melding "Tank klep open" peugeot 207cc 1.6 HDI

Guest
melding "Tank klep open". Klep zit echt dicht, dus wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

In de tankdop zitten de 2 magneten nog.
Wanneer ik de sleutel in de tankdop steek en de sleutel omdraai naar links en vervolgens mijn sleutel naar mij toe beweeg word de tankdop verwijderd uit de vulopening(sleutel blijft zitten op de tankdop) en hoor ik een klik.
Wanneer ik de tankdop terug in de vulopening plaats en de sleutel naar rechts draai kan ik de sleutel terug verwijderen van de tankdop en is de tankdop dicht.Bij afsluiten hoor ik geen klik of dit zo is weet ik niet.

Zit er wellicht iets van een drukschakelaartje achter de tankdop, welke dus bediend word wanneer de dop ertegen gedrukt word?

Wanneer deze niet meer naar behoren functioneert krijg je zulke meldingen op het dashboard.

DutchCarManiac zei:
Zit er wellicht iets van een drukschakelaartje achter de tankdop, welke dus bediend word wanneer de dop ertegen gedrukt word?

Wanneer deze niet meer naar behoren functioneert krijg je zulke meldingen op het dashboard.
is het drukschakelaartje van de tankdop aangegeven met de groene pijl of met de rode pijl ?
Ik denk dat het drukschakelaartje aangeven is met de groene pijl omdat ik dit kan in en uitdrukken met een schroevendraaier en ik daar de klik hoor wanneer ik de tankdop in de vulopening plaats.
Kan dit voor problemen zorgen als ik zo verder blijf rijden tot wanneer ik tijd heb om een nieuwe te kopen ?
Wanneer je nieuwe tankdop koopt hoe zit dan met de sleutel , waar kan je dit best bestellen bij het merk zelf , welke gegevens heb je nodig    en kostprijs van tankdop ongeveer ?
vnzvqvzrukp.jpg

Geen van beiden.
Drukschakelaartje zit in de vulopening als deze aanwezig is. Soms in het klepje.

Tankdop vervangen kan alleen nut hebben als bijvoorbeeld het aandrukdeel voor dat knopje is afgebroken, Maar aangezien je tankdop gewoon afsluit lijkt me dat niet het geval.

Denk dat de schakelaar op het deel van de auto zit.

Aangezien het een terugkoppeling geeft met de boordcomputer zal er elektronica aan vast zitten. De dop wat je in de handen hebt zitten geen kabeltjes aan, dus zal de schakelaar niet in zitten.

Het zal geen problemen geven als je ermee blijft rijden, afgezien van een misselijke melding op het display. Zorg natuurlijk wel dat je er zeker van bent dat het klepje goed dicht zit, want nu weet je niet meer of de melding juist of onjuist is.

kan er iemand een afbeelding posten van dit Drukschakelaartje of de benaming hoe dit stuk juist heet zodat ik het terug kan vinden via google ?

Pobresh zei:
Geen van beiden.
Drukschakelaartje zit in de vulopening als deze aanwezig is. Soms in het klepje.

Tankdop vervangen kan alleen nut hebben als bijvoorbeeld het aandrukdeel voor dat knopje is afgebroken, Maar aangezien je tankdop gewoon afsluit lijkt me dat niet het geval.
Heb even een foto gemaakt van de vulopening maar ik zie daar geen Drukschakelaartje of klepje ?
enkel twee plastic gleuven maar in de magneten komen als ik de tankdop sluit denk ik .

7d62wexvqgq.jpg

jvbfkczd39n.jpg

Als de melding 'tankklep open' is, moet je het dan zoeken bij de 'afsluitdop'? Heeft het niet te maken met het klepje zelf, de vergrendeling stuk oid?

R-W zei:
Als de melding 'tankklep open' is, moet je het dan zoeken bij de 'afsluitdop'? Heeft het niet te maken met het klepje zelf, de vergrendeling stuk oid?
ik heb even gekeken naar systeem maar ik zie nergens iets die ervoor kan zorgen dat dit gebeurt. Bij mijn oude wagen een opel is aan het deurtje een opening waar een pen kan in springen zodat het deurtje komt vast te zitten als de wagen op slot is .

