Mercedes-Benz GLC with EQ-Technology

VeganLeather

Wegverkenner
Gelekte beelden:
rw9ytd69zyg7gtdx113y431cgmcp67rm.jpg

h17tis0uhptl58xrmv9op6a84kfn7liy.jpg

nuova-mercedes-glc-interni-e-bagagliaio.jpg

nuova-mercedes-glc-interni-e-bagagliaio-1.jpg

Interieur met 39” pilar to pilar display:

Onthulling/meer info volgt zondag

Edit: titel was foutief aangepast door Wouter82

Laatst bewerkt:
Gooi de GLC en EQE SUV in de blender en je krijgt dit. Voorspelbaar ontwerp alleen dan met een afzichtelijke grille dat totaal niet staat bij de auto.

Aah nee aub niet dit… :(

Ik vond de GLC altijd een mooie auto(SUV), ook zeer populair hier, maar dit is echt verschrikkelijk.

Allemachtig wat een lelijke snuit heeft dit ding. Lijkt echt een temu-mobiel met dat logo zo groot op de neus.

Doe mij er maar een zonder verlichte grille… Verder jammer van het chroom, maar in ieder geval weer een statige MB. Ik vind de achterkant/achterlichten goed gelukt en ook het interieur is eindelijk weer van goede kwaliteit met mooie materialen. De iX3 valt me tegen, dus voor/tegen allebei wat te zeggen.

De nieuwe Mercedes-Benz GLC: modern en volledig elektrisch​

De compleet nieuwe Mercedes-Benz GLC is er en combineert een fris, modern design met allerlei nieuwe techniek. Hoewel de huidige GLC pas drie jaar oud is, wordt de opvolger nu al geïntroduceerd en laat hij brandstof volledig achter zich.

De volledig elektrische Mercedes-Benz GLC is uitgerust met EQ-technology. Binnen Mercedes zijn er al meerdere EQ-modellen, maar met de nieuwe SUV gaat Mercedes nog een stapje verder dankzij vernieuwde technologie.

Grille geeft EV nieuw gezicht​

De grille van de Mercedes-Benz GLC is volledig nieuw ontworpen en dient het gezicht van het merk te vernieuwen. De grille heeft een strak ontwerp, met rondom een grote glazen rand. Het rooster heeft een rookglas-look, wat modern oogt. Als de koplampen alleen niet genoeg zijn, biedt Mercedes ook een optionele verlichte grille op de EV.

Mercedes-Benz zegt zelf ‘prestige en status’ te willen uitstralen met onder andere een nieuwe grille. Of de EV dat ook echt doet, mag je zelf beoordelen. Duidelijk is in ieder geval dat de nieuwe Mercedes-Benz GLC een zelfverzekerde indruk maakt, met zijn markante wielkasten en krachtige contouren. Echter, als je goed kijkt, zou je ook kunnen zeggen dat de GLC een beetje op een wasbeer lijkt, een zelfverzekerde wasbeer, dat dan weer wel.

Nieuwe Mercedes-Benz GLC heeft een AI gestuurd superbrein​

Je kunt er bijna niet meer omheen, zowel in het dagelijks leven als in de auto: kunstmatige intelligentie. Het zogenoemde Mercedes-Benz operating system (MB.OS) regelt alle functies in de GLC. Mercedes noemt het een ‘AI gestuurd superbrein’, vergelijkbaar met een mens die veel informatie tegelijk kan verwerken, maar dan sneller en nauwkeuriger. Het klinkt functioneel en een beetje angstaanjagend tegelijk.

De nieuwe GLC kan met het zogenoemde superbrein, de MB.OS, elk aspect van de auto integreren en controleren, van infotainment en geautomatiseerd rijden tot comfort en laden. Omdat het systeem is gebaseerd op kunstmatige intelligentie, kan de EV de voorkeuren van zijn bestuurder leren en zich aanpassen aan veranderende omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan weersinvloeden, wegcondities of het verkeer, waar de auto vervolgens in real-time beslissingen over neemt. Zo kunnen bijvoorbeeld veiligheidssystemen sneller en beter reageren.

Een gigantisch hyperscreen en oplichtende sterrenhemel​

Bij het instappen word je in de nieuwe Mercedes-Benz GLC verwelkomd door natuurlijk licht van het panoramadak en omringd door sfeerverlichting. Het panoramadak is optioneel beschikbaar met de sky control-functie, waarmee je maar liefst 162 sterren kunt laten oplichten en het glas kunt schakelen tussen helder en mat. Uiteraard kun je ook niet om het 99,3 centimeter lange MBUX-hyperscreen heen, dat zich volledig uitstrekt over het dashboard.

Het scherm bevat een Virtual-Assistent, die door Mercedes zelf wordt omschreven als ‘een vriend die met je praat.’ Mocht je vriendin de telefoon niet opnemen, dan heb je in de auto een “vriend” die gedetailleerde antwoorden geeft en moeiteloos vervolgvragen kan beantwoorden. Deze MBUX Virtual-Assistent maakt gebruik van AI die zowel Microsoft als Google integreert, waardoor hij selectief de beste bron kiest. Zo hoef je je in ieder geval niet eenzaam te voelen in de nieuwe GLC.

