Mening over motor tweedehands Peugeot 107/vergelijkbare auto €6000 budget

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Mijn schoonzus is opzoek naar een nieuw autootje en het moet voor haar met automaat. Ze is zelf erg gecharmeerd van de Peugeot 107. Ik vind het een leuke auto en voor haar ideaal. Echter heb ik mijn twijfels over de motor; 3-cilinder. Wat is jullie mening? Als ze een 107 uit ongeveer 2010 neemt, hebben ze allemaal zo rond de 100.000 km op de teller. Hoeveel kilometers kun je bij zo'n motor er nog bijverwachten?

Bedankt voor de reacties.

Wat is het budget van je zus? Voor zover bekend zijn er zeer weinig klachten over de motoren van de 107/C1/Aygo. Een vriendin van me heeft een C1 automaat, al 8 jaar en is er heel tevreden over. Als je de onderhoudsgeschiedenis kent zou het toch geen punt moeten zijn. Ik zou haar er wel een proefrit in laten maken om het haar zelf te laten ervaren. Ik zou ook voor een vijfdeurs gaan, héél praktisch in het gebruik.
Voorbeeld:
https://www.autotrack.nl/a/peugeot-107-benzine-2011-49994623

Ik zal me meer zorgen maken over de automaat. Dat is namelijk een half automaat of semi automaat. Goede nieuws is dat het waarschijnlijk niet dezelfde drama bakken zijn als in andere modellen van Peugeot en Citroën.

Over het motorblok is er een tweekamp, de 1 rijdt er 3 ton zonder problemen mee, en de ander doet hem bij een ton weg

Alternatief is zoek iets met een 4 traps automaat. Nadeel is dat die invloed heeft op het verbruik. Je komt er zo 4 tot 5km minder ver mee op 1 liter.
De daihatsu cuore van de laatste generatie heeft het zelfde motorblok als de 107, is goedkoper in de wegenbelasting en met handbak heel zuinig, dus dan valt de schade nog mee als je automaat neemt.
Suzuki Alto? Deze is er ook als Nissan pixo

Heel soms komt het voor dat er een cvt automaat zit in een kleine auto, dan kom je uit op een Mitsubishi spacestar. De suzuki baleno is ook nog een mooie optie, maar die is aanzienlijk duurder.

In auto's uit het b-segment is er meer keuze qua fijne automaten. Toyota verso s, chevrolet aveo enz enz

Die dingen blijven echt wel lopen. Meermalen voorbij zien komen met 3 ton.
Let wel op dat je je netjes aan de onderhoudsvoorschriften houd en controleer of de koppeling tussentijds gesteld is.

Dat is een van de achilleshielen.

Durf ook te kijken naar een iets nieuwere met 150.000 km op de teller. De nieuwe generatie dus de 108 of de C1 of de Aygo zijn een veel betere auto.

Nico GTR zei:
Let wel op dat je je netjes aan de onderhoudsvoorschriften houd en controleer of de koppeling tussentijds gesteld is.

Durf ook te kijken naar een iets nieuwere met 150.000 km op de teller. De nieuwe generatie dus de 108 of de C1 of de Aygo zijn een veel betere auto.

Koppeling stellen bij de automaat?

Auto encyclopedie zei:
Nico GTR zei:

Koppeling stellen bij de automaat?

Als het goed is gebeurd dat automatisch. Bij de handbak is echter bespaard op een zelfstellende koppelingskabel of eigenlijk een zelfstellend pedaal. Hierdoor zul je deze zelf moeten bijstellen.

Een van de achilleshielen van de citybug. Net als de allereerste generatie die voortijdig olie kan gaan gebruiken. Maar een 2010 moet daar al geen last meer van hebben.

