• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Luisteren naar hart of hoofd.. (BMW 1 serie)

Waarschijnlijk worden er een aantal mensen al moe van de oude BMW 1 serie discussies, maar ik zit met hetzelfde dilemma.
Ik ben 24 jaar, werk full-time en nu op zoek naar mijn eerste auto. Ik rijd al jaren in de auto van mijn ouders, maar dat gaat straks niet meer door het met pensioen gaan van mijn vader. Ik verwacht niet veel hoger uit te komen dan 10.000km per jaar.

Ik heb een budget van ongeveer €8000 en ben op zoek naar een auto die ik de komende 5 jaar met plezier kan rijden, zodat ik eerst op een huis kan focussen voordat ik naar een nieuwe auto ga kijken. Een kleine goedkope auto zou ik prima mee kunnen leven, maar ik ken mijzelf en weet dat ik dan over een jaar of 2 toch wat 'leukers' wil & dan zit ik in de fase dat ik ook wel onderhand uit huis wil..

Na al vele opties te hebben bekeken van Peugeots 208 tot Opel Astra, ben ik op de BMW 1 serie gekomen en dat is direct mijn favoriet geworden. Echter lees je online natuurlijk veel over de hoge onderhoudskosten.

Ik ben een 'beginnend liefhebber' en weet dat ik elke keer weer blij wil worden als ik mijn auto zie staan en als ik er in rijd. Daarom betaal ik ook met liefde wat meer voor de verzekering, benzine en onderhoud. Maar toch vind ik het nog erg lastig, aangezien ik geen idee heb wat de richtlijnen in onderhoudskosten überhaupt zijn en wat dit dan voor de BMW 1 serie is. Oftewel, wat zijn nou die hoge kosten?

Ik ben heel benieuwd naar het advies van kenners en mensen met ervaring, daarnaast hoor ik ook graag alternatieven waar ik misschien nog helemaal niet naar gekeken heb!
 
Welke generatie en motorisering 1-serie kijk je naar?

ja een 1 serie zal duurder zijn dan een 208, (al is dat ook nog maar te betwijfelen) maar het is ook geen 7 serie met allerlei gevoellige techniek en potentieel hoge onderhoud reparatiekosten.

F20 1 serie heeft een PSA blokje er in bij de lager gemotoriseerde benzineuitvoerinen van voor de facelift. Daar zit je denk ik in te zoeken. Die staan niet als heel betrouwbaar te boek. Al heeft mijn broer er 110.000 km mee gereden met enkel een keer een defecte bobine. verder gewoon onderhoud (bij BMW dealer, dat wel)

Probleem met 1 series is wel dat er niet altijd even goed mee om gegaan word qua onderhoud als ze al wat ouder worden, zeker de wat sportievere uitvoeringen.
Maar zoek je een net exemplaar, dat op A merk banden staat, aantoonbaar onderhoud heeft gehad, bij voorkeur bij een specialist of dealer dan gewoon lekker die 1 serie halen. Los van de achterwielaandrijving is een BMW echt niet heel veel anders dan een golf / astra / etc. vanuit technisch oogpunt. En dus ook als je kijkt naar reparatie/onderhoudskosten.

En ja, je kunt pech hebben en wat kostbaars aan de broek krijgen, zeker omdat het al wat oudere auto's zijn en bijbehorende kilometerstanden,, maar dat kun je met een golfje net zo hebben
 
Laatst bewerkt:
Als je rekent op 1500,- per jaar aan onderhoud met een horizon van 3 jaar kom je er wel. Als je een goede koopt.

Er kan veel mis gaan met een 1 serie van 8k. Heel veel.

Ik zou een civic van 3k kopen en eerst dat huis kopen. Auto’s schrijven af, huizen worden duurder.
 
Ik zou gewoon voor een 1 serie gaan, heb voor de aardigheid even gekeken op Gaspedaal en er staan genoeg leuke exemplaren te koop. Zolang je geen lang lijst hebt met opties die er op moeten zitten zal het geen probleem worden.
Laat de onzin van A-merk banden lekker achterwegen, zitten ze er op prima, zitten er splinternieuwe c-merk banden op ook goed.
 
