Mercedes-Benz CLA (Shooting Brake)

MCW 84

Asfaltkampioen
next-generation-mercedes-eqa-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/photo/6995354/next-generation-mercedes-eqa-spy-photo/

Laatst bewerkt:
Zou het lukken: een mooie wagen in het EQ-gamma? Dat wordt alleszins hoog tijd na al die rijdende pannenkoeken en smoutebollen.

iDS zei:
Zou het lukken: een mooie wagen in het EQ-gamma? Dat wordt alleszins hoog tijd na al die rijdende pannenkoeken en smoutebollen.

Uiteraard, aangezien EQE/EQS (SUV) ook al mooi zijn in het straatbeeld, is dat een kleine opgave voor deze CLA.

Noemen ze ook wel optisch bedrog. Daarnaast is een auto uit de A-Klasse altijd al een stuk kleiner geweest dan een S-Klasse...

Model wordt meer CLA dan (EQ)A.

Joh.. maar deze gaat geen EQCLA heten. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen wat aanhalingstekens voorstellen, of dit een elektrische of niet-elektrische MB en welke beginletters daarbij passen.

Lijkt wel erg klein en ielig tov de witte mastodont op de achtergrond.... slechte trucage?

Het heeft een bepaalde benaming waar ik even niet op kom. Door het zoomen op het onderwerp op de voorgrond wordt die op de achtergrond vergroot. Zeker bij spy shots zien we dat wel vaker. De verhoudingen kloppen dus niet met hoe het in het echt is.

Uiteraard, aangezien EQE/EQS (SUV) ook al mooi zijn in het straatbeeld,

Vinden een hele hoop mensen niet.

MCW 84 zei:
Model wordt meer CLA dan (EQ)A.

Joh.. maar deze gaat geen EQCLA heten. Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen wat aanhalingstekens voorstellen, of dit een elektrische of niet-elektrische MB en welke beginletters daarbij passen.

Oh nee? Hoe weet je dat zo zeker? EQCLA zit dichter bij de uiteindelijke naam, dan wat in de titel staat.

MCW 84 zei:
Uiteraard, aangezien EQE/EQS (SUV) ook al mooi zijn in het straatbeeld,

Vinden een hele hoop mensen niet.

En een hele hoop mensen wel, dus zo is het cirkeltje weer rond;)

EQCLA zit dichter bij de uiteindelijke naam, dan wat in de titel staat.

EQ staat voor elektrisch, EQA is een C-segment elektrische auto. En dit is een elektrische sedan in het C-segment en daarom dus tussen haakjes. Plus er gaan diverse modellen in het C-segment van het merk verdwijnen, waaronder de A-klasse sedan. Cirkeltje is hopelijk weer rond? Dat is geen EQA sedan gaat heten lijkt me duidelijk.

Enige moderatie toegepast. Houdt het vriendelijk.

Ivanov
AutoWeek Moderator

MCW 84 zei:
Daarom moet je meningen niet verwarren met feiten.

EQCLA zit dichter bij de uiteindelijke naam, dan wat in de titel staat.

Moet ik het toch nog voor je uitleggen.. hilarisch :T EQ staat voor elektrisch, EQA is een C-segment elektrische auto. En dit is een elektrische sedan in het C-segment en daarom dus tussen haakjes. Plus er gaan diverse modellen in het C-segment van het merk verdwijnen, waaronder de A-klasse sedan. Cirkeltje is hopelijk weer rond? Dat is geen EQA sedan gaat heten lijkt me duidelijk.

Die uitleg heb je blijkbaar zelf vooral nodig, we kijken gewoon naar de opvolger van de CLA. Dat is duidelijker dan een zelfverzonnen modelnaam;)

Als je je wilt inlezen; dit zit dichterbij de waarheid dan ‘EQA sedan’:)

http://worldscoop.forumpro.fr/t13558-2024-mercedes-benz-cla

Blijkbaar heb je nogal wat uitleg nodig, en weinig zelfonderzoekend vermogen

Hou de toon even netjes en voorkom het 'op de man spelen'.
Barri, Autoweek Moderator

Waarom moet die laatste (sfeerverziekende) zin er dan nog bij? De eerste regel met link volstaat toch?

Jan 7666490 zei:

Daar staat niets in wat ik al niet wist en verder ook weinig zekerheden. Dat zij het topic CLA noemen maakt het niet de waarheid. motor1 noemt het overigens ook EQA. Gewoon afwachten, noch jij noch ik weten hoe deze elektrische auto gaat heten. Topictitel is duidelijk genoeg voor nu.

MCW 84 zei:
Jan 7666490 zei:

Daar staat niets in wat ik al niet wist en verder ook weinig zekerheden. Dat zij het topic CLA noemen maakt het niet de waarheid. motor1 noemt het overigens ook EQA. Gewoon afwachten, noch jij noch ik weten hoe deze elektrische auto gaat heten. Topictitel is duidelijk genoeg voor nu.

Dan laat je het zo;). Vanwaar je aanname trouwens?

Omdat je wel vaker deed alsof je het beter wist en het niet zo bleek te zijn :) Ik kan niet wachten tot de onthulling van de E-klasse .... ;)

Heerlijk stukje zelfoverschatting dat je tentoonspreidt;)
Geloof niet dat ik jou ooit op enig inside-info heb kunnen betrappen.

Het is ook geen wedstrijdje inside-info delen. Ook heb ik niet ooit gezegd dat ik wel van de inside-info ben. Daarbij overschat ik mijzelf niet met die reactie maar slaat het op jou, Roder. Je kunt ook gewoon eens kappen met steeds iets te zoeken of te verdraaien om zo op te man te spelen of te beledigen. Succes :)

Dan is inderdaad de belangrijkste conclusie dat je dat wel gelijk had kunnen zeggen.

