Lincoln Zephyr (CN)

Matt 5069850

Asfaltkampioen
lincoln-zephyr-production-model.jpg


lincoln-zephyr-production-model.jpg


yWO6IJe.jpg


sfg5suX.jpg


lwkW7Mx.jpg


lincoln-zephyr-production-model.jpg


lincoln-zephyr-production-model.jpg


3nAKtGz.jpg


lincoln-zephyr-production-model-interior.jpg


BsaOez8.jpg


With a wheelbase of more than 2,900mm (114-inches), the automaker says it blurs the lines between mid- and full-sized sedans. A Chrysler 300‘s wheelbase, for reference, is 3,052mm (120-inches), while the 2020 Ford Fusion’s is 2,850mm (112.2-inches). Up front, the automaker says it has catered to the requirements of Gen Z consumers with a 12.3-inch digital cluster with a 27-inch “coast-to-coast” touch screen that makes “a stunning visual impact.” It supports an array of multi-touch gestures and customizable displays, allowing customers to choose between full or split-screen views.

Under the hood, the Lincoln is powered by a 2.0-liter gas engine that is capable of producing up 235 hp (238 PS/175 kW) in other, similar, products. It is hooked up to an eight-speed transmission. No pricing information has been revealed, but Lincoln says the Zephyr will go on sale exclusively in China during the first quarter of 2022.

Alle info en foto's: https://www.carscoops.com/2021/11/lincoln-unveils-the-attractive-new-2022-zephyr-sedan-at-auto-guangzhou/
 
Vreselijk, wat een droevenis, Lincoln is niet meer. Hadden vroeger Town Cars, van 1980 tot 1990, dat waren Lincolns.
 
Zijn voorgangers (voor Noord-Amerika): de MKZ. De eerste generatie heette in eerste instantie ook Zephyr en was gebaseerd op de Mazda6

Uslq11Z.jpg


TrvmiqE.jpg


Ik vind de nieuwe een fraaie auto, vooral de neus. Interieur (afgezien van de vele schermen) ziet er ook goed uit.
 
CD9LOP zei:
Vreselijk, wat een droevenis, Lincoln is niet meer. Hadden vroeger Town Cars, van 1980 tot 1990, dat waren Lincolns.

Lincoln is juist terug van weggeweest. Ze hebben jarenlang Fords verkocht, maar de laatste jaren hebben ze echt een eigen design.
 
Twix zei:
CD9LOP zei:
Vreselijk, wat een droevenis, Lincoln is niet meer. Hadden vroeger Town Cars, van 1980 tot 1990, dat waren Lincolns.

Lincoln is juist terug van weggeweest. Ze hebben jarenlang Fords verkocht, maar de laatste jaren hebben ze echt een eigen design.

Welnee, alleen maar suv's, leuk voor China. Ford en ook GM hebben topsegment grote limousines geheel overgelaten aan de Duitse Drie en Toyota/lexus, Acura, Infiniti, Hyundai en Kia. Ontzettend jmmr en onnodig, weg terug is er niet meer.
 
Mooie auto! De vormgeving is verfijnd en samenhangend, zeg maar alles wat een Ford al zo lang niet is. Misschien moet Ford die Lincoln-ontwerpers eens laten promoveren naar het hoofdmerk/degraderen naar het volumemerk. Net als de Aviator en in mindere mate de Corsair is de auto ingetogen chic en het dashboard oogt verrassend modern, met een lekker Amerikaans aandoend tweespaaks stuurwiel. Jammer dat Lincoln de auto niet in de VS aanbiedt.
 
CD9LOP zei:
Twix zei:
CD9LOP zei:
Vreselijk, wat een droevenis, Lincoln is niet meer. Hadden vroeger Town Cars, van 1980 tot 1990, dat waren Lincolns.

Lincoln is juist terug van weggeweest. Ze hebben jarenlang Fords verkocht, maar de laatste jaren hebben ze echt een eigen design.

Welnee, alleen maar suv's, leuk voor China. Ford en ook GM hebben topsegment grote limousines geheel overgelaten aan de Duitse Drie en Toyota/lexus, Acura, Infiniti, Hyundai en Kia. Ontzettend jmmr en onnodig, weg terug is er niet meer.

Omdat grote sedans niet goed verkopen. Er staat bij mijn lokale Lincoln dealer nog een nieuwe Continental te koop, 2020 model. Dat zegt voldoende.

Waarom zou er geen weg terug zijn? Als er opeens grote vraag naar grote sedans zou komen gaan ze dat gewoon weer bouwen hoor.
 
Suv zijn heel wat simpeler dan een s klasse of 7 serie concurrent, daar hebben Ford en GM gewoon de middelen niet meer voor. Ze verkochten idd steeds minders sedans maar dat had ook een reden, inspiratieloze ontwerpen, achterhaalde techniek en kernwaarden overboord. Hadden ze grote landjachten blijven bouwen had conservatief en bemiddeld USA die zeker omarmd. Vanaf de 90 er jaren gingen de landjachten eruit, helaas en werden er twijfelachtige pogingen ondernomen soort van Bmw's te maken. Bij Cadillac kwamen onzinnige lettercombinaties in de plaats voor Brougham sedan de ville, werd CT6, hoe bedenk je zoiets. Toyota, Acura, Infinity, nu ook Genesis, Lexus zijn wel succesvol in sedansegment.... . Om van de Duitse drie, Mercedes voorop nog maar te zwijgen. Ik vind het ontzettend jammer en denk met weemoed terug aan de twee towncars, eerste model 1978, enorm fraaie, comfortabel en 5.70 m lang. Daarna het 'nieuwe' model vanaf 1980, was toen ook te zien in Dallas midden jaren 80.
 
2021121612330033015255_9307601_11.jpg


20211216123257325719348_9307600_11.jpg


20211216123316331624748_9307595_11.jpg


2021121612325832587795_9307597_11.jpg


20211216123258325823383_9307598_11.jpg


20211216123627362758110_9307688_11.jpg


sportiever ogende uitvoering:

202112172527_9313353_11.jpg


202112172533_9313359_11.jpg


202112172529_9313354_11.jpg


202112172587_9313412_11.jpg


Fotogalerij: https://photo.yiche.com/sumphoto/zephyr-8039/

Jammer van die rotzooi op de zijkant. Dat heeft de auto toch niet nodig. Verder vind ik het een fraai gelijnd, mooi ingetogen model.
 
De productieversie van de Zephyr is uiteindelijk Lincoln Z gaan heten.

De Lincoln Z is nu opgefrist:

Samen met de vernieuwde Corsair:

20240306222947584285363507435.png-908x681.jpg


20240306222931852106196943686.png-908x681.jpg


20240306222936390049683510563.png-908x681.jpg



w1200_m82_yichecar_202412012759303402158339285.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202412012754303402023998672.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202412012761303402193390729.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_202412012756303402128978318.jpg.webp


 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan