Mercedes-Benz E-klasse facelift

Impressies op basis van laatste foto's:

mercedes-benz-e-class-new-front1.jpg.webp

mercedes-benz-e-class-new-rear1.jpg.webp

Eerste foto AMG

wQKbQH5.png

Ik ben absoluut geen fan van die ronde bolle kontjes van Mercedes en hier ook niet. Verder nog altijd wel een fraaie auto maar zie liever de huidige kont

Noeuwe designtaal maakt een Mercedes te mainstream, niet bijzonder, niet onderscheidend. Met name de voorzijde van veel nieuwe Mervedessen is m.i. te eenvoudig Vind de facelift dan ook verre van geslaagd , nieuwe neus en kont en rest ongemoeid gelaten, niet in harmonie in ieder geval. Nieuwe S kkasse gaat ook deze kant op helaas... .

Cdlop zei:
Noeuwe designtaal maakt een Mercedes te mainstream, niet bijzonder, niet onderscheidend. ... .

Precies wat de meeste mensen willen dus. Zie ook de mega verkopen van MB op t moment. Aan die enkeling die wel iets bijzonders wil, verdien je niet genoeg aan.

Gullwing zei:
Cdlop zei:
Noeuwe designtaal maakt een Mercedes te mainstream, niet bijzonder, niet onderscheidend. ... .

Precies wat de meeste mensen willen dus. Zie ook de mega verkopen van MB op t moment. Aan die enkeling die wel iets bijzonders wil, verdien je niet genoeg aan.

Helemaal waar maar blijf het jmmr vinden, het mist grandeur. Maar blijft vwb e en f segment toppers met de E en S klasse.

Maar zie ik dat nu goed? Een Exclusive-variant zonder ster op de neus?!(n):confused:

Bentley Arnage zei:
Maar zie ik dat nu goed? Een Exclusive-variant zonder ster op de neus?!(n):confused:

Ik zag al een filmpje op youtube waar bij de exclusive wel de ster op de motorkap staat hoor. Hier leggen ze gelijk uit de de zijkant van het lange scherm mooier wordt ingewerkt. Ik link het straks even

Ik zie versie met normale bumpers met logo bovenop en 1 lijn in het midden van de motorkap. Daarna een versie met normale bumpers met logo in de grille en 2 lijnen op de motorkap en dan natuurlijk de AMG Line

https://youtu.be/Vu_b6uLh9Dg
Eens op bovenstaande link klikken wel het breedbeeldscherm had op vandaag op de zijkant nog wat afwerkingsmissers. Het dasboard sloot er niet zo mooi aan op de rechterzijde

Ik zie geen verschil met het huidige scherm, en ook niet hoe het gemonteerd is. Is nu al heel strak bij de E, en dat blijft het zo te zien ook. Beter dan bij veel andere Benzen waarbij het scherm vrijstaand gemonteerd is. Ook bij de nieuwe S-Klasse lijkt dat er straks niet beter op te worden.

Dag allemaal,

ik ben nieuw op dit forum. Ik overweeg de aankoop van een E300DE Break en ben daarom heel benieuwd naar de facelift. Afgezien van de uiterlijkheden, met name de neus, zijn er nog andere nieuwe zaken die in de facelift gestoken gaan worden die het huidige model niet kent:

- MBUX (met tochscreen en touchpad, geen draaiwiel meer)
- nieuw stuur , ook met touch bediening
- een EURO 6D klassificatie ipv EURO 6D Temp (dit heb ik ergens ooit gelezen, maar is niet officieel)
- Powerdomes op de motorkap bij AMG en Avantgarde lijn

Omdat ik het huidige model heel mooi vind, twijfel ik of ik op de facelift moet wachten (die waarschijnlijk ook wel duurder zal zijn). Ik weet ook niet goed wat ik van MBUX met de touchbediening moet vinden. Op de een of andere manier weet ik niet of dat ideaal is. En zou de spraakbediening echt goed werken? Om de temperatuur hoger te zetten, kan ik ook wel even aan een knopje draaien...

Iemand anders hier die voor dezelfde keuze staat?

Ik zou niet op de MOPF wachten, mooier dan de huidige lijkt ie niet te worden (integendeel) en het is jammer dat de draai/drukknop wordt ingewisseld voor een touchpad.

Wat wijzigt:
Nieuwe koplampen, was niet nodig heel mooie neus nu.
Nieuwe achterlichten, was bij sedan niet nodig break kan beter wel is persoonlijk.
Mbux, mee opletten waren bij gle bij de introductie veel problemen mee. Ntg5.0 is echt heel goed zeker met het grootste scherm.
Motoren met mild hybrid 4 matic op 300de en 300e.
Touchpad ipv draaiknop, mijn ogen ook geen verbetering.
Snelheid bij distronic kan aangepast worden naar de borden. Ljjkt me wel heel leuk.
Afwerking rond de schermen dat wel!
Nieuw stuurwiel.

Persoonlijk je mag er nog een pre fl kopen hoor. Mopf wordt niet lelijk dat wel.

Snelheid aanpassen aan verkeersborden heeft mijn E nu ook al (en is gelukkig uit te zetten want ik vind het irritant).
En de afwerking rond het scherm vind ik bij de E nu ook al top (in tegenstelling tot het vrijstaande scherm in de A of de B ), ik zou niet weten wat daar aan verbeterd moet worden.

