Linker rem plunjer begint stroef bij uitgaande beweging.

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.

Ik zit met een probleem met mijn wagen.

Gegevens:
Opel corsa D hatchback 2008 naft 1L 44kw.

Probleem:
Tijdens het remmen trekt deze naar links en als ik pomp met het rem pedaal blijft dit elke kilometers hard.
Ook is na een ritje mijn rechtse rem schijf warm en mijn linkse nog koud.

Verhaal:
Volgens de garagist lag dit aan de schijven aan de voorkant.
Heb deze dan maar vervangen (was zowiezo geen slecht idee) de blokken natuurlijk ook.
Maar dit heeft helaas niet mogen baten ben dan maar verder gaan zoeken.
- De 2 geleidings pennen ging vrij vlot op en af.
- op de blokken zitten ook krasplaatjes en de blokken zelf gaan ook goed op en af.

Laatste gegevens:
Maar dan als ik de klauw boven op het wiel leg en de plunjer terug duw in de klauw gaat dit traag maar het lukt.
Dan als ik de klauw laat liggen en iemand op het rem pedaal laat drukken en pompen word dit pedaal loei hard.
En gaat de plunjer niet vooruit.
Pas na een paar keer proberen en hard op het pedaal te drukken komt de plunjer een beetje naar voor
en gaat hij terug als normaal.

- Ligt dit aan de plunjer en hoe kan dit? en wat kan dit veroorzaken?

- Kan het ook de abs verdeelblok zijn en/of de sensor?
(Heb tot een paar maanden terug de geleiden delen altijd ingesmeerd met koper pasta tijdens het vervangen
maar weet nu ook dat dit slecht is)


Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
 
Hoog tijd voor een remklauwrevisie of een frisse remklauw dus, en dan gelijk ook de remvloeistof maar even verversen.
 
Hallo ,

Heb de remklauw revisie gedaan, een nieuwe: piston , dichtring en stof ring geplaatst. dit allemaal goed ingesmeerd met speciaal vet dat een collega op het werk had.
Ook de schuifpennen proper gemaakt en ingesmeerd met keramisch vet.
Daarna ontlucht en ook de remolie vernieuwd.
Ik moet wel zeggen dat ik bij het vernieuwen had gezien dat mijn remolie reservoir wel boven het maximum stond.

Nu voelt het tijdens het rijden wel iets beter maar het bovenstaande probleem blijft.
Nu heb ik na 2 weken nogmaals de klauw links en rechts nagekeken. Als ik beiden op het wiel leg omgekeerd en dan ga
pompen komt enkel de oude piston uit de nieuwe wil dan nog altijd niet.


thx
 
Remslang vervangen, zal wss een braampje binnenin de remslang zitten die wel uitgaat maar niet in.
Komt wel eens voor.
 
Zit het probleem niet in de hoofdremcilinder of een abs pomp of remkrachtverdeler? Remslang zoals hierboven genoemd kan ook, afhankelijk van de leeftijd kan daar een vergomming of blokkade in zitten.
Als de remklauw in orde is, moet je verder in het systeem gaan zoeken.
Er van uit gaande dat de remklauw echt goed functioneert!
 
Ik zou eerst de remklauwen links en rechts omdraaien. Linkerklauw aan de rechterslang en vv. Klauwen los om de schijven hangen om de zuigers er niet uit te trappen en dan de rem een paar keer intrappen. Ik vermoed dat de zuiger nog niet in orde is, als de klauw moeilijk van de schijf afkomt en het probleem is van links naar rechts verplaatst, weet je genoeg. Bij dit soort auto's en dit soort reparaties zijn de prijzen van het materiaal doorgaans het probleem niet. Gereviseerd of nieuw is doorgaans makkelijk te krijgen en niet gek duur.
 
Inderdaad een kruistest uitvoeren. Maar niet mee gaan rijden, maar gewoon wat Velthuis zegt om te testen.

Verder de kwestie aan de garage overlaten en de auto pas terug verwachten als deze helemaal gereed is.
 
Terug
Bovenaan