Mazda Vision X-Coupe Concept

MCW 41

Petrolhead
002_o.jpg

Deze 4-deurs concept zal eind deze maand worden onthuld op de Japan Mobility Show 2025.

De eerste lijnen zijn veelbelovend. Al is het niet veel, ik zie er nu al Mazda (3) in (y)

Herken er ook de 3 in en ook daklijn van de EZ-60. De Mazda Vision Coupe Concept uit 2017 liet ook een vernieuwde designtaal zien (zoals de 'deuk' in de flanken) en niet een auto dat zo op de markt zou komen. Net als al in 2015 op de RX-Vision Concept.

1042752.webp

Dus dan zou dit ook geen concept (zou ook nog een crossover kunnen zijn) voor een productiemodel moeten zijn. Ben benieuwd, van de nieuwe CX-5 word ik niet heel blij, een te voorzichtige evolutie. terwijl de EZ-60 wél een strakkere en modernere designtaal laat zien.

Laatst bewerkt:
007_o.jpg

006_o.jpg

003_o.jpg

010_o.jpg

009_o.jpg

013_o.jpg

011_o.jpg

012_o.jpg

018_o.jpg

017_o.jpg

016_o.jpg

The VISION X-COUPE is a sports coupe that further evolves Mazda's "Kodo" design, and is equipped with a PHEV (plug-in hybrid system) that combines a two-rotor rotary turbo engine with a motor and battery. It produces 510 PS and achieves a range of 160 km on the motor alone, and 800 km when used in conjunction with the engine.

001_o.jpg

002_o.jpg

004_o.jpg

005_o.jpg

03_o.jpg

04_o.jpg

003_o.jpg

The body size is 5050 x 1995 x 1480 mm (length x width x height), and the wheelbase is 3080 mm

Dat dashboard met 3 'klokken' wow :love: !!
In profiel vind ik 'em echt bijzonder goed geslaagd, maar het front van EVs - dus zonder een radiatorrooster - vind ik toch een dingetje bij zowat alle fabrikanten, het ziet er wat maf uit die homp plastiek, ook hier. De lichtsignatuur achter is logisch in deze tijd, maar niet mijn ding; het is wel onderscheidend.

Bedankt MCW 41 om in deze periode vol Japans autonieuws zo kort op de bal te spelen (y)

Gelukkig heb ik avonddienst vandaag. Wat een hoop Japans nieuws deze ochtend :ROFLMAO:

Prachtig, elegant ontwerp zoals alleen Mazda dat nog lijkt te kunnen. Al oogt de neus wel wat massief. Interieur mogelijk zo wel in productie neneb

Terug
Bovenaan