Luxe en krachtig bestelbus advies

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe bestelbus alleen heb enkele eisen waardoor ik eigenlijk in een dilemma zit.
De bus word voor meerdere doeleinden gebruikt en hierdoor is een "typisch gesloten bestelbus" uitgesloten.

Mijn musthaves:
- rondom glas
- krachtig motor
- snufjes zoals dodehoek/bi xenon/ meest uitgebreid navi
- enkel of dubbelcabine maakt niet veel uit

Momenteel in bezit een V220 (Viano) uit 2003 die mag nu wel met pensioen.
De nieuwe bestelbus wil ik snel bestellen en binnen 2 maanden rijden.

Auto's waar ik over na zit te denken:
- Vito
( Ik denk dat er een nieuwe model binnenkort uitkomt en hierdoor wil ik de huidige model niet bestellen.
(Nieuwe V modellen zou een optie kunnen zijn maar ook dit model is een tijdje op de markt en gelijk +/- €30000 duurder.)

- Transporter 6.1
komt in de loop van dit jaar op de markt.. Zou de auto binnen 2 maanden geleverd willen dus weet niet of dit gered kan worden en daarnaast geen ervaringen met VW.

- Ford Transit Custom
Heeft in 2019 een facelift gekregen dacht ik en met de nieuwe 2.0 motoren 170pk vermogen.
Redelijk rijk uitgerust en een fraaie design maar zou ook bij deze een nieuwe model snel volgen?

Hebben jullie enige tips of ervaringen? of zijn er andere modellen waar ik over na zou kunnen denken?

Alvast bedankt.

Je kunt ook nog nadenken over de net gefacelifte Renault Trafic, en natuurlijk de moderne broertjes Peugeot Traveller, Toyota Pro Ace, Citroen Space Tourer en Opel Zafira. Op grijs kenteken heet de Peugeot Expert en de Citroen Jumpy. De huidige Opel Vivaro is nog op basis van de Renault Trafic.

Toyota Proace
Peugeot Traveller
Citroen Jumpy Spacetourer.
Opel Zafira live.

In mijn optiek, heb ze allemaal gereden inclusief de door jouw genoemde modellen, de meest complete en fijn rijdende bus die je kunt kopen.
De Mercedes is voor wat deze bied veel te duur.

De Transporter en de Transit zijn echt een bestelbus, rammelt iets en zijn echt zeer en zeer hard en stug geveerd waarbij het PSA trio echt gewoon veeeeeel beter rijd stuurt en veel meer vertrouwen geeft in de bochten door onder andere de volledig onafhankelijke achteras.

Kijk wel goed wat je ermee wilt. En let op de laadruimte 1,5 meter met de L2 voor het grijs kenteken.

Is 180 PK voldoende?
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/expert/43892700
dubbele cabine:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/expert/42067274

(voorbeelden)

Bedankt.. maar ik vind ze niet heel mooi. Daarnaast is de auto 2 jaar oud, nieuwprijs 40k en verkoopprijs 34k?

Bekir 7809464 zei:
Bedankt.. maar ik vind ze niet heel mooi. Daarnaast is de auto 2 jaar oud, nieuwprijs 40k en verkoopprijs 34k?

Ik schreef er ook bij 'voorbeelden', maar als je ze niet mooi vindt houdt het al op. Succes met je speurtocht.

V250D is goed voor je, comfortabel en sterk. Je moet natuurlijk wel ook je status hooghouden en cruisen in een merrie voor de chicks. Dat lukt niet met een opel of renault. Als mensen vragen wat je rijdt zeg je hoogmoedig: Mercedes Benz. Mocht je geld overhouden dan pak je de door Willy voorgestelde Brabus versie.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1393719743-mercedes-benz-v-klasse-v250d-xl-avantgarde-8-pers-navi-cam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr voorbeeld

Ilias Lolzolo zei:
V250D is goed voor je, comfortabel en sterk. Je moet natuurlijk wel ook je status hooghouden en cruisen in een merrie voor de chicks. Dat lukt niet met een opel of renault. Als mensen vragen wat je rijdt zeg je hoogmoedig: Mercedes Benz. Mocht je geld overhouden dan pak je de door Willy voorgestelde Brabus versie.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mercedes-benz/m1393719743-mercedes-benz-v-klasse-v250d-xl-avantgarde-8-pers-navi-cam.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr voorbeeld

Met zo’n instelling zou ik een E39 rijden. Ik rij al een ML350 en een 330e.. de bedrijfsauto mag best een Opel of een Renault zijn.