Maar bij mijn nieuwe wagen de peugeot zie ik geen systeem.

heb er een foto van genomen misschien zie jij iets ?

hyxtredrodd.jpg

wqnhe4ag6q0.jpg

Ik vermoed dat de schakelaar in het scharnier zit en dat je er dus alleen vanuit de binnenzijde van de auto bij kan komen. Er zal sowieso een stekker met kabeltjes aan zitten, waar de schakelaar zich bevind. Dus met foto's vanaf de buitenzijde kom je er niet.

Pobresh zei:
Ik vermoed dat de schakelaar in het scharnier zit en dat je er dus alleen vanuit de binnenzijde van de auto bij kan komen. Er zal sowieso een stekker met kabeltjes aan zitten, waar de schakelaar zich bevind. Dus met foto's vanaf de buitenzijde kom je er niet.
Langs de binnenzijde in de koffer is alles dicht met metaalplaat.
xbfm8ebzkkk.jpg

Heb even vlug tijdens mijn pauze de bekleding verwijderd. ik zag maar 1 draad een zwarte de massa. Het klemmetje van de massa draad zat los even een    beetje het klemmetje dicht geknepen en terug geplaatst op de pen.
Als ik de draad bewoog dan zat het klemmetje goed vast alleen het ijzeren plaatje bewoog van links naar rechts als ik de draad bewoog waar de pen op zit of dit ook goed vast moet zijn weet ik niet?
Een stuk gaan rijden alles leek goed en opeens na 5km rijden was het daar opeens opnieuw kan toeval zijn maar misschien niet het was op een weggedeelte die slecht was veel putjes geen vlakke weg. Na het werk terug 6km gereden niks gezien geen melding, na het winkelen wagen gestart en naar huis gereden 5km ook geen melding gezien.
Zie foto,s    klemmetje en ijzerplaatje waar pen zich op bevind.
Is er iemand die weet hoe ik die sensor moet verwijderen, moet dit langs onder of moet de tank daarvoor uitgebouwd worden? Alles is welkom van info youtube filmpje, vraagbaak tekst    enz.

Je hebt dus wel het kabeltje gevonden wat van de vulhalsnek/tankklepscharnier komt zo te zien?

Goed dat je hem wat vaster geknepen hebt, want dat kan inderdaad een probleem veroorzaken.
Wat je verder nog kan doen is zowel het stekkertje als het plaatje waar je hem opsteekt even schoon te maken. Ziet er nogal vuil uit, en ook dat zorgt voor storingen.

Ik vermoed dat er nog ergens een draad rechtstreeks uit de kabelboom komt en ook aangesloten zit vlakbij dit plaatje. Deze zul je ook na moeten kijken en schoon moeten maken.

Punt met de boutverbinding kun je loshalen en schoonmaken en als het nodig is met schuurpapier ontroesten.

Pobresh zei:
Je hebt dus wel het kabeltje gevonden wat van de vulhalsnek/tankklepscharnier komt zo te zien?

Goed dat je hem wat vaster geknepen hebt, want dat kan inderdaad een probleem veroorzaken.
Wat je verder nog kan doen is zowel het stekkertje als het plaatje waar je hem opsteekt even schoon te maken. Ziet er nogal vuil uit, en ook dat zorgt voor storingen.

Ik vermoed dat er nog ergens een draad rechtstreeks uit de kabelboom komt en ook aangesloten zit vlakbij dit plaatje. Deze zul je ook na moeten kijken en schoon moeten maken.

Punt met de boutverbinding kun je loshalen en schoonmaken en als het nodig is met schuurpapier ontroesten.
stekkertje en    plaatje heb ik ingespoten met contactspray , bout van de massa heb ik vaster gezet en ook met contactspray ingespoten .
ik had eigenlijk deze bout eens los moeten doen maar ja het was tijdens mijn werkpauze dus tijd ontbrak een beetje.
Die draad die rechtstreeks uit de kabelboom komt en ook aangesloten zit vlakbij het plaatje die zou ik moeten kunnen vinden maar ik weet nog niet hoe reeds veel op google gezocht en youtube maar niks tot nu toe.

