurder om te rijden.

Als je een Mercedes C neemt neem dan de W203 van na de facelift in 2004. De Mercedes C van voor de facelift konden enorm roesten en ook de elektronica en het onderstel waren relatief storingsgevoelig. Hierna waren ze beter maar bedenk wel dat je een oude Mercedes koopt, waar veel duur achterstallig onderhoud aan kan zitten, en veel aan kan mankeren. Een aankoopkeuring is dus zeker geen overbodige luxe. Pas ook op met import exemplaren bij relatief veel import exemplaren is er gerommeld met de tellerstand.

Voor € 5000,00 heb je bij een niet premium merk wel veel meer kans op een goede auto. Kies bij een goedkope Mercedes een relatief eenvoudige uitvoering, immers alles wat er niet op zit gaat ook niet stuk.

De beste C-klasse van onder de €5000 is de 190. En de best e-klasse is die van 1993 tot en met 1995.

Maar zal bij w203 van na de facelift wel voor een handbak gaan

Maar nogmaals is een Lexus ook iets?

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123553229/Android?s=10-10-1-1-1-1

Ik had inderdaad ook al gekeken naar de lexus LS alleen daar kon ik er niet heel veel van vinden vond ik ook wel een mooi ding

V0RQ zei:
C180 of E500, er is nogal een verschil. Banden voor 19" zijn ook duurder dan 17". Een afgetrapte AMG-look zal ook meer kosten bij aanschaf en op lange termijn dan een suffige versie zonder Xenon, schuifdak en automaat.

Kom eens met wat voorbeelden..Hoeveel rij je ermee? Voor 40.000km/jaar zijn het dure wagens.

Ik rij op dit moment ongeveer 24000-26000 per jaar

Auto encyclopedie zei:
De beste C-klasse van onder de €5000 is de 190. En de best e-klasse is die van 1993 tot en met 1995.

Maar zal bij w203 van na de facelift wel voor een handbak gaan

Maar nogmaals is een Lexus ook iets?

Gevonden via Gaspedaal.nl
https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/123553229/Android?s=10-10-1-1-1-1
'

Ik had me niet echt verdiept in lexus maar ze zien er wel tof uit!
misschien nog wel een betere optie dan een mercedes.
bedankt!

ak2 zei:
Je koopt een oude Mercedes die nieuw behoorlijk duur was, en je hebt geen heel hoog budget. Met dit budget zou ik me beperken tot de Mercedes C immers de Mercedes E is gewoon nog duurder om te rijden.

Als je een Mercedes C neemt neem dan de W203 van na de facelift in 2004. De Mercedes C van voor de facelift konden enorm roesten en ook de elektronica en het onderstel waren relatief storingsgevoelig. Hierna waren ze beter maar bedenk wel dat je een oude Mercedes koopt, waar veel duur achterstallig onderhoud aan kan zitten, en veel aan kan mankeren. Een aankoopkeuring is dus zeker geen overbodige luxe. Pas ook op met import exemplaren bij relatief veel import exemplaren is er gerommeld met de tellerstand.

Voor € 5000,00 heb je bij een niet premium merk wel veel meer kans op een goede auto. Kies bij een goedkope Mercedes een relatief eenvoudige uitvoering, immers alles wat er niet op zit gaat ook niet stuk.

daar heb je helemaal gelijk in.
Ik ga er me wat meer in verdiepen bedankt!

B50000 zei:
Ik had inderdaad ook al gekeken naar de lexus LS alleen daar kon ik er niet heel veel van vinden vond ik ook wel een mooi ding

De lexus ls is de concurrent van de mercedes S-klasse. De concurrent van de e-klasse is de lexus GS , en de Lexus IS is de concurrent van de c-klasse.

Er staan wel meerdere GS-en te koop , maar allemaal met veel kilometers op de klok.

De Lexus IS die ik jou stuurde staat overigens te koop bij een officiële Toyota dealer.

