John 4833033 zei:
heb even een account gemaakt om een berichtje te sturen. Ik sta op punt om een Dacia Duster te kopen (de lpg versie) Is dit een goede keuze? Ik heb overal zitten zoeken naar hoeveel liter LPG je kunt tanken, maar vind het niet. Zag gisteren in een tankstation dat ze lpg voor 0,29 cent per liter verkochten, ik hoor echter dat ze binnenkort geen lpg gaan verkopen maar de voorkeur geven aan cng, wat denk je?
Hoe groot de tank is? Ligt eraan of je een 2dehands (=vorige model) of een nieuwe wil kopen.
Lijkt mij sowieso een goede keus: veel Dacia's werden af-fabriek al voorzien van LPG dus de hele electronica en motor waren aangepast: dat maakt de kans op specifieke LPG-problemen minimaal; en de Renault-motoren kunnen al heel goed tegen LPG. Als een individueel station geen LPG gaat verkopen is eigen keuze, maar LPG zal je gewoon nog jaren kunnen kopen, en goedkoper autorijden kan niet !
Zoek wel even uit (als je voor 2dehands gaat) of de LPG af-fabriek is geleverd of later is ingebouwd, als dat het geval is laten nakijken of alles goed gedaan is en correct functioneert.
Keus an sich: altijd doen!