Pobresh zei:

Dit weekend heb ik eens de tijd genomen om eens alles goed te bekijken in verband de tank klep sensor .Ik    heb de bekleding verwijderd in de wielkuip .Daarna heb ik de bout waar de    zwarte draad    tussen zit van de massa los gedaan hierdoor komt de vulhalsnek naar beneden hierdoor kon ik de sensor zien deze is verbonden met twee draden. Hieraan kan je weinig doen de draden zitten vast in de sensor gewerkt dus geen aansluitklemmen. Hoe je dit uit de vulhalsnek zou moeten monteren zou ik niet weten. Het klemmetje van de massa draad nog eens    goed    bekeken en wat bleek het klemmetje klemde nog niet voldoende even goed    het klemmetje dicht geknepen en terug geplaatst op de pen zodat het goed stevig vast zat en alles terug    gemonteerd. Ik rij nu terug al 4 dagen zonder problemen geen foutmeldingen meer. Fout was dus massa klem zat niet goed meer vast ,dat ijzeren plaatje mag los bewegen heeft geen invloed hierop. Wat ik wel opgemerkt heb is dat wanneer ik de vulhalsnek naar beneden    bracht door de bout van de massaklem los te maken dat het tank gedeelte die zich naast de vulhalsnek bevind heel    leeg    leek klonk hol toen ik erop tikte met mijn vuist(zie foto aangegeven met pijl de ruimte die ik bedoel).ik weet niet hoe dit systeem werkt met de    FAP en de eloys    vloeistof of die vloeistof in een extra ruimte zit in de brandstoftank of dat er een extra ruimte is voorzien naast de brandstoftank ?
Ik heb een vraagbaak besteld maar moet er twee weken op wachten kan er misschien iemand uitleggen hoe dit systeem juist werkt bij een 207cc 1.6Hdi?
m1qgj3acosl.jpg

Ik weet ook niet alles, maar ik kan je melden wat ik wel weet.

FAP is volgens mij de Franse afkorting voor het Nederlandse (en Engelse overigens) DPF. Het Diesel Partikel Filter dus, oftewel roetfilter in de volksmond.

Roetdelen worden tijdelijk opgevangen; totdat het filter verzadigd is. Dan zal het roetfilter schoon gebrand moeten worden. Vol is immers vol.

Bij het ene merk gebeurd dat door een injector/gloeistift in de uitlaat, doordat de diesel pas daar ontbrand stijgt de temperatuur in het filter enorm, wat verbrandde roetdelen oplevert.
Bij het andere merk word aan het eind van de verbranding nog diesel in de motor gespoten, zodat dat uiteindelijk ook pas in de uitlaat tot ontbranding komt.

Bij PSA word die speciale eolys vloeistof toegepast om het roetfilter met lagere temperaturen te kunnen laten schoon branden.
Na iedere tankbeurt word die vloeistof automatisch aan de dieseltank toegevoegd. Een tankbeurt word herkend aan het openen van de tankdop; in combinatie met een stijgend brandstofniveau.

Waarschijnlijk zit die opslagtank van eolys vloeistof dus in de vulhals, in combinatie met een injector o.i.d.

Wanneer dit tankje leeg is; zal er dus ook een melding op het dashboard verschijnen denk ik. Als dat niet het geval is, kom je er vanzelf achter wanneer de auto een motorstoring geeft; aangezien het roetfilter niet meer geregenereerd word.
Wellicht ook nog kans dat die vloeistof bijvullen gewoon onderdeel is van een onderhoudsbeurt, dan zou je in principe gewoon niet zonder kunnen komen te staan. Een trouwe klant gaat natuurlijk binnen de intervallen voor de beurten.

Hopelijk heb je er iets aan gehad.

DutchCarManiac zei:
Ik weet ook niet alles, maar ik kan je melden wat ik wel weet.

FAP is volgens mij de Franse afkorting voor het Nederlandse (en Engelse overigens) DPF. Het Diesel Partikel Filter dus, oftewel roetfilter in de volksmond.

Roetdelen worden tijdelijk opgevangen; totdat het filter verzadigd is. Dan zal het roetfilter schoon gebrand moeten worden. Vol is immers vol.

Bij het ene merk gebeurd dat door een injector/gloeistift in de uitlaat, doordat de diesel pas daar ontbrand stijgt de temperatuur in het filter enorm, wat verbrandde roetdelen oplevert.
Bij het andere merk word aan het eind van de verbranding nog diesel in de motor gespoten, zodat dat uiteindelijk ook pas in de uitlaat tot ontbranding komt.

