LPG B- of C-segmenter

B 6645670

Net ingestapt
Wegens omstandigheden ga ik veel meer rijden, maar moet ik juist mijn vaste lasten verlagen. Om die reden mag de veel te grote benzine wagen van 1.600 kg weg en wil ik er een LPG auto voor in de plaats. Ik heb eerder LPG gehad en dat vond ik perfect.

Het aller belangrijkste is toch wel weinig (onderhoud, reparaties) tot geen problemen door rijden op LPG. Daarna komt vooral rijcomfort en bagageruimte. Het liefste van 2010 of nieuwe en max 7.000 euro.

Ik heb er geen problemen mee zelf om te laten bouwen. Dat gaat al vanaf zo'n 1.400 euro (voor 3-pitter).

Af fabriek twijfel ik wat over. Het klinkt alsof het dan een geschikte auto moet zijn. Ik lees dat in praktijk het 'af fabriek' soms niet af fabriek is, maar dat het door de importeur ingebouwd wordt.

Wat raden jullie aan of hebben jullie goede ervaringen mee? Ik zie bijvoorbeeld een paar keer een Citroen C4 staan, heel veel Opel corsa's en natuurlijk veel van Dacia.

Renault Clio, Megane en inderdaad de Dacia's maar die hebben de zelfde Renault motoren. Chevrolet Spark kan ook nog
Jammer dat je budget net niet hoog genoeg is, persoonlijk zou ik voor een hybride gaan
Toyota Auris

Kan je geen LPG in je huidige auto bouwen? Voor 7000€ min de installatie kan je een boel LPG tanken...

Ik heb zelf best wat kilometers in een Corsa D met 1.2 motor gemaakt. Eigenlijk was de motor niet heel geschikt, maar blijkbaar dankzij het klepsmeersysteem was de cilinderkop na 250.000 nog in perfecte staat. Helaas de rest van de motor niet maar dat kwam niet door de LPG.

Het is niet zo dat het geld er niet is, ik zou het nu gewoon prima voor andere zaken kunnen gebruiken. Die zware benzine auto rijdt nu 7L/100km en dat vind ik eigenlijk heel netjes voor zoveel gewicht. Ik kan die voor 13-15.000 verkopen, dus dan is een auris of ct200h prima binnen budget. Ik weet niet of dat in de praktijk veel brengt, want daar hoor ik soms ook dat ze amper lager dan 6 L/100km halen.

Hier lpg gaan inbouwen gaat niet gebeuren. Dan zit je met dat gewicht aan hoge MRB en het is een cabrio met sowieso al weinig bagage ruimte ;)

Met dit budget kom je snel uit bij een Dacia Sandero, Dacia Logan MCV,
Renault Clio of Renault Megane met 1.6 16V of 1.4 16V.

Een Chevrolet Spark is ook een goede lpg keus, maar wel heel basic.

Opel Adam Bi-Fuel?

Voorbeeld (boven budget).

0-e7806485-6ed7-46dc-bbf7-bdfcb65a5bd3.jpg

https://www.autoweek.nl/occasions/opel/adam/52155559/1-4-glam-lpg-dat-is-goedkoop-rijden-in-deze-dure-tijden/

Terug
Bovenaan