Melding op het LCD scherm motortemperatuur te hoog stop

tommy 0777

Startmotor
Hallo,
Ik heb deze post reeds eens gedaan op dit forum het was toen een week opgelost nadat ze de temperatuursensor hadden vervangen.
Het is nu reeds de derde keer dat mijn wagen binnen zit in de garage .
Ik krijg steeds de melding op het LCD scherm motortempratuur te hoog stop en de auto wordt afgeremd. De temperatuurmeter maakt schokkende beweging als de fout woord aangegeven op het LCD scherm.

Wanneer de wagen uitlezen wordt met de computer heeft deze aan temperatuusensor defect.
Eerst was ik naar een garage gegaan die alle merken van autos doet. Deze had reeds de sensor vervangen. Maar problem was kort daarna terug.
Nu ben ik bij een garage gegaan die Peugeot doet.
Deze heeft ook de wagen uitgelezen en de computer gaf aan temperatuusensor defect.
De garage heeft de temperatuusensor vervangen maar kort daarna (denk 1 week) terug hetzelfde probleem.

Nu zit mijn wagen terug binnen voor de derde keer bij het uitlezen met de computer heeft deze terug aan temperatuusensor defect. Ze hebben met de wagen gereden met de computer aangesloten voor het uitlezen maar de temperature wordt niet te hoog van de motor en het water blijft op normale stand.
Auto is reeds van dinsdag binnen en ze weten nog steeds niet wat is.
Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad , alle tips zijn welkom .

Auto is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
 
Ik denk dat het probleem zit tussen de temperatuur sensor, en de motorregeleenheid. Waarschijnlijk is de kabel verbinding tussen die twee de boosdoener. Er kan een kabelbreuk aanwezig zijn, of een losse / gecorrodeerde stekker(verbinding)

Ik zou mijn aadacht eens op de kabels / stekkers richten.
 
Slechte stekkeraansluiting ; stekker zelf en draadbreuk liggen inderdaad voor de hand, want 3 kapotte sensoren op rij is onzin.
 
De temperatuursensor is van het type NTC; de weerstand neemt af naarmate de temperatuur hoger wordt.
Mijn beste gok is dat ergens een kabelboom(pje) doorgeschuurd is tegen de carrosserie/motor. De andere opties zijn onwaarschijnlijker.
 
Excellentie zei:
Ik denk dat het probleem zit tussen de temperatuur sensor, en de motorregeleenheid. Waarschijnlijk is de kabel verbinding tussen die twee de boosdoener. Er kan een kabelbreuk aanwezig zijn, of een losse / gecorrodeerde stekker(verbinding)

Ik zou mijn aadacht eens op de kabels / stekkers richten.

De stekker is reeds nagekeken ook door de garage geen gecorrodeerde stekker.
 
Collega heeft iets soortgelijks gehad met zijn 207 , zelfs bij een koude start gaf de KVS temperatuurmeter meteen de maximale waarde aan en sprong de koelfan gelijk op hol , volgens mij zat zijn probleem in de tellerunit zelf
 
Nickgts zei:
Collega heeft iets soortgelijks gehad met zijn 207 , zelfs bij een koude start gaf de KVS temperatuurmeter meteen de maximale waarde aan en sprong de koelfan gelijk op hol , volgens mij zat zijn probleem in de tellerunit zelf
De garage sprak ook over misschien tellerunit zelf. Ik heb wel al eens gelezen op website als dit gebeurt dat het de thermostaat is als de koelfan onmiddellijk aan gaat bij koude motor.
Bij mij is het zo dat ik 3km rij en dat ik de melding krijg dus motor kan zeker nog niet warm zijn .
Ik weet het niet meer zeker maar denk dat de meter een schokkende beweging maakt en als hij tegen de 90 graden komt een signaal heeft op het LCD scherm. Maar meter gaat nooit hoger dan 90 graden.
 
Even en update:
Vrijdag ben ik mijn auto mogen gaan halen alles was zogezegd opgelost er was geen goede massa. Ze hadden en testrit op de autosnelweg gedaan en niks meer opgemerkt. Na 7 km rijden had ik terug hetzelfde probleem toen ik moest stoppen voor en wegversmalling en terug begon te rijden.
Iets merkwaardig waar ik op lette vandaag. Ik rij nu al van zaterdag voormiddag zonder foutmelding. Toen ik vandaag mijn auto startte als de school uit was en even aan het rijden was keek ik naar mijn LCD scherm en wat zag ik de datum stond op zondag 22april. Ik dacht we zijn toch maandag vandaag 23 april en toen zag ik ook dat jaartal juist was 2018. Hoe kan dit we zijn de vandaag maandag 23 april en het LCD scherm heeft aan zondag 22 april 2018 in plaats van maandag 23 april 2018?
Heeft het ene met het andere misschien iets te zien waarom ik de foutmeldingen kreeg ?
 
Klikt eerder alsof de garage de datum niet goed heeft ingesteld, de accu is denk ik los geweest?
 
Nieuwe update:

Wagen is terug twee dagen binnen geweest , vrijdag terug wagen gaan halen ze hebben terug van alles getest op gebied van kabelss. Maar is nu nog slechter geworden het komt soms wel 8 a 10 keer voor op 100 meter ik heb er en video van gemaakt en een foto van de melding op het LCD scherm.
Video:
https://youtu.be/uCT3JZakZzk

Foto melding:
t0e9q93610oy.jpg



Wat nieuw is ik hoor een ge rinkelend geluid aan de zijde waar de distributieriem zit.
Ik heb hier ook een geluidsfragment van gemaakt het geluid is te horen van 3 seconden tot 7 seconden , van 24 tot 28 seconden.

https://vocaroo.com/delete/s02LDxSuPoeH/51f5c46e969832b2

Ik heb even naar de onderkant van de motor gekeken . wanneer ik aan de beugel (ijzerplaat) die aan de kanalisator zit naar beneden trek dan hoor ik gerinkel geluid het is eindelijk meer piepend geluid.
Zie foto waar ik aan beneden trek( of druk).

9rcddm83lm.jpg
 
Terug
Bovenaan