Lorentz Veilingen

A

Anoniem

Guest
Ik kwam deze partij via Instagram tegen en heb toch wel mijn twijfels aan de legitimiteit: eerlijk gezegd stinkt hier aan dit zaakje, want als ik het adres opzoek zit er helemaal geen veilingsbedrijf.

Maar een bouwonderneming, dat vind ik wel een beetje vreemd en ook het feit dat een Hyundai i20 uit 2015 van de eerste eigenaar, voor een startbod van € 2000 wordt aangeboden.

Ja nu is het bod € 2200 maar het kan toch niet zijn, dat een auto van een waarde van € 7000 a € 10.000 voor zo weinig verkocht wordt? Want echt geboden wordt er nog niet, of gebeurd dat op het laatste moment?

Bedoel als je deze auto voor € 3000 kunt krijgen, dan heb je echt geluk: of het is te goed om waar te zijn?

Die biedingen schieten vaak tegen de sluitingstijd wel omhoog, als de biedingen niet hoog genoeg zijn kan er altijd nog niet gegund worden.

Biedingen zijn vaak ex btw en veilingkosten, "papieren incompleet" vind ik ook wat vaag klinken, geef dan gewoon aan wat er ontbreekt.

Ik vind de website vooral nogal amateuristisch overkomen, met slordige spelfoutjes en lelijk uitgeknipte foto's. Tevens onduidelijk, want waar zijn de specifieke voorwaarden, wanneer zijn de kijkdagen, wanneer en waar op te halen, etc?

Carfanatic zei:
Biedingen zijn vaak ex btw en veilingkosten, "papieren incompleet" vind ik ook wat vaag klinken, geef dan gewoon aan wat er ontbreekt.
Ja dat van die papieren incompleet vond ik ook vaag klinken, je weet eigenlijk helemaal niks op die manier. Is het een onderhoudsboekje of wat voor papieren bedoelen ze o_O

D Elzinga zei:
Ik vind de website vooral nogal amateuristisch overkomen, met slordige spelfoutjes en lelijk uitgeknipte foto's. Tevens onduidelijk, want waar zijn de specifieke voorwaarden, wanneer zijn de kijkdagen, wanneer en waar op te halen, etc?
Dat staat inderdaad nergens wanneer de kijkdagen zijn, in de agenda staat enkel wanneer de veilingen beginnen en eindigen.

Ze delen hun bankrekening met Vendu Rotterdam, een veilinghuis met professionele website.

Ik denk dat papieren incompleet betekend, dat je dan met de auto naar de RDW moet: waarschijnlijk is de auto gewoon door een deurwaarder in beslag genomen en heeft de eigenaar de papieren niet overhandigd? Maar goed inderdaad erg vaag allemaal.

Als het klopt dat Twix zegt, dan lijkt het toch een echt veilinghuis: alleen gek dat op het adres een bouwfirma zit.

Twix zei:
Ze delen hun bankrekening met Vendu Rotterdam, een veilinghuis met professionele website.

Vendu Notarishuis is ook de houden van de domeinnaam lorentzveilingen.nl

FAQ Lorentz:
KAN IK OOK ZELF IETS LATEN VEILEN?
Wij veilen alleen producten uit grotere nalatenschappen en bedrijfscollecties. Voor particulieren bieden we op dit moment helaas niet de optie om losse items te verkopen. Mocht je hier vragen over hebben, neem dan contact met ons op.

Zie de legitimiteitstwijfels niet zo eigenlijk.

Even bij de kvk kijken

https://www.kvk.nl/orderstraat/product-kiezen/?kvknummer=240478560002

Lorentz veilingen,

KvK 24047856

Vestigingsnr. 000046036091

Maxwellstraat 34 1e verdiepin

3316GP Dordrecht

Nevenvestiging
https://www.lorentzveilingen.nl/

Hoofdvestiging B.V. Vendu Notarishuis, Rotterdam

Zal wel zoontje van zijn, die huurt een kamertje bij een bevriende bouwondernemer

Gullwing zei:
Zal wel zoontje van zijn, die huurt een kamertje bij een bevriende bouwondernemer
Ik vind dat dan toch altijd wel vreemd hoor: zoek weleens vaker op, of een adres op een website ook echt bij dit bedrijf hoort.

R W xxx zei:
Dan zal je er wel eens vaker naast zitten.
Eigenlijk het gemis van zo'n bedrijf, als ze niet de moeite nemen om hun adres ook in Google Maps te registreren. Maar bij die auto ontbreken dus de kenteken papieren: de beschrijving van de veiling is plotseling aangepast, eerst was het papieren incompleet.

Nu staat er: "kenteken papieren niet volledig aanwezig"

Ik weet er niet veel van: maar je kunt die auto in ieder geval niet eventjes overschrijven, aangezien je daarvoor de meldcode nodig hebt en enkel de huidige eigenaar kan die opnieuw aanvragen.

Zunigrijje zei:
Eigenlijk het gemis van zo'n bedrijf, als ze niet de moeite nemen om hun adres ook in Google Maps te registreren.

Ik betwijfel of de meeste normale mensen minitieus controleren of alle kvk-gegevens kloppen voordat ze zaken doen met een bedrijf.:T

Hangt van de zaken af en igv webshops van de betaalopties. Ken ik de shop niet, is het wat vaag of zijn de recensies reden om op te letten, betaal ik met cc, PayPal of een achterafmethode als ik daar moet bestellen.

Nou die Hyundai i20 is dus verkocht voor € 5800 exclusief veilingskosten, dat is dus ook bijna dik € 8000 uiteindelijk. Ook niet bepaald een koopje, als je hem niet zomaar op naam over kunt schrijven.

Als particulier is dit dus totaal niet interessant: die Suzuki Alto van € 200 of die Volkswagen Passat, leek niemand op te bieden.

Dus Suzuki Alto is daadwerkelijk voor € 160 exclusief veilingskosten verkocht o_O

Terug
Bovenaan