luchtmassameter reinigen Prius 2012 (spray?)

jef

Startmotor
Dag allemaal, ik zie op Youtube wat Amerikaanse video's over het regelmatig reinigen van de luchtmassameter. Dat gaat dan met een soort spray. Bij de bekende automaterialen-webwinkels vind ik echter geen sprays. Weet er iemand wat voor middelen er te gebruiken zijn voor het schoonmaken van die luchtmassameter. Dank.

De ouderwetse luchtmassa meters die mechanisch werken kan je misschien nog schoon maken, de afgelopen 20 jaar wordt er gebruik gemaakt van een dun draadje, ik dacht platina. Daar spray op spuiten maakt meer kapot dan je lief is, ik zou het dus niet doen. Normaal vervuilen luchtmassameters niet, ze zitten direct na het luchtfilter en voor een eventuele EGR of carterdamp aansluiting.

ik ken zelf de videos. van chrisfix. maar daar zutten producten in die in amerika wel mogen maar hier niet.

in amerika heb je zelfs airco in een spuitbus. dat bestaat alleen daar helaas (en gelukkig)

Bedoel je niet zoiets? https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/additieven-reparatie/c751/liqui-moly-luchtmassameter-reiniger-lmm-spray/p677177.html

Ilias Lolzolo zei:
Waar heb je precies last van dan? wat voor auto?

Mijn auto heeft nergens last van. Ik wil gewoon preventief onderhoud uitvoeren. Betreft een Prius van 2012 met 140.00 km op de teller.

V8 power zei:
Bedoel je niet zoiets? https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/additieven-reparatie/c751/liqui-moly-luchtmassameter-reiniger-lmm-spray/p677177.html
Dank voor je tip.

Dat wordt ook wel met contactspray gedaan. Remmenreiniger oid kan niet, dat spul is te agressief niet niet helemaal residuvrij. Contactspray wel.

Maar ik zou eerst de LMM goed bekijken om te zien of het wel nodig is. Als de draad vervuild is, kan het de moeite lonen. Als die draad gewoon schoon is, zou ik er niet te veel aan gaan prutsen.

LMM is eigenlijk niet te reinigen.............is ook vaak het slachtoffer van rijkelijk geoliede (onzinnige) race filters die dan uiteindelijk duur worden door beschadigde LMM
Dus als je er geen problemen mee hebt, vooral NIET aankomen of schoonmaken.

Terug
Bovenaan