Joel 1987
Wegverkenner
Beste mensen,
Een vraagje voor de mensen onder ons die veel van bandengedrag weten.
Via via heb ik een setje gebruikte Dunlop banden aangeschaft.
De bedoeling was deze onder mijn originele GT-M velgen te leggen, maar die plannen zijn gewijzigd omdat ik een ander setje velgen met redelijke banden heb gekocht.
Wat me opvalt is het verschil in het loopvlak bij de banden. Twee keer een mooi strak loopvlak zoals je zou verwachten, en twee keer een enigzins 'ruw' loopvlak.
Het setje Dunlop banden is een vervaardigd in week 45 van 2019, dus zo'n 2,5 jaar oud. Van veroudering lijkt me dus geen sprake.
Twee keer mooi en vlak loopvlak
Twee keer enigzins 'ruw' loopvlak
Kan iemand dit verschil verklaren? Zijn de banden misschien oververhit geweest?
Ik heb de set inmiddels op Marktplaats staan, en wil wel met droge ogen kunnen zeggen dat de banden nog goed zijn.
Mocht dat niet het geval zijn moet ik daar uiteraard even iets mee doen.
Een vraagje voor de mensen onder ons die veel van bandengedrag weten.
Via via heb ik een setje gebruikte Dunlop banden aangeschaft.
De bedoeling was deze onder mijn originele GT-M velgen te leggen, maar die plannen zijn gewijzigd omdat ik een ander setje velgen met redelijke banden heb gekocht.
Wat me opvalt is het verschil in het loopvlak bij de banden. Twee keer een mooi strak loopvlak zoals je zou verwachten, en twee keer een enigzins 'ruw' loopvlak.
Het setje Dunlop banden is een vervaardigd in week 45 van 2019, dus zo'n 2,5 jaar oud. Van veroudering lijkt me dus geen sprake.

Twee keer mooi en vlak loopvlak

Twee keer enigzins 'ruw' loopvlak
Kan iemand dit verschil verklaren? Zijn de banden misschien oververhit geweest?
Ik heb de set inmiddels op Marktplaats staan, en wil wel met droge ogen kunnen zeggen dat de banden nog goed zijn.
Mocht dat niet het geval zijn moet ik daar uiteraard even iets mee doen.