Luchtmassameter probleem toyota corolla

Ruben 8265740

Net ingestapt
Goeiendag,
Ik heb een probleem met een toyota corolla 1,4 vvt uit 2001.
Hier is sinds kort een k&n sportluchtfilter op gemonteerd voor extra herrie. Zo’n open luchtfilter met een gegalvaniseerde kromme pijp op het gasklephuis. Voor de luchtmassameter is een gat geboord. Alleen deze zit een beetje scheef in de bocht. Zegmaar 0,5 cm naar rechts gedraaid. En als de stekker aan de lmm zit dan start de auto maar slaat hij direct af met een klein soort plofje. En als de stekker los zit dan start hij wel. En kan er gereden worden zonder enig vermogenverlies of rare geluiden. Ook brand het oranje motorlampje. We hebben geprobeerd de code van de lage spanning aan lmm te wissen en toen weer te starten met de stekker gekoppeld aan de lmm. Wederom weer hetzelfde probleem en na 10 minuten rijden zonder stekker knalt natuurlijk het lampje gewoon weer aan. De luchtmassameter is goed omdat deze met het oude luchtfilterhuis wel functioneerde. Op de stekker staat spanning ook op de signaaldraad. Wat kan hier het probleem zijn? Misschien omdat de meter niet kaarsrecht met de luchtstroom zit?

Ik ben nieuwschierig naar wat het kan zijn.
 
Zelfs al zou hij wel recht zitten dan nog is de stroming anders (luwte bijvoorbeeld maar ook verschil turbulent of laminair).

Maar zeker in zo'n iets oudere auto worden kleine afwijkingen niet ontdekt (dus geen lampje). Dan heb je alleen dat de motor niet lekker loopt.
Of de stroming is zo ontzettend turbulent dat hij er niets meer van kan maken, OF (meest waarschijnlijk) de sensor is kapot gegaan. Die sport filters gebruiken olie als vettigheid om goed te werken. Een klein beetje van die olie wordt ook door de motor aangezogen. De sensor kan van een onzichtbaar klein beetje olie al stuk gaan
 
Bedankt voor je reactie!
Is het mogelijk om de lmm op een of andere manier te testen? Met de multimeter? Of via de obd en dan de sensor buiten het huis houden?
 
Terug
Bovenaan