Ik moet zeggen dat ik de prijzen behoorlijk mee vind vallen. Volgens WhatCar is de 1 serie ook heel betrouwbaar. Als je het geld hebt (ook voor onderhoud) vind ik het eigenlijk niet zo'n heel onverstandige keuze. Zoek een mooi exemplaar met een volledige onderhoudshistorie zou ik zeggen.
 
De BMW 1 serie F20 is een leuke auto maar is zeker niet de meest betrouwbare en verstandige keus.

De auto kent best veel zwakke punten, zoals zwakke distributieketting, olieverbruik, vervuiling motor, een cnderhouds gevoelig onderstel. Een matig exemplaar kan dus heel veel geld kosten. Belangrijk is een goed onderhouden exemplaar te vinden, waar netjes mee om is gegaan.

Binnen dit budget zijn natuurlijk wel veel verstandiger keuzes mogelijk.

Zoals in het B segment de Mazda 2, Renault Clio, Fiat Punto, Toyota Yaris, Kia Rio, Hyundai I20 Etc.

In het C segment : Alfa Giulietta, Lancia Delta, Renault Megane, Mazda 3, Honda Civic Etc.
 
Het probleem bij dergelijke auto's komt eigenlijk van 3 kanten:

1. Ze zijn al wat duurder, duurdere onderdelen zoals bandjes, velgen, vaak xenon of led lampjes etcetera
2. Ze zijn populair, mensen willen er graag één en hebben dan niet altijd geld genoeg om probleempjes goed aan te pakken.
3. Ze zijn sportief, jij en vorige eigenaren zullen gemiddeld iets steviger door de rotonde gaan dan de gemiddelde Hyundai.

Mensen willen graag "weten wat het kost", alleen is dat héél lastig te zeggen. Heb je echt vette pech met motor of bak dan wordt het heel snel akelig, maar ook minder heftige zaken als een probleem met banden of velgen kunnen je snel verrassen voor €500. Bij een Mazda 2 of Clio is dat meestal wat vriendelijker.

Samen gevat vind je dus eerder een 'afgeragd' exemplaar van een figuur met petje achterstevoren die andere schokdempers en uitlaat ging monteren, daarna was z'n geld op. Zoek je naar zo'n kleine hoge Hyundai dan is hij letterlijk van een oud vrouwtje geweest, altijd dealer onderhouden, nooit mee gescheurd.

Ik zou even de route van @ak2 blijven aanhouden. Even kijken hoe je baan/huis/gezin uitkomt. Je gaat automatisch meer verdienen, komt niet krap bij kas al voordat je een eigen woning hebt. Dan heb je ook nog wat over voor uitgaan, vakantie e.d.. Als je 27 of 28 bent is ook nog hartstikke jong, meer schadevrij jaren, meer salaris... Ik zou lekker nog even wachten
 
Als iemand die (tien)duizenden euro’s heeft uitgegeven aan auto’s in z’n 20er jaren kan ik dat alleen maar beamen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vorq
Als iemand die (tien)duizenden euro’s heeft uitgegeven aan auto’s in z’n 20er jaren kan ik dat alleen maar beamen.
Ja ik zat ook aan de hoge kant. Op het nippertje gered door een reeks lease auto's (maar hobbyauto ernaast) en ik kan me goed voorstellen dat jong volwassenen van nu meer ellende en kosten te verduren krijgen.
 
Laat de onzin van A-merk banden lekker achterwegen, zitten ze er op prima, zitten er splinternieuwe c-merk banden op ook goed.

als je een 1 serie vind en er zitten linglong banden onder dan zegt dat wel degelijk iets over hoeveel geld er aan onderhoud is gespendeerd al dan niet over de garage waar die in onderhoud is geweest. Het hoeven echt geen michelin pilot sport banden op te zitten of iets maar als je op een achterwiel aangedreven BMW C-merk banden onder ploft zou ik die er wel degelijk gelijk af halen en achter mijn oren krabben hoe de rest van de auto onderhouden/gerepareerd is als het blijkbaar allemaal zo goedkoop mogelijk moet.
----
Ik heb ook altijd goedkope auto's gehad in mijn jonge jaren en toen ik een huis kocht ging het geld de eerste jaren naar het opknappen/moderniseren. Maar als je toch van plan bent om 8000 euro uit te geven en je kijkt naar een 208 of astra maar je hart gaat als autoliefhebber sneller kloppen van een 1-serie dan gewoon doen. Het is echt niet zo dat zo'n auto per definitie zó veel duurder is om te rijden. Banden (mits gewoon maatje), remmen, olie, etc. Dat zijn allemaal de kosten niet en heb je met andere auto's net zo.