Goedkoop rijden kan naar mijn mening alleen met een Mercedes 190 W201 of 200 W124 achtige auto, dus een ding met weinig ingewikkelde techniek en dure electronica en dan zelf sleutelen. Maar bedenk dat die modellen van rond 1990 zijn dus tegen de 30 jaar oud. Dus end of life is niet onlogisch dan. Maar je kunt geluk hebben en niet te kritisch zijn zolang ie maar door de APK komt.

Een E klasse word al prijzig maar als je een vrij basis C klasse neemt (desnoods de wat sportivere coupe) dan heb je er gewoon een leuke kar aan hoor!

Alleen goed opletten op onderhoud en roest. Als je niet de exclusieve motoren / uitvoeringen neemt of de versies met (te) grote wielen, etc. Dan is het prima te behappen.

zoiets of zoiets

Ga je en afgetrapt ding kopen, slecht onderhoud, grote wielen, dikke 6 cilinder, ja dan kan het aardig in de papieren gaan lopen. Maar roest in de gaten houden en het blijven gewoon oudere auto's en zoals bij elk merk gaat er wel eens iets stuk.

Neem echt een w203 van na de facelift, dat is extra opletten als je er 1 uit 2004 neemt das namelijk het overgangsjaar, ook bij 2005 opletten dat je niet een model van voor de facelift koopt die in 2005 voor het eerst op kenteken is gezet.

Maar jij bevindt je toch met je budget in een premiumautowereld met vage handelaars waarin ex schade bakken , hoge km standen , vele vorige eigenaren , import bakken meer regel is dan uitzondering.

Maar nogmaals niet om arrogant te zijn, maar de Lexus die ik jou tipte lijkt een uitzondering te zijn.

Auto encyclopedie zei:
Maar nogmaals niet om arrogant te zijn, maar de Lexus die ik jou tipte lijkt een uitzondering te zijn.

Ik vind je wel heel erg "pusherig". Dit is al de 3e keer dat je TS richting Lexus praat.

OT, jouw insteek vind ik, ondanks het geringe budget, wel leuk. Een keer een auto, anders dan al die kleine wagentjes die je al zoveel ziet.
Wil je er één met een niet al te hoge kilometerstand zul je een wat ouder model moeten zoeken. De recentere binnen budget hebben hoge standen en vaak uitgeleefd.
Die van Casanova ziet er echt prachtig uit. Het model is ook mooi.
Ik zou even in Duitsland kijken, een rentner wagen oid. Keuze genoeg daar en de bpm, als die er nog op zit zal laag zijn.

BMW 530d M zei:
Auto encyclopedie zei:

Ik vind je wel heel erg "pusherig". Dit is al de 3e keer dat je TS richting Lexus praat.

OT, jouw insteek vind ik, ondanks het geringe budget, wel leuk. Een keer een auto, anders dan al die kleine wagentjes die je al zoveel ziet.
Wil je er één met een niet al te hoge kilometerstand zul je een wat ouder model moeten zoeken. De recentere binnen budget hebben hoge standen en vaak uitgeleefd.
Die van Casanova ziet er echt prachtig uit. Het model is ook mooi.
Ik zou even in Duitsland kijken, een rentner wagen oid. Keuze genoeg daar en de bpm, als die er nog op zit zal laag zijn.

Oke zal er naar kijken.
Bedankt!

Auto encyclopedie zei:
Neem echt een w203 van na de facelift, dat is extra opletten als je er 1 uit 2004 neemt das namelijk het overgangsjaar, ook bij 2005 opletten dat je niet een model van voor de facelift koopt die in 2005 voor het eerst op kenteken is gezet.

Maar jij bevindt je toch met je budget in een premiumautowereld met vage handelaars waarin ex schade bakken , hoge km standen , vele vorige eigenaren , import bakken meer regel is dan uitzondering.

hmm oke zal er opletten goed dat je het zegt.
En een lexus is indd ook een optie ziet er ook wel leuk uit.
bedankt.