Actieradius van de nieuwe Mercedes-Benz GLC​

Het eerste model van de volledig elektrische modelserie is de Mercedes-Benz GLC 400 4Matic, een krachtige SUV met 360 kW (ongeveer 490 pk) vermogen en een topsnelheid van 210 km/h. De actieradius bedraagt maximaal 713 km volgens WLTP. Het 800 volt-systeem ondersteunt een maximaal laadvermogen van 330 kW, waardoor de auto in slechts tien minuten tot wel 303 kilometer kan bijladen.

De SUV heeft bovendien een tweeversnellingsbak op de achteras en een ontkoppelingsunit op de vooras. Ja, je leest het goed: een tweeversnellingsbak in een EV. Dat betekent dat de GLC snel accelereert vanuit stilstand en efficiënt rijdt op hogere snelheden. Zo kan de nieuwe Mercedes-Benz GLC energie besparen zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

Vanaf de eerste helft van 2026 zal de volledige elektrische GLC het modellengamma verder uitbreiden. Mercedes belooft dat na de GLC 400 4MATIC nog vier andere zogenoemde ‘impressive’ modellen zullen volgen

Bron: AutoVisie. Foto's heb ik al geupdate hierboven

Automerken zijn een karikatuur van zichzelf aan het worden met overdreven designs, overtrokken grilles en compleet doorgeslagen lamp-units. Ik ben heel benieuwd waar dit uiteindelijk toe gaat leiden. Veel merken zijn duidelijk aan het stoeien met hun identiteit en design, waaronder ook Mercedes.

Laatst bewerkt:
Idd, maar bmw probeert weer een kleine grille, Audi volgens mij ook, en dan komen ze bij mb met dit. Alsof het ontwerp al klaar was maar iemand van marketing zei, dit is saai, we moeten iets opvallends inbouwen.

Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk :) Daar komt het vandaan.

In de (recente)geschiedenis waren er al MB's met ster op- en in de grille, dus je kan het op die manier hoogstwaarschijnlijk bij deze grille en afgeleiden verwachten ;)

Je hebt gelijk :) Daar komt het vandaan.

In de (recente)geschiedenis waren er al MB's met ster op- en in de grille, dus je kan het op die manier hoogstwaarschijnlijk bij deze grille en afgeleiden verwachten ;)
Klopt, modellen als de C126 en de R107 hadden het ook, maar die zijn zo ontworpen. Ik heb het ook wel op modellen gezien waar het duidelijk achteraf gedaan (W201 190) was, maar dat is toch niet helemaal mijn Stück Kuche. :ROFLMAO:

Ik denk dat het een knipoog is naar het verleden, maar had dan ook de ster op de kap gezet ipv in de grille…

ik zie meer gelijkenis met een vrachtwagen dan de mooie grilles van vroeger. Het is zo gekunsteld dat het echt lijkt alsof het er later bij is bedacht toen het ontwerp al klaar was.

ik hou er niet van om alles zwart te maken, maar in dit geval zou ik een uitzondering maken :ROFLMAO:

TzP7eon.jpeg

Ik moet 'm waarschijnlijk in het echt zien maar verlichte logo's en grillecontouren hoeven van mij in ieder geval niet...

Heel mooie auto met beschaafde lijnen. De grillevind ik prima, evenals verlichte logo's en grillecontouren. Alleen de electromotor is een minpuntje. Met benzinemotor was deze auto een stuk aantrekkelijker geweest.

Wel jammer als, net als bij de nieuwe iX3, de optie voor een verlichte grille (die ik zelf niet zou willen) in hetzelfde pakket zit als bijvoorbeeld de matrixverlichting (die ik juist wél zou willen). Niet dat ik per se voor een SUV zou gaan, maar meestal zijn zulke pakketten wel een voorbode van hoe dit ook bij andere modellen wordt aangeboden. Denk aan de nieuwe C-Klasse of de BMW i3, waar ik wel met veel interesse naar uitkijk.

die is dan toch wel uit te schakelen? Evt met een schaar
Wellicht, maar dan heb je er wel de centen voor betaald. En het voelt toch altijd een beetje knullig om zelf te moeten sleutelen aan een splinternieuwe auto die je helemaal naar wens (althans dat zou je dus willen) hebt samengesteld.

Hier is trouwens een officieel plaatje van de donkere grille:

15-3e2a494dfc4c8bd5.jpeg

19-c0ca09b3b1c093ef.jpeg

omg.
zal vast in een menu ergens uit te schakelen zijn, en anders wordt het toch halfords tuning, met een schaar en een weerstandje

Mercedes moet deze gaan aanbieden in parelmoerwit, met wit interieur en vergulde schakelaars. Niet aan te slepen, ga ik vanuit.

Terug
Bovenaan