Mazda 3 of Focus

Jasper 1130483

Net ingestapt
goedenavond,

ik ben in de markt voor een nieuwe auto, en zit heel erg te twijfelen tussen een mazda 3 van 2015/2016 of een focus ST-line van rond hetzelfde jaar. Weet iemand toevallig of de mazda 3 van 2015/2016 een DAB+ radio heeft of niet? Ik heb voor m'n werk iets meer dan een jaar in een fiesta uit 2018 met een 1.0 ecoboost motor gereden en was daar erg tevreden over, maar tegelijker tijd hoor ik ook veel goede verhalen over de kwaliteit van mazda, dus het maakt de keuze niet makkelijker. Alvast bedankt!

mvg. Jasper

Mazda 3 GT-M heeft dab+
Bij de meeste autozoeksites kun je daar op filteren.
Mooie auto, vooral de sedan.
Ook makkelijk te chiptunen tot 180pk.

Achterin wel iets kleiner van een Focus.

Een ecoboost heeft meer koppel bij lage toeren, dus je zult bij een Mazda geleidelijker versnellen.

Nadeel van de Mazda: ze zijn iets duurder in aanschaf 2e hands, daar dat komt ook doordat GT-M de meest luxe uitvoering is.

Een ST line is niet heel luxe, je kan beter een Titanium pakken (St line is gebaseerd op de Trend).
De Mazda 3 rijdt anders door het ander type blok, dus probeer dat zeker even uit. Verder vind ik het beide fijne auto's!

hartstikke bedankt! Ga ze zeker allebei even proefrijden, en mn ogen open houden voor een mazda 3 GT-M als sedan (vind ik m ook mooier dan de hatchback).

Ik vind de focus prachtige auto's, de Mazda ook.. Helaas kan ik zelf niet zo lekker in de stoelen zitten van Mazda. Maar als dat geen issue is voor jou zou ik zeker voor de Mazda gaan. Ik denk dat de grotere motoren van Mazda op de lange termijn toch beter zullen blijven. Verder is het afwerkingsniveau van Mazda gewoon erg goed

Terug
Bovenaan