je kunt voor 2500 euro ook gewoon een twingootje of wat halen, ja dat is zeker wel verstandiger en wat voordeliger. Denk dat je zelf het beste kunt kiezen wat je wil. Maar als je dan toch voor 8000 euro een auto gaat aanschaffen, ga dan gewoon lekker op zoek naar een leuke nette frisse 1 serie. zoiets bijvoorbeeld
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de relatie nooit tussen goedkope banden en onderhoud. Als het nieuwe banden zijn is het wat anders dan oude.
Heb al een paar keer een auto verkocht op goedkope nieuwe banden, voor de apk moesten er nieuwe banden op en ik was toch van plan hem te verkopen, dan ga ik geen hoop geld uit geven aan dure banden voor iemand anders.
Zitten er oude goedkope banden onder dan snap ik hem wel.
 
Mijn oom heeft zijn nieuw geleverde 116i weggedaan nadat de turbo's vervangen moesten worden. En dan wordt het erg duur. Dan ben je dat budget van 1500 per jaar wel een paar keer kwijt ....
Misschien is de oude 1 serie wel verstandiger ....
 
Ik snap de relatie nooit tussen goedkope banden en onderhoud. Als het nieuwe banden zijn is het wat anders dan oude.
Heb al een paar keer een auto verkocht op goedkope nieuwe banden, voor de apk moesten er nieuwe banden op en ik was toch van plan hem te verkopen, dan ga ik geen hoop geld uit geven aan dure banden voor iemand anders.
Zitten er oude goedkope banden onder dan snap ik hem wel.

Misschien zit ik dan anders in elkaar, als ik een auto op chineze banden zie staan dan betekend het voor mij gelijk vervangen. Op droog gaat het wel maar op nat is het altijd ruk (en dat wil je zeker met een RWD auto niet). Ook al ben ik van plan om de auto te verkopen dan nog komt er fatsoenlijk rubber op, en dat hoeven echt niet gelijk de duurste Michelins te zijn.

@AsconaGT ik ken die tent.. daar wil je geen auto kopen. Geloof me.

slecht voorbeeld dus , maar zo zijn er echt wel prima 1 series te vinden, en zeker bij de simpelere exemplaren zijn de kosten echt niet heel veel hoger dan een astra of golfje of iets.

Mijn oom heeft zijn nieuw geleverde 116i weggedaan nadat de turbo's vervangen moesten worden.

Meerdere turbo's nog wel.
 
Misschien zit ik dan anders in elkaar, als ik een auto op chineze banden zie staan dan betekend het voor mij gelijk vervangen. Op droog gaat het wel maar op nat is het altijd ruk (en dat wil je zeker met een RWD auto niet). Ook al ben ik van plan om de auto te verkopen dan nog komt er fatsoenlijk rubber op, en dat hoeven echt niet gelijk de duurste Michelins te zijn.



slecht voorbeeld dus , maar zo zijn er echt wel prima 1 series te vinden, en zeker bij de simpelere exemplaren zijn de kosten echt niet heel veel hoger dan een astra of golfje of iets.



Meerdere turbo's nog wel.
dacht dat deze serie er 2 had, toch? ....
 
Ook al ben ik van plan om de auto te verkopen dan nog komt er fatsoenlijk rubber op, en dat hoeven echt niet gelijk de duurste Michelins te zijn.
Geheel eens. Je houdt niet van auto's als je banden van de merken Landsail, Sunny of Firemax onder je auto zet (tenzij alleen circuitgebruik of zo). Als ik dat soort banden zie onder een auto, dan schat ik de kans dat ik met een autoliefhebber te maken heb héél klein in, en schat ik de kans dat er geen zorgvuldig onderhoud is gepleegd als zeer reëel in. Dat soort auto's loop ik snel voorbij. Het hoeven niet Michelins of Continental te zijn. Banden van Falken, Uniroyal of Kléber zijn prima, en zijn vaak niet extreem veel duurder dan de goedkoopste Chinese banden.
 