AsconaGT zei:
Een E klasse word al prijzig maar als je een vrij basis C klasse neemt (desnoods de wat sportivere coupe) dan heb je er gewoon een leuke kar aan hoor!

Alleen goed opletten op onderhoud en roest. Als je niet de exclusieve motoren / uitvoeringen neemt of de versies met (te) grote wielen, etc. Dan is het prima te behappen.

zoiets of zoiets

Ga je en afgetrapt ding kopen, slecht onderhoud, grote wielen, dikke 6 cilinder, ja dan kan het aardig in de papieren gaan lopen. Maar roest in de gaten houden en het blijven gewoon oudere auto's en zoals bij elk merk gaat er wel eens iets stuk.

Ja dat las ik inderdaad al over de E maar de C coupe's zien er ook wel mooi uit.
En ik had ook al gelezen over de roest dat er niet te veel op moet zitten omdat het risisco dan vele male groter word ofzo.
Bedankt!

Dit model c vind ik persoonlijk als station nog best mooi, en heeft nog het ouderwetse degelijke mercedes intereieur. Let er inderdaad op dat die geen of heel weinig roest heeft. Een beetje maakt natuurlijk niet uit voor een 20 jaar oude auto, bij inruil krijg je er toch niet veel meer voor terug.

mercedes-benz-c-klasse-200-sport-aut-nl-auto-nap-roestvrij-airco-cruise-trekhaak.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/c-klasse/200-sport-aut-nl-auto-nap-roestvrij-airco-cruise-trekhaak-30965250/details.html en je houdt nog genoeg over voor achterstallig onderhoud

of https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/c-klasse-combi/280-elegance-xenon-leder-trekhaak-youngtimer-31001354/details.html

Die blauwe is best mooi, ik zou altijd iemand meenemen bij het bekijken van de auto, 4 ogen zien nou eenmaal meer dan 2, en inderdaad de kritische blik voor eventuele roest.

Een c-segemnter sedan kan soms ook leuk zijn en je rijdt altijd exclusief.
ik heb daarom nog wel een ander leuk Japans alternatief gevonden

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/036c12ad-73d5-446a-b810-40acea97bd37/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty

Auto encyclopedie zei:

https://www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/036c12ad-73d5-446a-b810-40acea97bd37/?utm_source=gaspedaal.nl&utm_medium=coop&utm_campaign=listings-thirdparty
Hij is op zoek naar een Mercedes en dan kom jij aan met een Lancer. Maar we kunnen wel stoppen volgens mij is de vogel gevlogen, het topic is geopend door een anonieme bezoeker.

Auto encyclopedie zei:

Daar is werkelijk niets leuks aan, degelijk misschien maar absoluut niets leuks.

Ik zou het topic over de youngtimers hier bijv eens doornemen, daar staan vaak leuke ideeën tussen.

Jammer dat de vogel gevlogen is zijn toch wat mensen hier die gratis voor hem gewerkt hebben, dus een nette terugkoppeling is dan wel de kers op de taart.

Trouwens Ak2 zei ook tussen neus en lippen dat een niet primium merk verstandiger is.

Auto encyclopedie zei:
Jammer dat de vogel gevlogen is zijn toch wat mensen hier die gratis voor hem gewerkt hebben, dus een nette terugkoppeling is dan wel de kers op de taart.

Trouwens Ak2 zei ook tussen neus en lippen dat een niet primium merk verstandiger is.
Ja dat kan wel zo zijn maar hij was op zoek naar iets leuks en dan kom je nog steeds niet uit bij een Lancer of het moet een Evo zijn.

Auto encyclopedie zei:

Je hebt echt een encyclopedie voor je hoofd.