Bedankt voor het meedenken, mooi voorbeeld ook maar zou zonde zijn als Mercedes over 2 maanden met een nieuwe model aankomt. (Wat wss ook gaat gebeuren)

Bekir 7809464 zei:
Ilias Lolzolo zei:

Met zo’n instelling zou ik een E39 rijden. Ik rij al een ML350 en een 330e.. de bedrijfsauto mag best een Opel of een Renault zijn.

Bedankt voor het meedenken, mooi voorbeeld ook maar zou zonde zijn als Mercedes over 2 maanden met een nieuwe model aankomt. (Wat wss ook gaat gebeuren)

Zakelijk wel voordelig haha qua bijtelling :p, moet het per se over 2 maanden? als je namelijk nog even wacht dan heb je veel meer mogelijkheden zo te lezen :)

Bekir 7809464 zei:
mooi voorbeeld ook maar zou zonde zijn als Mercedes over 2 maanden met een nieuwe model aankomt. (Wat wss ook gaat gebeuren)
Volgens mij heeft ie nog maar net een facelift gehad!
https://www.autozeitung.de/neues-mercedes-v-klasse-facelift-196284.html

Krachtige motor, dan zou ik op zoek gaan naar een Chevrolet Express of GMC Savana met zo'n lekkere V8.

Hoe groot moet de laadruimte zijn? Is voldoen aan de grijs kenteken eisen voldoende? Of worden er ok zware pallets of iets in gezet. Zo niet; dan zou ik persoonlijk eens kijken naar een personenauto met grijs kenteken ombouw. Ze rijden veel fijner dan de typische 'busjes', je hebt rondom glas, wel een afgetimmerde laadruimte die je heel behoorlijk kunt laden en vaker voorzien van allerlei luxe en forse motorisering.

XC60, bijvoorbeeld. Maar ook
Mercedes
, BMW en andere merken hebben veel SUV's of stationwagons. Lastig is wel dat het vaak niet in het reguliere programma zit omdat de ombouw naderhand gedaan word en je dus niet snel op de website kunt zien wat er allemaal te koop is in zulke auto's.

Wij hebben erover nagedacht om onze Ml om te laten bouwen naar een grijskenteken. Echter moet er regelmatig steiger onderdelen geladen worden of underlayment platen.

Hebben een aanhanger maar meer ruimte is gewenst.

Bekir 7809464 zei:
Wij hebben erover nagedacht om onze Ml om te laten bouwen naar een grijskenteken. Echter moet er regelmatig steiger onderdelen geladen worden of underlayment platen.

Hebben een aanhanger maar meer ruimte is gewenst.
Is een nieuwe grotere aanhanger dan niet de voordelige variant in deze? Je wilt blijkbaar de luxe en uitstraling van een bovengemiddelde personenwagen maar ook het laadvermogen van een bestelbus. Een showpaard en een werkpaard in één dus, dat is voor de portemonnee vaak niet de handigste combinatie.

In dat geval zou ik ook goed de dubbelcabines links laten liggen, de laadruimte wat lengte betreft houd ook niet veel over. Beetje afhankelijk of je een L1, L2 (of L3) hebt. Hie rin de buurt reed ooit een Mercedes R klasse op grijs kenteken rond. Stiekem toch wel de een super fijne bedrijfsauto die je nog lekker kunt laden ook :cool:

Terug
Bovenaan