Bij de situatie van nog jong zijn en nog bij ouders inwonen een vraag van "hoofd versus hart", dan is mijn antwoord standaard: HOOFD. Je hebt nog een leven voor je om je hart te gaan volgen en als je eerst je hoofd volgt, maak je die toekomstige jaren voor je hart héél véél makkelijker. Iedere euro die je nu slim uitgeeft, is over een paar jaar dubbel zoveel 'waard'. Wanneer je nu veel geld verbrandt aan je hart, zul je in de toekomst vele malen harder moeten werken en sparen om sowieso te zijner tijd je hoofdzaken te kunnen betalen.

Nu een simpele auto kopen voor de noodzaak kan betekenen dat je 5.000 op je spaarrekening houdt. Die vul je komende jaren lekker aan tot 10.000 en dan heb je een hele flinke multiplier voor hypotheekgesprekken tegen die tijd.

Ondanks mijn op jonge leeftijd al hele grote autohobby, heb ik eerst jarenlang geïnvesteerd in huis, carrière en spaarrekening. Dat heeft mij geen windeieren gelegd, wat je wel kunt vinden in de 'mijn auto-topics' :) Mijn advies is dus om jouw 'beginnende liefhebberij' voorlopig vooral in te vullen met kijken naar gave auto's, in aanloop naar comfortabele positie om ooit eens écht iets gaafs te kopen.

Maar ja, in hoeverre zo'n opa-advies ( ;) ) van een 49-jarige nog aanslaat bij jeugd in de huidige korte-termijn-maatschappij... Ik put er als echte oude l*l maar hoop uit, dat je de vraag überhaupt al stelt (y)
 
Bovendien; een 1-serie is een leuke auto. Maar wat maakt een 'simpele' 1 serie nu echt leuk? Kun je zoiets niet ook vinden in een kleiner modelletje met de helft van het budet wat je wil uitgeven? Twingo RS bijvoorbeeld. Even zelf de puntjes op de i zetten om hem weer mooi strak te krijgen. maar zo zijn er ook tal van andere echt wel leuke auto's die relatief goed zijn in de maand en mits je ze netjes houd ook amper afschrijven.

Maar zoals eerder gezegd; als je dan toch van plan bent 8000 euro uit te geven en je kijkt naar auto's als een Astra maar je hart gaat sneller kloppen van een 1-serie. dan gewoon voor die 1 serie gaan.
 
Ik zie een hoop opmerkingen over betrouwbaarheid. Let daarbij erg goed op de cijfers waar dat op is gebeurd. Als je die betrouwbaarheidsonderzoeken leest dan zie je dat de betrouwbaarheid van de meeste auto's heel dicht bij elkaar ligt maar dat er bij de presentatie eigenlijk alleen naar de plek op de ranglijst wordt gekeken. Als je andersom gaat denken en naar de kans dat iets fout kan gaan gaat kijken dat valt het allemaal wel mee. De kans dat je niets krijgt is altijd nog veel en veel groter dan de kans dat je problemen krijgt.
 
...

Nu een simpele auto kopen voor de noodzaak kan betekenen dat je 5.000 op je spaarrekening houdt. Die vul je komende jaren lekker aan tot 10.000 en dan heb je een hele flinke multiplier voor hypotheekgesprekken tegen die tijd...
idd, zorg dat je eerst je koopwoning geregeld hebt, het zou toch jammer zijn als je net xxk te kort komt voor je eerte woning als je net al je geld in een oude bmw hebt gestoken.
 
Men doet net of een BMW 1serie een exotische auto is qua onderhoud.
Mijn inziens valt dat allemaal wel mee, wel zorgen dat je er de meest betrouwbare motorversie eruit pikt , dan loopt het allemaal wel los.
 
Men doet net of een BMW 1serie een exotische auto is qua onderhoud.
Mijn inziens valt dat allemaal wel mee, wel zorgen dat je er de meest betrouwbare motorversie eruit pikt , dan loopt het allemaal wel los.

