Mercedes A klasse W177 trilling van achteren

Fersi 7973035

Startmotor
Goedenavond allen,

Ik heb een W177 A klasse uit 2022 A180, maar nou zit ik met het volgende:

De auto trilt op de snelweg vanaf 100KM trilling is merkbaar en te voelen in de stoelen, vloer, vooral, als ik bijvoorbeeld 30-50 rij en voel aan de hoofdsteun van de passagierstoel dan trilt die maar die van de bestuurderkant trilt die niet?

De trillingen blijven voelbaar al zet ik de auto in de N op de snelweg, maar ik voel de trillingen niet in de stuur.

De garage heeft de alle banden gebalanceerd, de auto is uitgelijnd, 2 nieuwe achterbanden erop. Maar het probleem speelt zich nog steeds af heel erg frustrerend ik weet niet wat ik moet doen, de dealer heeft pas begin februari de mogelijkheid om naar de auto te kijken.

De velg rechts achter is heel ietjes beschadigd, onlangs een stoeprand gepakt tijdens een bocht in de ondergrondse parkeergarage, mogelijk krom? 2 garages geven aan tijdens balanceren dat die niet krom is maar wat moet het anders zijn?

Weet iemand wat het kan zijn of mogelijk dezelfde issue heeft gehad?

Met vriendelijke groet,

Meten is weten.... Even op de brug brug en met een meetklokje alles controleren op slingeringen. Zijn de naven wel recht? Zijn de remschijven wel goed gecentreerd? Mist er een centreerring bij een velg? Juiste bouten/moeren gemonteerd? Schokbrekers goed? Ook bij een nieuwe auto kan door een incidenteel productiefoutje van een onderdeel zoiets ontstaan.

...als ik bijvoorbeeld 30-50 rij en voel aan de hoofdsteun van de passagierstoel dan trilt die maar die van de bestuurderkant trilt die niet?
Zit er op dat moment iemand op de passagiersstoel? Zo nee, probeer dit dan ook nog eens met een passagier erop. Want het verschil tussen linker- en rechterhoofdsteun kan worden verklaard door het feit dat jij op je stoel zit op zo'n moment en rechts dus niemand.

Zit er op dat moment iemand op de passagiersstoel? Zo nee, probeer dit dan ook nog eens met een passagier erop. Want het verschil tussen linker- en rechterhoofdsteun kan worden verklaard door het feit dat jij op je stoel zit op zo'n moment en rechts dus niemand.
Klopt dat is mij ook opgemerkt, toen er iemand op de stoel zat toen trilde die niet meer zo heel erg maar wel een beetje nog.

Is het een idee dat ik iemand anders laat rijden en ik achterin tijdens het rijden ga zoeken naar de trillingen waar die vandaan komt? begin het beetje beu te worden.. Mijn velgen hebben geen centreerringen, uiteraard juiste bouten. Schokbrekers zijn nog niet getest. iemand idee hoe ik hier kan achterkomen? Ik ben al honderden euro's diagnose kosten verder.

Er zal toch nog fabieksgarantie op de auto zitten?
Klopt die zit er ook inderdaad op, laatst bij een mercedes dealer geweest die zei dat het haast zeker in de banden lag balanceren etc, heb alles laten doen bij een universeel garage want de mercedes dealer had geen tijd. en het probleem speelt zich nog steeds af, de auto gaat opnieuw begin februari naar de mercedes dealer toe terug naar een andere mercedes dealer, heb alles gedaan bijna wat ik zou kunnen vanuit mijn kant, nieuwe achterbanden, balanceren, uitlijnen.

Ik ga morgen even bij een garage navragen of ze met een andere velgen set het opnieuw kunnen controleren, enige op oog vermoed ik dat de rechter achtervelg krom is aangezien ik die een keer flink heb geraakt bij de ondergrondse parkeergarage toen ik een bocht nam. Maar de garages geven aan dat die niet krom is, maarja het kan ook zijn dat je het niet 1,2,3 op oog kan zien maar dat die minimaal krom is.

Wanneer is dit überhaupt begonnen? Is het vanaf dag 1 aan de hand (mits je eerste eigenaar/berijder bent)? Is het gekomen nadat er bepaalde werkzaamheden aan de auto zijn uitgevoerd, bijv. wisselen van zomerbanden naar winterbanden? Zijn de nieuwe banden waarover je spreekt van hetzelfde merk/type als de oorspronkelijke? Misschien een ander merk proberen?

Als het een leaseauto is: probleem bij de leasemaatschappij leggen, zij moeten maar zorgen dat ze een goede auto leveren voor de maandelijkse bedragen die ze mogen ontvangen.

