Meer vermogen

Chiel de Jong

Startmotor
Hallo allemaal,

al een tijdje heb ik een Passat 1.6 FSI. Over de auto ben ik zeer tevreden en over de motor ook grotendeels. Echter begin ik nu wel steeds meer te twijfelen aan het vermogen van de auto. Met 115pk en geen turbo ben je ook niet erg snel. Niet dat het erg is, maar soms wil ik toch wel iets meer pit.

Mijn vraag is dan wat ik kan doen om een paar pk's toe te voegen zonder chiptuning oid, zijn daar manieren of producten voor die een beetje betaalbaar en niet schadelijk voor de auto zijn?

Kort antwoord: nee.
Chiptuning op een motor zonder turbo is niet heel effectief, maar wel de goedkoopste manier om een paar extra pk's los te peuteren.

Verder zorgen dat de auto in goede staat is; verse olie, betere bougies, nieuw luchtfilter dat soort spul, zorgt soms al voor een merkbaar verschil.

Wat zadelsnuiver zegt; met een 1.6 FSI is het gewoon wat het is. Je gaat op geen enkele manier merkbaar iets meer vermogen krijgen. Zeker niet als het goedkoop moet.

Nou, het is niet dat het goedkoop moet hoor. Was er alleen benieuwd naar of er dingen mogelijk waren en daarnaast is het zo een prima auto!

Chiel de Jong zei:
Nou, het is niet dat het goedkoop moet hoor. Was er alleen benieuwd naar of er dingen mogelijk waren en daarnaast is het zo een prima auto!
Als je zegt dat je specifiek geen chiptuning wil, krijg ik ook het idee dat het goedkoop moet.

Maar zoals de rest al zegt, nee, dat is niet mogelijk. Als je merkbaar meer vermogen wilt, kost het behoorlijk geld.

Gave Passat, vind de NAP wel heel erg verdacht. In 6 maanden (2019-2020) 2 kilometer gereden? Hmm...

Nissan GTR R34 zei:
Chiel de Jong zei:
Als je zegt dat je specifiek geen chiptuning wil, krijg ik ook het idee dat het goedkoop moet.

Maar zoals de rest al zegt, nee, dat is niet mogelijk. Als je merkbaar meer vermogen wilt, kost het behoorlijk geld.

Gave Passat, vind de NAP wel heel erg verdacht. In 6 maanden (2019-2020) 2 kilometer gereden? Hmm...

Auto kan 6 maanden ter reparatie stil gestaan hebben, wat niet echt verwonderlijk hoeft te zijn bij een W8 motor.

MLL zei:
Auto kan 6 maanden ter reparatie stil gestaan hebben, wat niet echt verwonderlijk hoeft te zijn bij een W8 motor.
De andere jaren zijn niet echt anders. Paar kilometer hier, paar kilometer daar. Zou best kunnen hoor, daar niet van, maar zoals ik zei, vind het wel verdacht.

Terug
Bovenaan