Als je nog nooit een auto hebt gehad vallen de kosten van een Celerio nog tegen. Een 1 serie is geen exoot, maar een rekening van 1500,- is geen uitzondering. Dat is serieus geld.
 
Ik zou nu gewoon een 1 serie kopen als je dat wilt. Nu is de benzine nog relatief betaalbaar en wie weet hoe erg het over een aantal jaar is. Koop een net exemplaar, laat een aankoopkeuring doen en zorg voor budget voor onderhoud. Huis kopen gaat hem voorlopig toch niet worden.
 
Als je nog nooit een auto hebt gehad vallen de kosten van een Celerio nog tegen. Een 1 serie is geen exoot, maar een rekening van 1500,- is geen uitzondering. Dat is serieus geld.

Heb je daar ervaring mee?
Iets in mij zegt van niet.
 
Heb je daar ervaring mee?
Iets in mij zegt van niet.

Ik rijd m’n hele leven al bmw, in alle soorten en maten.

edit: oké laten we even een voorbeeld nemen. Autootje van 10 jaar oud met anderhalve ton op de klok.

Grote beurt: 400,-
Pakking hier en daar: 200,-
Draagarmen zijn ook wel aan vervanging toe aan de voorzijde: 500,-?

En dan is er nog niet eens echt iets 'kapot'. Met een ketting, turbo, lekkage.. dan loopt het pas echt op.

Genoeg BMW rijders die het nodige onderhoud skippen omdat het te duur is.
 
Laatst bewerkt:
Vind ik nog laag aangehouden: 4.25 liter Olie + filter, interieurfilter, luchtfilter, benzinefilter, 4 bougies..... 3 uurtjes arbeidsloon.... Denk dat die € 400 per jaar laag is.... en dan nog remblokken/schijven, versnellingsbakolie en remvloeistof..... De beuntoko voor € 60 per uur, de dealer voor € 145,- per uur Bandjes?
 
Met 10k per jaar heb je elke 3 jaar een setje banden nodig, BMW RFT dus inderdaad 800 euro voor dat jaar erbij.

Laten we een specialist nemen voor 100/uur.

Misschien heb je een jaartje geluk met alleen olie en filters.

Gemiddeld 1500 schat ik op basis van 3 jaar rijden.

Maar goed, volgens MLL zijn dat bedragen voor exoten. Ik kwam niet uit met dat bedrag met de Maserati. Zal wel aan mij liggen.
 
Dank allemaal voor de reacties, het geeft wel weer een beter beeld ook qua kosten! Een huis kopen zit er echt voorlopig nog niet in, vandaar dat ik het qua kosten wel weer aan durf. Ook geef ik liever meer geld uit aan onderhoud aan een auto die mij blij maakt dan minder geld aan onderhoud aan een mindere auto.

Het lastige vind ik nu nog om alternatieven te vinden waar ook mijn hart wat sneller van gaat kloppen. En met alle verhalen die je leest en hoort weet je het met een ander merk en type ook nooit zeker waar je tegenaan loopt.

Ik struin nog steeds alles af op zoek ook naar alternatieven, maar mocht ik wel voor de 1 serie gaan, wat zouden jullie aanbevelen (los van dat het altijd belangrijk is om naar de onderhoudshistorie te kijken). Een model met minder km op de teller, waarvan de ketting etc nog niet van vervangen is. Of een model met richting de 200k km op de teller waarvan wel al de grote onderdelen van vervangen zijn.

Een oude auto met weinig km heeft ook weer nadelen vergeleken met veel gereden km's op de snelweg..

1. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

2. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

3. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
 
Een huis kopen zit er echt voorlopig nog niet in, vandaar dat ik het qua kosten wel weer aan durf.

Tja, dat zijn dus de redeneringen waarmee je spreekwoordelijk het paard achter de wagen spant :( Iedere euro die je nu minder spaart, betekent over tien jaar 5 tot 10 euro minder hypotheekruimte. Terwijl je tegen die tijd voor dezelfde starterswoning alweer 30% of meer aan extra geld nodig gaat hebben ten opzichte van nu.
 