@ MBenz: Bent u de MBenz van MBenz.nl uit het oosten des lands?

Toch wel knap dat de E-Klasse het in Duitsland nog steeds wint van de jongere 5-Serie en de nog jongere A6.

BEuQAzE.jpg

Gullideckel zei:
Toch wel knap dat de E-Klasse het in Duitsland nog steeds wint van de jongere 5-Serie en de nog jongere A6.

BEuQAzE.jpg

Omdat de E klasse zo heerlijk comfortabel is. Een van de weinige wagens met een subliem veercomfort.

Ik meen me een lijstje te herinneren waaruit bleek dat Mercedes-Benz traditioneel hoog scoort in dit segment. De verschillen zijn overigens niet heel groot, maar des ondanks is het een mooie prestatie!

Ook nog steeds wel een flinke vracht taxi's denk ik? Dat maakt ook nog wel wat verschil met de andere 2.

Dat denk ik wel. Ik zit nu in Duitsland en zie verdraaid veel nieuwe A6'en rijden. Meer dan de E-klasse (taxi's kijk ik niet naar) en zeker meer dan de 5-serie.

Ik zal er volgende week richting de wintersport ook weer eens op letten. Maar afgelopen jaar (3x door Duitsland gereden) viel het mij juist wel op dat er meer E-Klassen reden dan A6-en en 5-Series

Het is mij niet zo opgevallen, toen ik in december naar Berlijn reed. Ik zag ook de A6 en de 5 vaak rijden, naar mijn gevoel niet minder dan de E. Maar cijfers jokken niet...

funf zei:
Het is mij niet zo opgevallen, toen ik in december naar Berlijn reed. Ik zag ook de A6 en de 5 vaak rijden, naar mijn gevoel niet minder dan de E. Maar cijfers jokken niet...

Die E’s staan namelijk in de rij te wachten bij de verschillenden Bahnhofe :T

Cdlop zei:
Gullideckel zei:

BEuQAzE.jpg

Omdat de E klasse zo heerlijk comfortabel is. Een van de weinige wagens met een subliem veercomfort.

En dat is weer zo grappig: in autotests (ongeacht wie het schrijft) zoeken journalisten altijd naar "sportieve" auto's maar ze vergeten dat een heel groot deel van de automobilisten gewoon een comfortabele auto willen hebben. Net als met het gebrek aan "gevoel" in het stuur. Autofabrikanten zijn niet gek natuurlijk en als ze een zwaarder sturende auto willen maken doen ze dat wel. Maar ze willen auto's verkopen en blijkbaar vraagt de markt wat anders dan wat autojournalisten schrijven.

Gemiddelde leeftijd dat een auto koopt in NL is 61, niet zo gek dus dat zij een andere smaak hebben

Heb onlangs met relatie mee mogen rijden in zijn nieuwe E, geweldige wagen, wat een comfort, een wagen met 'vering'heerlijk! Daarin is Mercedes van de Duitse drie naar mijn mening nog steeds heer en meester in ieder geval bij de e-klasse en ook S-klasse.

Ik weet het niet met de achterkant hoor. Wel heel anoniem geworden. Hopelijk valt et in het echt mee.

Doorgaans wordt een goed ontwerp er niet mooier op als er teveel aan wordt gewijzigd.

Ook denk ik dat de E straks in het donker lastig van een A Sedan is te onderscheiden.

Dat is heel zeker zo, een goed mooi ontwerp zoals de W213 er een is, niet te veel aan veranderen, ik denk dan ook niet dat hij er mooier op wordt. Maar denk ook niet dat hij lelijk wordt zo te zien aan de impressies.

Nee, lelijk zal hij vast niet worden. Maar aan bepaalde elementen zal je (net als bij de w212 Mopf) kunnen zien dat er aanpassingen zijn gedaan en dat de auto oorspronkelijk anders is ontworpen. Eén van die dingen is de naad tussen motorkap en grill, die volgt nu mooi de belijning van de grill maar bij de facelift wijkt ie (door de andere vorm van de grill) daarvan af.

X7PJRLQ.jpg

Ook jammer dat het voor de E-Klasse decennialang kenmerkende “Vier-Augen-Gesicht” overboord gaat. De nieuwe koplampen hadden ook van Audi kunnen zijn.

3 maart zou de introductie zijn. Benieuwd of ze hem zolang onder de pet kunnen houden...

Echt, de huidige is nog zo mooi. En dan toch moeten veranderen...... naar dit? Niet lelijk hoor maar geen verbetering.

Glans gaat er wel vanaf bij Mercedes, veel teveel modellen, niches en dikwijls niet meer kwalitatief de top. Op de e en s klasse ba wellicht maar het design is bepaald schrikken bij veel modellen. Bovenstaande foto van de nieuwe E is ook m.i. bepaald niet fraai, erg jmmr dat het bij Mercedes en ook BMW deze kant op gaat.

Ai, jammer van die neus. Bij de A en de CLS vind ik de neuzen juist zo goed gelukt. Wat scherper gelijnd, in plaats van dit wat weeïge aangezicht.

Terug
Bovenaan