Wanneer is dit überhaupt begonnen? Is het vanaf dag 1 aan de hand (mits je eerste eigenaar/berijder bent)? Is het gekomen nadat er bepaalde werkzaamheden aan de auto zijn uitgevoerd, bijv. wisselen van zomerbanden naar winterbanden? Zijn de nieuwe banden waarover je spreekt van hetzelfde merk/type als de oorspronkelijke? Misschien een ander merk proberen?

Als het een leaseauto is: probleem bij de leasemaatschappij leggen, zij moeten maar zorgen dat ze een goede auto leveren voor de maandelijkse bedragen die ze mogen ontvangen.
Het is geen lease auto, het probleem speelt zich nu al ongeveer 2 weken af, ik kan niet precies zeggen waardoor het komt maar ik had niets aan de auto veranderd, enige wat ik kan vermoeden is de stoeprand schade anders zou ik het zelf ook niet weten waardoor het komt. Heb dezelfde merk banden voor en achter, ik ga morgen kijken of ik een andere set kan testen of het probleem zich dan nog steeds afspeelt. Misschien achterbanden naar voren en voor banden naar achteren?

Nu de auto nog in de garantie zit zou ik het probleem toch bij de Mercedes dealer neerleggen ondanks dat het langer duurt en je nog enige tijd met een trillende auto moet rond rijden.
Je hebt nu al honderden euro's uitgegeven bij diverse garages zonder resultaat voor een auto in de garantie.
Gewoon de Mercedes dealer nog wat onder druk zetten dat ze het snel moeten oplossen.
Anderzijds als het pas sinds 2 weken is kan het toch zijn dat het raken van het stoeprandje van invloed is geweest, misschien toch iets harder als het voor je gevoel is geweest.

Nu de auto nog in de garantie zit zou ik het probleem toch bij de Mercedes dealer neerleggen ondanks dat het langer duurt en je nog enige tijd met een trillende auto moet rond rijden.
Je hebt nu al honderden euro's uitgegeven bij diverse garages zonder resultaat voor een auto in de garantie.
Gewoon de Mercedes dealer nog wat onder druk zetten dat ze het snel moeten oplossen.
Anderzijds als het pas sinds 2 weken is kan het toch zijn dat het raken van het stoeprandje van invloed is geweest, misschien toch iets harder als het voor je gevoel is geweest.
Jaa zo'n gevoel heb ik ook, denk dat de velg echt hard gepakt is, zal vanmiddag even fototje maken.

Moet wel zeggen dat dit een erg prettige forum is, met behulpzame mensen. Zal hier sowieso actief blijven en jullie blijven updaten.

Waardeer zeer jullie hulp.

Kan dit ook komen door de schokdempers? Hoorde in eens een kraak geluid van links achter toen ik van de drempel af kwam.

Als je een geluid hoort bij in- of uitveren, zou het ook de veer zelf kunnen zijn, of iets anders in de wielophanging.

Als het wat kouder wordt zijn de rubbers harder, de olie van de schokbrekers wat dikker..... Maakt alles een ander geluid.

Staat van de rechter achter velg, wellicht krom? door stoeprandschade?
gK9Qfuo.jpg
oqt8jDD.jpg
SQAF7jF.jpg

Meten is weten..... Iedere fatsoenlijke garage heeft een meetklok op een magnetische voet om slingeringen, hoogteslag en spelingen te kunnen meten.

Jaa zo'n gevoel heb ik ook, denk dat de velg echt hard gepakt is, zal vanmiddag even fototje maken.

Moet wel zeggen dat dit een erg prettige forum is, met behulpzame mensen. Zal hier sowieso actief blijven en jullie blijven updaten.

Waardeer zeer jullie hulp.

Een stoeprand kan lullige problemen veroorzaken, ook als het toen het gebeurde niet zo'n impact leek. Ooit ook een stoeprand geschampt en in eerste instantie merkte ik helemaal niets. Maar de bijgeluiden werden steeds sterker. Bleek de ophanging toch een flink tik gehad te hebben.

Oorzaak is gevonden!

Velg rechts voor was krom, die is gericht en 2 nieuwe achterbanden erop en auto rijdt nu zoals het moet rijden.

Wat eigenlijk heel lucratief was, dat men dacht dat de trillingen van achteren kwamen terwijl de velg rechts voor krom was.. moet je eens nagaan wat een kromme velg kan doen trillingen denderen helemaal door de hele auto heen.

Bedankt allemaal voor het meedenken.

Terug
Bovenaan