Bij PSA word die speciale eolys vloeistof toegepast om het roetfilter met lagere temperaturen te kunnen laten schoon branden.
Na iedere tankbeurt word die vloeistof automatisch aan de dieseltank toegevoegd. Een tankbeurt word herkend aan het openen van de tankdop; in combinatie met een stijgend brandstofniveau.

Waarschijnlijk zit die opslagtank van eolys vloeistof dus in de vulhals, in combinatie met een injector o.i.d.

Wanneer dit tankje leeg is; zal er dus ook een melding op het dashboard verschijnen denk ik. Als dat niet het geval is, kom je er vanzelf achter wanneer de auto een motorstoring geeft; aangezien het roetfilter niet meer geregenereerd word.
Wellicht ook nog kans dat die vloeistof bijvullen gewoon onderdeel is van een onderhoudsbeurt, dan zou je in principe gewoon niet zonder kunnen komen te staan. Een trouwe klant gaat natuurlijk binnen de intervallen voor de beurten.

Hopelijk heb je er iets aan gehad.
geen storingen meer te zien .
DutchCarManiac bedankt voor de grondige uitleg!!!

Graag gedaan!

Wanneer je zelf die vloeistof gaat bijvullen; zorg wel voor de nodige bescherming, schijnt echt de grootste rotzooi te zijn.

Droogt de huid extreem uit, en je gaat rare dingen zien wanneer je het eens goed opsnuift.

ik heb wat zitten googlen maar ik vond niets toepasselijk.
weet er iemand waar ik de connector van de computer kan vinden van een peugeot 207cc ?

wimmy_V zei:
weet er iemand waar ik de connector van de computer kan vinden van een peugeot 207cc ?

Bij een 206(+) zit die bij de rechter(bijrijderskant) veerpoot in de motorruimte. Meen dat het bij een 207 niet heel veel anders is.
Maar wat wil je ermee gaan doen?

Pobresh zei:
wimmy_V zei:

Bij een 206(+) zit die bij de rechter(bijrijderskant) veerpoot in de motorruimte. Meen dat het bij een 207 niet heel veel anders is.
Maar wat wil je ermee gaan doen?
Als ik zie waar dit zit denk ik dat er daar geen vocht kan komen.
De storingen zijn tankklep open en
Storing parkeerhulp.

Kan ook een massaprobleem aan de achterzijde zijn. neem aan dat de parkeerhulp niet aan de voorzijde aanwezig is.

Pobresh zei:
Kan ook een massaprobleem aan de achterzijde zijn. neem aan dat de parkeerhulp niet aan de voorzijde aanwezig is.
hallo ,
in verband de massa van de tank klep sensor heb ik een filmpje gemaakt .
ik vraag me af of het ijzer grondplaatje mee maag bewegen die in de plastiek zit.
Het klemmetje met de draad zit goed vast op het ijzeren pen maar de grondplaat beweegt zie filmpje of mag dit niet los zitten ?
https://vimeo.com/163011154

Ik doel eerder op een massa aan de auto zelf, niet die aan je tankhals.
Ik kan helaas niet zien of er nog meer op dat metalen plaatje zit. Als het alleen een plaatje is kan dat inderdaad bewegen, dat is niet zo raar.

Pobresh zei:
Ik doel eerder op een massa aan de auto zelf, niet die aan je tankhals.
Ik kan helaas niet zien of er nog meer op dat metalen plaatje zit. Als het alleen een plaatje is kan dat inderdaad bewegen, dat is niet zo raar.
Zie foto,s    klemmetje en ijzerplaatje waar pen zich op bevind.vanaf de pen vertrek draait die verbonden is met het klemmetje en die zo naar een bout gaat zie tweede foto en massa maakt met het chassis?
De kans is dus zeer groot dat de sensor stuk is.

dit kabeltje heeft niks te maken met je tankklepsensor. Dit lijkt me eerder een massa voor eventuele statische electriciteit zodat er geen brand ontstaat met tanken...

Je hebt 2 problemen. Beide aan de achterkant, als er een massaprobleem zit moet je dus naar het betreffende massapunt kijken. Niet naar het massadraadje waar jij nu kijkt maar naar de massa waar zowel de tankklepsensor als de parkeerhulp op zit. Dat is dus niet daar.

