Robin 6154563
Startmotor
Ik ben een beginnend bestuurder, maar al wel 30 jaar oud. Heb veel te lang gewacht met een rijbewijs halen maar heb hem nu eindelijk! Nu ben ik opgegroeid met Mercedes, BMW en Audi en zou ook graag een dergelijke auto als eerste auto willen hebben. Ook de nieuwere Volvo's (lees modeljaar 2005+) vind ik erg mooi. Naast dat ik echt één van deze merken wil hebben, heb ik ook de volgende wensen:
- Moet benzine zijn
- handgeschakeld
- liefst een sedan of station wagon uitvoering
- budget van €3.000,- voor aanschaf
- maandelijks bestedingsruimte van +- €350 voor kosten omtrent brandstof, wegenbelasting, onderhoud etc.
Nu heb ik al rondgekeken op sites als gaspedaal.nl, autoscout24.nl en behoorlijk veel anderen, en kom daar vaak zeer net ogende modellen tegen in mijn omgeving, met bouwjaren tussen de 2000 en 2006. Een aantal die ik op het oog heb:
- BMW 3-Serie 318i Executive (sedan of touring, beiden goed) (vaak van rond 2002/3)
- BMW 3-Serie 325i Executive Touring (vaak van rond 2002/3)
- Volvo S40 1.8 Edition II ( vaak rond 2005/6)
- Volvo V50 (vaak van rond 2005/6)
- Mercedes C klasse Elegance of Avantgarde (vaak van rond 2001)
Ik ben van plan behoorlijk wat kilometers met de auto te gaan maken, want wil graag flinke autovakanties gaan doen in Europa. Ik weet dat diesels in verhouding vaak wat goedkoper zijn als je veel kilometers rijdt, maar gezien de wegenbelasting (en het feit dat ik hooguit 1 á 2 keer echt grote trips zou maken) leek mij een benzine toch verstandiger.
Mijn vraag is dus; zijn bovenstaande modellen en uitvoering überhaupt wel interessant voor mij gezien mijn doeleinden, of zijn er modellen die echte missers zijn (met bekende problemen en hoge onderhoudskosten)? Ik hoor graag jullie advies, enorm bedankt alvast!
- Moet benzine zijn
- handgeschakeld
- liefst een sedan of station wagon uitvoering
- budget van €3.000,- voor aanschaf
- maandelijks bestedingsruimte van +- €350 voor kosten omtrent brandstof, wegenbelasting, onderhoud etc.
Nu heb ik al rondgekeken op sites als gaspedaal.nl, autoscout24.nl en behoorlijk veel anderen, en kom daar vaak zeer net ogende modellen tegen in mijn omgeving, met bouwjaren tussen de 2000 en 2006. Een aantal die ik op het oog heb:
- BMW 3-Serie 318i Executive (sedan of touring, beiden goed) (vaak van rond 2002/3)
- BMW 3-Serie 325i Executive Touring (vaak van rond 2002/3)
- Volvo S40 1.8 Edition II ( vaak rond 2005/6)
- Volvo V50 (vaak van rond 2005/6)
- Mercedes C klasse Elegance of Avantgarde (vaak van rond 2001)
Ik ben van plan behoorlijk wat kilometers met de auto te gaan maken, want wil graag flinke autovakanties gaan doen in Europa. Ik weet dat diesels in verhouding vaak wat goedkoper zijn als je veel kilometers rijdt, maar gezien de wegenbelasting (en het feit dat ik hooguit 1 á 2 keer echt grote trips zou maken) leek mij een benzine toch verstandiger.
Mijn vraag is dus; zijn bovenstaande modellen en uitvoering überhaupt wel interessant voor mij gezien mijn doeleinden, of zijn er modellen die echte missers zijn (met bekende problemen en hoge onderhoudskosten)? Ik hoor graag jullie advies, enorm bedankt alvast!