Mercedes A klasse vermogenverlies

broodje3567

Net ingestapt
Goedendag lezers,

Sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn Mercedes A 170 cdi uit 2004.
De auto start op zich wel en houdt verder niet in, schokt niet tijdens het rijden of wat dan ook. Alleen is er een soort brom aanwezig als de motor koud is en de auto lijkt vermogen te missen. Accelereren gaat een stuk moeizamer, en bij een snelheid van pakweg 130 houdt ie het voor gezien. Je kan het gaspedaal dan wel dieper intrappen maar er gebeurt dan simpelweg niets meer.

Verder verbruikt de auto ook iets meer brandstof naar mijn gevoel (nu ongeveer 1:16 a 17, terwijl ik normaal 1:18 a 19 doe) , maar dat was pas bij de laatste 2 beurten dus dat zou eventueel ook kunnen komen door de kou of misschien iets meer korte stukjes gereden.
Ook maakt de motor niet meer toeren dan ie normaal doet.

Heb de auto laten uitlezen bij de garage (geen officiële Mercedes dealer) en daar komen geen storingen naar voren. Het storingslampje van de motor brandt ook niet.
Heeft iemand hier ervaring mee of kennis van wat dit zou kunnen zijn?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

Je hebt dus vermogen / snelheid verlies. Lijkt mij dat dit veroorzaakt wordt door (en dan kom ik ff niet op de naam van het onderdeel..). Bij een benzine auto is het, volgens mij, de gaskleppotentie meter.. maar bij een diesel heet het iets anders..

Ik heb het destijds (jaar of 15 geleden al wel) met een Leon 1.9TDI (90 pk) gehad..

Hopelijk komt een andere forummer met de juiste benaming voor je.

Ik weet het onderdeel weer.

Luchtmassameter was het, dat toen kapot was aan de Leon. Na montage had ik inderdaad een feller reagerende auto terug. :p

Durashift zei:
Ik weet het onderdeel weer.

Luchtmassameter was het, dat toen kapot was aan de Leon. Na montage had ik inderdaad een feller reagerende auto terug. :p

om te kijken of die kapot is. kun je hem losmaken en dan is rond rijden. rijd die dan 100 × beter dan is het de lmm.

Mensen heel erg bedankt voor de reacties en het meedenken. Het probleem is inmiddels opgelost, en bleek niet in de luchtmassameter te zitten, maar in het feit dat een of andere slang (de garagist heeft wel genoemd welke maar dat ben ik inmiddels weer vergeten ) voor de helft was verdwenen. Hoogstwaarschijnlijk aangevreten door een steenmarter.:rolleyes:.
Slang vervangen en een of ander apparaatje besteld waardoor die beesten zich straks niet langer welkom voelen onder mijn motorkap. Tevens mijn lidmaatschap van de dierenbescherming opgezegd :p.

Terug
Bovenaan