LPG verdamper met onbekende sensor

Moeilijk te zien, maar door dat deel loopt koelvloeistof als ik het goed zie.    Dan zou mijn inschatting zijn dat het een temperatuur sensor is om te meten of de verdamper warm genoeg is om over te schakelen van benzine op gas.

Gekocht bij een rivisieboer? Zo ja even teruggaan ermee en vragen of ze je de sensor kunnen monteren, kwestie van een gat boren en een draad tappen denk ik zo.

Komt omdat verdampers in verschillende lpg systemen worden gebruikt en dus soms op maat gemaakt zijn voor de auto. Betekend dat het ene systeem meer sensoren heeft dan het andere. Soms is het enkel om de ecu op te lichten trouwens.

Temperatuursensor koelwater. s velthuis heeft gelijk.
Eventueel kan je het waterhuis van je oude verdamper overschroeven naar de nieuwe.

Check!, dank jullie!

Klopt inderdaad dat bij 35 graden het systeem naar LPG schakelt dus dat zal dan daar gemeten worden.

2800i zei:
Temperatuursensor koelwater. s velthuis heeft gelijk.
Eventueel kan je het waterhuis van je oude verdamper overschroeven naar de nieuwe.

Kan, maar je zit met pakkingen die je mee moet vervangen.
Gemiddelde leek zal daar geen idee van hebben.

Als het inderdaad de temperatuursensor is dan niet moeilijk gaan doen maar de sensor even met een koppelstuk in de retourslang direct na de verdamper plaatsen.

Muddy Bandit zei:
Als het inderdaad de temperatuursensor is dan niet moeilijk gaan doen maar de sensor even met een koppelstuk in de retourslang direct na de verdamper plaatsen.

Dat lijkt mij inderdaad ook wel een elegante oplossing. Kan het wel zijn dat het omschakelmoment iets later wordt, maar veel zal dat niet schelen lijkt me.

Terug
Bovenaan