Dank allemaal voor de reacties, het geeft wel weer een beter beeld ook qua kosten! Een huis kopen zit er echt voorlopig nog niet in, vandaar dat ik het qua kosten wel weer aan durf. Ook geef ik liever meer geld uit aan onderhoud aan een auto die mij blij maakt dan minder geld aan onderhoud aan een mindere auto.

Het lastige vind ik nu nog om alternatieven te vinden waar ook mijn hart wat sneller van gaat kloppen. En met alle verhalen die je leest en hoort weet je het met een ander merk en type ook nooit zeker waar je tegenaan loopt.

Ik struin nog steeds alles af op zoek ook naar alternatieven, maar mocht ik wel voor de 1 serie gaan, wat zouden jullie aanbevelen (los van dat het altijd belangrijk is om naar de onderhoudshistorie te kijken). Een model met minder km op de teller, waarvan de ketting etc nog niet van vervangen is. Of een model met richting de 200k km op de teller waarvan wel al de grote onderdelen van vervangen zijn.

Een oude auto met weinig km heeft ook weer nadelen vergeleken met veel gereden km's op de snelweg..

1. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

2. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

3. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Op alledrie de auto's zijn genoeg zaken aan te merken. Zou de laatste dan nog het minst erg vinden.


Als deze ook al een nieuwe ketting heeft is dit misschien ook wel wat, alleen mist ie wel cruise.

Onder de 9k staat er qua 1-series echt veel meuk te koop zeg.. handmatige airco's, 3 deurs uitvoeringen.. allemaal voor de hoofdprijs?

Ik zou lekker zoiets kopen:

 
Dank allemaal voor de reacties, het geeft wel weer een beter beeld ook qua kosten! Een huis kopen zit er echt voorlopig nog niet in, vandaar dat ik het qua kosten wel weer aan durf. Ook geef ik liever meer geld uit aan onderhoud aan een auto die mij blij maakt dan minder geld aan onderhoud aan een mindere auto.

Het lastige vind ik nu nog om alternatieven te vinden waar ook mijn hart wat sneller van gaat kloppen. En met alle verhalen die je leest en hoort weet je het met een ander merk en type ook nooit zeker waar je tegenaan loopt.

Ik struin nog steeds alles af op zoek ook naar alternatieven, maar mocht ik wel voor de 1 serie gaan, wat zouden jullie aanbevelen (los van dat het altijd belangrijk is om naar de onderhoudshistorie te kijken). Een model met minder km op de teller, waarvan de ketting etc nog niet van vervangen is. Of een model met richting de 200k km op de teller waarvan wel al de grote onderdelen van vervangen zijn.

Een oude auto met weinig km heeft ook weer nadelen vergeleken met veel gereden km's op de snelweg..

1. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

2. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

3. https://www.autoscout24.nl/aanbod/b...share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share
Over geen van de drie auto's ben ik erg enthousiast.

1 en 2 staan bij handelaren, auto 1 oogt in matige staat, is import, en als bewijs voor het önderhoud zit er een oude Duitse factuur bij, auto 2 oogt veel netter, staat ook bij een handelaar, is wel van de eerste eigenaar. auto 3 staat bij een "particulier" maar er zit ook geen historie bij, de huidige eigenaar heeft de auto nog maar 3 maanden, en de auto heeft al relatief veel eigenaren gehad, koop je de ellende van een ander?
 
Laatst bewerkt:
Over geen van de drie auto's ben ik erg enthousiast.

1 en 2 staan bij handelaren, auto 1 oogt in matige staat, is import, en als bewijs voor het önderhoud zit er een oude Duitse factuur bij, auto 2 oogt netter, auto 3 staat bij een particulier maar er zit ook geen historie bij.
Knap dat jij kan zien dat er geen onderhoud is geweest. Dat staat namelijk in de auto zelf
 
Maar goed, volgens MLL zijn dat bedragen voor exoten. Ik kwam niet uit met dat bedrag met de Maserati. Zal wel aan mij liggen.
Volgens mij bedoel ik precies het omgekeerde, maar dat zal wel aan mij liggen

Dat een 1 serie niet zo goedkoop in onderhoud is als een Kia Picanto snapt iedereen wel maar je krijgt er een hoop voor terug.

Of dat het je waard is moet je zelf bepalen.
 
Terug
Bovenaan