Dan kunnen er straks weer een hoop Mercedessen in het ellenlange rijtje naamswijzigingen bij het merk. Naamswijzigingen SLK > SLC; M-klasse/ML > GLE; GL > GLS; SEC > S-Klasse Coupé > CL > S-Klasse Coupé/Cabriolet; CLK > E-Klasse Coupé/Cabriolet; V-Klasse > Viano > V-Klasse, soms zelfs tijdens een modelgeneratie. Nu weer het opdoeken van de EQ-namen. Die naamswijzigingen moeten zogezegd meer duidelijkheid scheppen, maar door het amateuristische namengegoochel werkt dat in de praktijk niet of nauwelijks zo.

Rutger DC zei:
Dan is inderdaad de belangrijkste conclusie dat je dat wel gelijk had kunnen zeggen.

Dan kunnen er straks weer een hoop Mercedessen in het ellenlange rijtje naamswijzigingen bij het merk. Naamswijzigingen SLK > SLC; M-klasse/ML > GLE; GL > GLS; SEC > S-Klasse Coupé > CL > S-Klasse Coupé/Cabriolet; CLK > E-Klasse Coupé/Cabriolet; V-Klasse > Viano > V-Klasse, soms zelfs tijdens een modelgeneratie. Nu weer het opdoeken van de EQ-namen. Die naamswijzigingen moeten zogezegd meer duidelijkheid scheppen, maar door het amateuristische namengegoochel werkt dat in de praktijk niet of nauwelijks zo.

Tsja, als je dat in eerste instantie niet wilt geloven ligt dat niet aan mij ;)

Denk dat deze tussenstap 'een beetje dom' was inderdaad. Aan de andere kant misschien toen niet voorzien dat de elektrificatie zo'n vaart zou lopen. In ieder geval goed nieuws dat 'Electric first' eindelijk zichtbaar wordt(y)

Mercedes EQA Sedan Spied With Heavy Camo While Testing In The Cold

Not to be confused with the future EQC, the prototype spotted here depicts a smaller electric sedan to serve as an electric equivalent of the CLA. According to a recent report, Mercedes intends to begin a gradual discontinuation of the EQ branding in 2024. If true, it means this electric sedan will be called something else. Separately, the A-Class Sedan with combustion engines is believed to go away by 2025, which would make this EV its indirect replacement.

mercedes-eqa-sedan-spy-photo.jpg

Alle foto's: https://www.motor1.com/news/632252/mercedes-eqa-sedan-spy-photos/

mercedes-benz-eqa-sedan-front.jpg

mercedes-benz-eqa-sedan-side.jpg

mercedes-benz-eqa-sedan-side.jpg

mercedes-benz-eqa-sedan-rear---side.jpg

mercedes-benz-eqa-sedan-rear.jpg

The photos appear to show three different cars testing, based on the license plates and slightly different camouflage designs. We have yet to determine if these are different variants of the Mercedes-Benz CLA, or if there is an EQA electric vehicle thrown in the mix. One vehicle has its fuel door open, although it's impossible to tell if it provides access to a fuel filler or charging port.

From what we know, the next CLA will be based on the MMA platform, which stands for Mercedes Modular Architecture. This new platform debuts in 2024 and will underpin all small EVs and internal combustion cars in the Mercedes-Benz lineup, including those with hybrid and PHEV powertrains.

All foto's: https://www.motor1.com/news/653482/mercedes-eqa-cla-sedan-spy-photos/

OFsXfTS.png

Mercedes To Preview New Family Of Compact Cars Later In 2023 https://www.motor1.com/news/653348/mercedes-new-compact-car-preview/

New Mercedes-Benz CLA-Class Spied Hiding Its Internal Combustion Engine​

Look close and you'll see the exhaust pipe at the back.​

next-gen-mercedes-benz-cla-class-side-view-spy-photo.jpg

next-gen-mercedes-benz-cla-class-side-view-spy-photo.jpg

next-gen-mercedes-benz-cla-class-rear-view-spy-photo.jpg

Ik vind 'm mooi. Lekker clean en toch niet te saai. Die lage neus past 'm ook goed. Gaaf hoor, zo'n lage EV. Voor ons Nederlanders graag ook de shooting break erbij :)
Bijzonder trouwens dat ie op een filmpje hierboven gesleept wordt. Dat mag bij de meeste EV's niet (heeft te maken met het type motor dacht ik, bij inductie motor kan het juist weer wel ofzo).

De eerste overtuigend gelijnde elektrische Mercedes-Benz moet nog verschijnen. De EQE, EQE SUV, EQS en EQS SUV zijn stuk voor stuk niet aangeslagen, waardoor Mercedes-Benz de aansluiting op vooral BMW is kwijtgeraakt, dus er hangt veel af van de CLA. Mooie proporties heeft de CLA wat mij betreft nog nooit gehad, dus dat hoeft succes ook niet per se in de weg te staan. De proporties lijken met de lengterichting/RWD-uitstraling beter, maar ik verwacht er ook niet teveel van, met camouflage oogt 'ie eerder plomp dan rank. De nieuwe CLA lijkt in ieder geval te bieden wat de koper ervan verwacht (anders dan bij de grote elektrische modellen) en dat is vermoedelijk goed genoeg.

Hij komt dus blijkbaar ook als Shooting Brake. Ik voorzie wel een succes, als ze de prijs een beetje binnen de perken weten te houden.

De dakrand is niet dikker dan het huidige model:
2025-AMG-CLA35-4M-COUPE-SP-DR.png

Optisch zelfs minder dik door het extra zijruitje, maakt de auto eleganter:)

Terug
Bovenaan