A
Anoniem
Guest
Hallo allemaal.
Ik zit met een probleem met mijn wagen.
Gegevens:
Opel corsa D hatchback 2008 naft 1L 44kw.
Probleem:
Tijdens het remmen trekt deze naar links en als ik pomp met het rem pedaal blijft dit elke kilometers hard.
Ook is na een ritje mijn rechtse rem schijf warm en mijn linkse nog koud.
Verhaal:
Volgens de garagist lag dit aan de schijven aan de voorkant.
Heb deze dan maar vervangen (was zowiezo geen slecht idee) de blokken natuurlijk ook.
Maar dit heeft helaas niet mogen baten ben dan maar verder gaan zoeken.
- De 2 geleidings pennen ging vrij vlot op en af.
- op de blokken zitten ook krasplaatjes en de blokken zelf gaan ook goed op en af.
Laatste gegevens:
Maar dan als ik de klauw boven op het wiel leg en de plunjer terug duw in de klauw gaat dit traag maar het lukt.
Dan als ik de klauw laat liggen en iemand op het rem pedaal laat drukken en pompen word dit pedaal loei hard.
En gaat de plunjer niet vooruit.
Pas na een paar keer proberen en hard op het pedaal te drukken komt de plunjer een beetje naar voor
en gaat hij terug als normaal.
- Ligt dit aan de plunjer en hoe kan dit? en wat kan dit veroorzaken?
- Kan het ook de abs verdeelblok zijn en/of de sensor?
(Heb tot een paar maanden terug de geleiden delen altijd ingesmeerd met koper pasta tijdens het vervangen
maar weet nu ook dat dit slecht is)
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Ik zit met een probleem met mijn wagen.
Gegevens:
Opel corsa D hatchback 2008 naft 1L 44kw.
Probleem:
Tijdens het remmen trekt deze naar links en als ik pomp met het rem pedaal blijft dit elke kilometers hard.
Ook is na een ritje mijn rechtse rem schijf warm en mijn linkse nog koud.
Verhaal:
Volgens de garagist lag dit aan de schijven aan de voorkant.
Heb deze dan maar vervangen (was zowiezo geen slecht idee) de blokken natuurlijk ook.
Maar dit heeft helaas niet mogen baten ben dan maar verder gaan zoeken.
- De 2 geleidings pennen ging vrij vlot op en af.
- op de blokken zitten ook krasplaatjes en de blokken zelf gaan ook goed op en af.
Laatste gegevens:
Maar dan als ik de klauw boven op het wiel leg en de plunjer terug duw in de klauw gaat dit traag maar het lukt.
Dan als ik de klauw laat liggen en iemand op het rem pedaal laat drukken en pompen word dit pedaal loei hard.
En gaat de plunjer niet vooruit.
Pas na een paar keer proberen en hard op het pedaal te drukken komt de plunjer een beetje naar voor
en gaat hij terug als normaal.
- Ligt dit aan de plunjer en hoe kan dit? en wat kan dit veroorzaken?
- Kan het ook de abs verdeelblok zijn en/of de sensor?
(Heb tot een paar maanden terug de geleiden delen altijd ingesmeerd met koper pasta tijdens het vervangen
maar weet nu ook dat dit slecht is)
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!