Meer trillingen en geluid na vervangen motorsteunen

Sdggsb

Net ingestapt
Mijn Renault Trafic camper uit 1986 heeft 2 nieuwe motorsteunen gekregen, maar hierna is de auto na het starten meer gaan trillen als dat die eerst deed. Zodra je gas geeft wordt dit minder, maar ik heb het idee dat ook tijdens het rijden meer geluid gemaakt wordt.
Dit had ik niet helemaal verwacht, maar wellicht is dit doordat de nieuwe steunen nog erg stug zijn?
Heeft iemand hier een idee over?

Laatst bewerkt:
Ik heb hier ook niet veel verstand van maar ik weet wel dat Joep uit de klokjes rond video's het vaak heeft over imitatie motorsteunen die bijna altijd slechter zijn dan de originele dus misschien heb je goedkopere niet originele motorsteunen wat mogelijk de oorzaak is van je klachten?

Bij een bus van 1986 waar je de originele motorsteunen vervangt voor nieuw, zal je altijd verschil merken, het oude is slappe hap of gescheurd, het nieuwe stug, dus je gaat zeker in het begin altijd wat meer merken van je motor.
Nieuwe steunen zullen nog een beetje zichzelf moeten inwerken (geldt voor eigenlijk alles met rubber, het is niet gelijk soepel)

Maar zoals SVF al zegt, als je (goedkope) immitatiesteunen hebt kunnen die inderdaad meer geluid en trilling doorgeven dan origineel.

Als je voor polyurethaan steunen bent gegaan is het een producteigenschap...

Waren de oude steunen gescheurd of waarom zijn ze vervangen?

Ik heb hier ook niet veel verstand van maar ik weet wel dat Joep uit de klokjes rond video's het vaak heeft over imitatie motorsteunen die bijna altijd slechter zijn dan de originele dus misschien heb je goedkopere niet originele motorsteunen wat mogelijk de oorzaak is van je klachten

Ik heb hier ook niet veel verstand van maar ik weet wel dat Joep uit de klokjes rond video's het vaak heeft over imitatie motorsteunen die bijna altijd slechter zijn dan de originele dus misschien heb je goedkopere niet originele motorsteunen wat mogelijk de oorzaak is van je klachten?
Ik verwacht niet dat het orginele steunen zijn, want die zijn bijna niet meer te vinden. Maar bedankt voor de toelichting.

Bij een bus van 1986 waar je de originele motorsteunen vervangt voor nieuw, zal je altijd verschil merken, het oude is slappe hap of gescheurd, het nieuwe stug, dus je gaat zeker in het begin altijd wat meer merken van je motor.
Nieuwe steunen zullen nog een beetje zichzelf moeten inwerken (geldt voor eigenlijk alles met rubber, het is niet gelijk soepel)

Maar zoals SVF al zegt, als je (goedkope) immitatiesteunen hebt kunnen die inderdaad meer geluid en trilling doorgeven dan origineel.

Als je voor polyurethaan steunen bent gegaan is het een producteigenschap...

Waren de oude steunen gescheurd of waarom zijn ze vervangen?
de oude steunen waren erg ingedroogd, gescheurd en 1 kant al uit gezakt dus het was wel nodig.
Bedankt voor de toelichting, ik ben wel blij dat ze vervangen zijn en het extra geluid neem ik dan maar voor lief ;)

Wat wil helpen is de motorsteunen een nachtje in een bak olie leggen. Maar ja dan moeten ze er wel weer onderuit.

Terug
Bovenaan