Pobresh zei:
dit kabeltje heeft niks te maken met je tankklepsensor. Dit lijkt me eerder een massa voor eventuele statische electriciteit zodat er geen brand ontstaat met tanken...

Je hebt 2 problemen. Beide aan de achterkant, als er een massaprobleem zit moet je dus naar het betreffende massapunt kijken. Niet naar het massadraadje waar jij nu kijkt maar naar de massa waar zowel de tankklepsensor als de parkeerhulp op zit. Dat is dus niet daar.
ik heb gezien dat er vanaf de sensor die in de vulhalsnek zit twee draden vertrekken zo naar onderaan de tank. ik heb de tank een beetje los gedaan en gezien dat deze op een soort stekker verbonden zijn. Als er twee draden vertrekken vanaf de sensor kan ik er wel van uitgaan dat de 1 voor stroom de plus is en de andere voor de min. Deze foto vond ik op internet van een gedemonteerd tank met de blauwe pijl is de sensor aangegeven en de draad met de groene pijl.

Wanneer de tank klep sensor 2 draden heeft is de min dan de massa of moet er nog een aparte massa zijn ?

pvfflyuijtbkx.jpg

Massa is min.
Echter wat jij moet doen is stoppen met beunen want ik heb t idee dat je totaal geen besef hebt wat je nu aan het doen bent. Tank loshalen is gevaarlijk.
Ga naar iemand toe die weet waar die mee bezig is en weet hoe je met electrische problemen moet omgaan.

Jou methode gaat simpelweg niet werken.
Ik ga geen tips of adviezen meer geven als iemand niet weet waar die mee bezig is. Risico is veel te groot.

Hallo,
is er iemand die weet waar ik een tank klep sensor kan kopen online ?
Deze sensor zit in de vulhalsnek    van de tank.
peugeot 207cc 1.6HDI    80 kw bouwjaar 2009

ik heb even de weerstand gemeten van de sensor aan de stekker gemeten met tankdop eraf en erop.
multimeter op stand 200 ohm geplaatst
tankdop eraf = 11.2 ohms

tankdop erop = 35.9 ohms( soms 36 ohms)

Ik ga er van uit dat het hooguit een druksensor is. Wat zou betekenen dat er wel of geen weerstand in moet zitten,
Indien het een optische sensor is, registreert ie dus wel wat.

Nogmaals, ga naar iemand met verstand ervan. Dat gekloot op eigen houtje zonder kennis van zaken is iets waar ik totaal niet achter sta.

Pobresh zei:
Ik ga er van uit dat het hooguit een druksensor is. Wat zou betekenen dat er wel of geen weerstand in moet zitten,
Indien het een optische sensor is, registreert ie dus wel wat.

Nogmaals, ga naar iemand met verstand ervan. Dat gekloot op eigen houtje zonder kennis van zaken is iets waar ik totaal niet achter sta.
het is    een Reed switch    ,mits losgekoppeld van alle andere elektronica    moet de weerstand 0 Ohm zijn bij gesloten , of een oneindige weerstand bij open.

Wanneer een    Reed-contact    los gekoppeld is van alle elektronica en    wanneer je een magneet in de buurt brengt van het Reed-contact    dan moet je een weerstand meten van 0 Ohm tankdop erop.

Wanneer een    Reed-contact    los gekoppeld is van alle elektronica en    wanneer een magneet niet in de buurt is van het Reed-contact    dan moet je een oneindige weerstand meten. tankdop eraf

zie weblink reed switch
https://www.google.ch/patents/US20030102976

wimmy_V zei:
het is    een Reed switch   
...
onnodige uitleg

Uitleg is echt niet nodig. Een reedschakelaar is niet meer dan een schakelaar die word bediend door middel van een magneet. Zelfde idee als een drukschakelaar het is JA of NEE.

Betekend dus dat die schakelaar stuk is. Althans, indien je op de juiste plek hebt gemeten....
Zal vast wel ergens een onderdeelnummer van te vinden zijn via google.
Ga je dan voor het vervangen weer zelf de tank loshalen en als je pech hebt de hele straat vol zetten met brandbare benzinedampen?

Pobresh zei:
Ga je dan voor het vervangen weer zelf de tank loshalen en als je pech hebt de hele straat vol zetten met brandbare benzinedampen?

Benzinedampen? Bij een HDI-motor?

Terug
Bovenaan