Hier een occasion video van de 107

https://youtu.be/30nFtOBQ7i0

En hier nog een occasionvideo van de 107

https://youtu.be/sI8_prF8IPE

Hier een occasion video waar de mitsubishi spacestar toch wel wat punten pakt tegen de 107

https://youtu.be/UqsnyDnWXfc

Hier een occasion video van de cuore

https://youtu.be/eqqoJBUikyI

Hier een video van de daihatsu Sirion met 350.000 km op de klok

https://youtu.be/U2pbRofMrNg

Verder staan er op YouTube ook nog klokje rond videos van de 107/aygo

De Peugeot 107 is vind ik wel een erg basis autootje. We hebben 7 jaar een Toyota Aygo gehad maar hadden al vrij snel een hoog olieverbruik ( kantelende zuigers) en er ging best veel kapot. ( lekkages, kapotte koppeling, loslatende achterramen, kapotte katalysator, kapotte uitlaat, kapot uitlaatspruitstuk) De remmen zijn ook van matige kwaliteit.

De facelifversie waar je naar kijkt is gewoon een stuk beter, toch zou ik aanraden om ook in concurenten te rijden, ik vond zelf een Aygo/ (107/C1) toch wel tegenvallen wat betreft het rijden. Ik vond zelf de wegligging en remmen erg matig, de ondersteuning van de stoel is slecht, en de auto is erg lawaaiig. Het is natuurlijk net hoe hoog je de lat legt

Ik heb in veel auto's gereden en vindt zelf dat bijvoorbeeld een Renault Twingo 2 gewoon lekkerder, comfortabeler en meer volwassen rijdt. Je hebt dan een duurzame 75 pk 4 cilinder. Ga dus ook wat concurenten proberen zoals de Renault Twingo 2, Kia Picanto, Ford Ka 2, Fiat Panda of Hyundai I10.

Ford Ka is er niet met een automaat

En de meeste concurrenten die jij noemt zijn zwaarder in de wegenbelasting

@ Gert Leon moet het trouwens een 3 of 5 deurs worden

Vaak scheelt dat maar 1 gewichtsklasse dit is ongeveer € 6,00 in de maand aan motorrijtuigenbelasting, dat zal op de totale autokosten in mijn ogen niet veel verschil maken. Automaten zijn zeldzaam in het A segment. Hierdoor betaal je er vaak duidelijk meer voor, en je komt dan relatief veel half automaten tegen, die (vaak) minder plezierig rijden.

(Voor een automaat zou zelf dan eerder kijken naar het B segment, je hebt dan meer auto's met volautomatische versnellingsbakken, CVT, of met dubelle koppeling.)

Beide punten en ik met. Je eens, maar bij de cuore is het verschil groter, omdat die maar 750 weegt.

Volgens mij zijn half automaten vaak even duur of in sommige gevallen goedkoper in aanschaf als de handbak
Bij de Swift is heel duidelijk te zien de 1.5 met handbak is veel duurder dan de 1.3 met semi.

Zelfde als Punto van 2e generatie voor de facelift alleen cvt bak na facelift zowel semi als cvt.

Maar in b-segment ook nog veel semi, clio, modus, 207,208,punto grande en. Evo, Colt, forfour, corsa enz enz

Alleen Koreanen eigelijk niet, maar ja dan veel 4 traps.

Bedankt voor alle reacties al. Daar kunnen we wel wat mee.

Het hoeft geen 107 te worden. De C1 of Aygo mag ook of een vergelijkbare auto qua formaat. Mijn schoonzus zal het gebruiken om naar haar werk 10 km verderop te rijden, de supermarkt, haar ouders, dat is het wel hoofdzakelijk. Het budget is ongeveer €6000 en de automaat is een verplichting.

Gert Leon 7396812 zei:
Bedankt voor alle reacties al. Daar kunnen we wel wat mee.

Het hoeft geen 107 te worden. De C1 of Aygo mag ook of een vergelijkbare auto qua formaat. Mijn schoonzus zal het gebruiken om naar haar werk 10 km verderop te rijden, de supermarkt, haar ouders, dat is het wel hoofdzakelijk. Het budget is ongeveer €6000 en de automaat is een verplichting.

Als ik je terugkoppeling zo lees, wil je eigelijk horen van ons dat een 107,c1 en aygo een goede keuze is? Want vergelijkbare auto's en zelfs betere auto's zijn al genoemd, vooral op het gebied van automaten. Las net ook weer een topic van iemand die had proefgereden met een corsa met een half automaat, hij had er niks mee.

Terug
Bovenaan