Mégane 3 hatchback diesel

Jeroen Octavia

Wegverkenner
Omdat ik graag een iets luxere en krachtigere auto wil heb ik mijn oog laten vallen op een Mégane 3 hatchback. Deze zijn er genoeg te koop in luxe uitvoering. (Vind de estate mooier, maar die is zwaarder en dus weer duurder in de wegenbelasting. De extra ruimte heb ik niet nodig)

Wat ik graag wil is climat control, parkeersensoren, licht- & regensensor en alle ramen elektrisch.
Heb er meerdere gezien met stoelverwarming wat mij wel een leuk extraatje lijkt.
Een camera achterop zou ook leuk zijn.
Een trekhaak een vereiste, maar die kan later ook geplaatst worden.
Ik rijd een kleine 30.000 per jaar, dus denk dat diesel voorlopig nog wel interessant is.

Ik kijk naar auto's tot € 9.000,-
Liefst zo min mogelijk kilometers en niet ouder dan 2013.

Zijn er nog belangrijke aandachtspunten voor deze auto's?

Het beste kun je bij een Megane 3 1.5 DCI het faceliftmodel kiezen, deze kwam in de loop van 2012, die zijn mooier afgewerkt, en hebben mooiere materialen.
De kilometerstand zegt niet heel veel over de staat, kijk dus niet te strak naar de kilometerstand.

De latere facelift maakt hem nog weer wat mooier, maar die zijn lastig te vinden binnen budget.
Deze ziet er wel interessant uit;
https://www.autobedrijfvanramshorst.nl/occasion/renault/megane/15-dci-110pk-collection-startstop-lmv-keyless-pdc-vac-stoel-verw-v-trh/autobedrijf-van-ramshorst-bv/occ13712970?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral

ClioDCI zei:
De latere facelift maakt hem nog weer wat mooier, maar die zijn lastig te vinden binnen budget.
Deze ziet er wel interessant uit;
https://www.autobedrijfvanramshorst.nl/occasion/renault/megane/15-dci-110pk-collection-startstop-lmv-keyless-pdc-vac-stoel-verw-v-trh/autobedrijf-van-ramshorst-bv/occ13712970?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral
Dit is inderdaad een interessante auto, de kleur vind ik ook leuk.

Ik zou persoonlijk voor een GT-Line of Bose uitvoering gaan.
Megane GT-Line
renault-megane-1-5-dci-gt-line-navigatie-climate-control-5-drs.jpg

Megane Bose
renault-megane-1-5-dci-bose-1-5-dci-110-pk-bose.jpg

De Bose staat bij dezelfde dealer als die ik aanhaalde.
Het voornaamste verschil is betere audio toch?
En ik zie half leer.
Beide hebben in dit geval ook nog dezelfde kleur en zie uiterlijk niet direct verschil.

ClioDCI zei:
De Bose staat bij dezelfde dealer als die ik aanhaalde.
Het voornaamste verschil is betere audio toch?
En ik zie half leer.
Beide hebben in dit geval ook nog dezelfde kleur en zie uiterlijk niet direct verschil.
Was mij niet eens opgevallen. Maar je kan ze dan prima vergelijken.

Ik ga morgen eens kijken in Nijkerk.
Deze staan te koop voor rond de €8.000
Ze hebben ook meerdere auto's zoals mijn Clio die ik in zou willen ruilen. Vergelijkbare bouwjaren kilometerstand van tussen de 7 & €8.000.
Deze komt aardig overeen met de mijne al heb ik die rode details binnen niet. Ik heb geen schade of gebreken aan de Clio.
https://www.autobedrijfvanramshorst.nl/occasion/renault/clio/estate-15-dci-90pk-eco-expression-pack-look-rouge-airco-medianav-16lmv/autobedrijf-van-ramshorst-bv/occ13409591

Ik snap dat ik ze niet 1 op 1 kan omruilen. Wat zou een redelijke bijbetaling zijn?

Gisteren proefrit gemaakt. Fijne auto met veel luxe.
Wel jammer dat je aan de multimedia goed merkt dat de auto in de basis al op leeftijd is.
Doet wat oubollig aan, maar bluetooth audio lijkt wel prima te werken.

Inruil viel wat tegen, dus ben er nog niet uit of ik er voor ga.

Terug
Bovenaan