Om topic dan maar. Het kan wel maar net als FH al aangeeft ga dan voor een w124. Rekening houdend met het feit dat het wel oudere auto’s zijn met de daarbij behorende gebreken en mogelijk roest. Onderdelen voor Mercedes zijn niet beel duurder dan onderdelen voor andere merken. Meestal goed voorhanden tenzij je een exoot neemt. Maar met een 200-300 is bijna alles goed voorhanden.

Je hebt dan blijkbaar mijn bericht van 2 juli niet gelezen om 20:23, want anders had je wel anders getypt ,of je bent niet consequent.

michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:

Om topic dan maar. Het kan wel maar net als FH al aangeeft ga dan voor een w124. Rekening houdend met het feit dat het wel oudere auto’s zijn met de daarbij behorende gebreken en mogelijk roest. Onderdelen voor Mercedes zijn niet beel duurder dan onderdelen voor andere merken. Meestal goed voorhanden tenzij je een exoot neemt. Maar met een 200-300 is bijna alles goed voorhanden.

Auto encyclopedie zei:
Je hebt dan blijkbaar mijn bericht van 2 juli niet gelezen om 20:23, want anders had je wel anders getypt ,of je bent niet consequent.

michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:

De beste E is juist niet die van 1993-1995.

TYN zei:
Auto encyclopedie zei:
Je hebt dan blijkbaar mijn bericht van 2 juli niet gelezen om 20:23, want anders had je wel anders getypt ,of je bent niet consequ

Jawel das namelijk gewoon een Mercedes w124

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-mercedes-benz-e-klasse-w124/

Auto encyclopedie zei:
TYN zei:
Auto encyclopedie zei:
Je hebt dan blijkbaar mijn bericht van 2 juli niet gelezen om 20:23, want anders had je wel anders getypt ,of je bent niet consequ

Jawel das namelijk gewoon een Mercedes w124

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/facelift-friday-mercedes-benz-e-klasse-w124/

De beste W124 was die van 1984 tm 1992. Die van 1993-1995 zijn wat minder (watergedragen lak).

Auto encyclopedie zei:

michel1975 zei:
Auto encyclopedie zei:

Ik heb alles prima gelezen maar jij kennelijk niet. De w124 is met name de eerste versie en mopf 1 de beste. De laatste had de befaamde draadbomen.

Hier heb je een hele goeie. Deze W202 is van bouwjaar 2000, afkomstig van eerste eigenaar en is een originele Nederlandse auto. Er zit 90k (NAP) op de teller. Interieur ziet er ook heel schoon uit.

Deze is eigenlijk best een goeie lol. Vraagprijs is 5.950,- :

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1430019482-mercedes-benz-c-klasse-220-sport-automaat-87-000km-1e-eigena.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

De broer van een vriend van mij had jarenlang zo n c-klasse gereden. Auto rijdt ongelofelijk fijn en motorisch zeer goed.

xvmlx zei:
Hier heb je een hele goeie. Deze W202 is van bouwjaar 2000, afkomstig van eerste eigenaar en is een originele Nederlandse auto. Er zit 90k (NAP) op de teller. Interieur ziet er ook heel schoon uit.

$_85.JPG

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1430019482-mercedes-benz-c-klasse-220-sport-automaat-87-000km-1e-eigena.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

De broer van een vriend van mij had jarenlang zo n c-klasse gereden. Auto rijdt ongelofelijk fijn en motorisch zeer goed.
Maar voor wie doe je dit? TS is al met de noorderzon vertrokken. Hij ziet er keurig uit, maar ook wel erg kaal er zit niet eens een radio in.

Epica zei:
xvmlx zei:

$_85.JPG

Maar voor wie doe je dit? TS is al met de noorderzon vertrokken. Hij ziet er keurig uit, maar ook wel erg kaal er zit niet eens een radio in.

Oh dacht dat hij nog zoekende was.

Ach een tweedehands radio erin proppen, zo gedaan!

Terug
Bovenaan