Lichtere stuur Auris Hybrid

A

Anoniem

Guest
De laatste zeven maanden ervaar ik wat lichtere stuur van mijn Auris Hybrid (in bezit sinds 2010). Volgens garage niks bijzonders!!
Volgens mij klopt iets niet. Wie weet?

Heb je voorheen met te zachte banden gereden, en zijn ze 7 maanden geleden opgepompt?

Onderdelen afgevallen? Of misschien dat je handen wat lichter zijn geworden door gewichtsverlies?:p

Dan lijkt het me vrij apart. De Auris stuurt sowieso erg licht. (ik rij ook een hybrid TS)

Heb je misschien de afgelopen maanden in de sportschool je armen getraind? :)

The SLB zei:
Dan lijkt het me vrij apart. De Auris stuurt sowieso erg licht. (ik rij ook een hybrid TS)

Heb je misschien de afgelopen maanden in de sportschool je armen getraind? :)

Niet!!!

Iets heel ergs zou het wel niet zijn als dit al 7 maanden het geval is, dan had je nu wel ergens langs de kant van de weg gestaan.

Ook niet?

Kan je je verhaal eens onderbouwen dan. Hoe lang reed je al in de auto voordat je merkte dat het lichter werd? (Hoeveel km) en hoe oud is de auto & de km stand in totaal?

En vanaf welk moment was het opeens lichter? Was dat toen je 's ochtends instapte? Of tijdens het rijden?

The SLB zei:
Ook niet?

Kan je je verhaal eens onderbouwen dan. Hoe lang reed je al in de auto voordat je merkte dat het lichter werd? (Hoeveel km) en hoe oud is de auto & de km stand in totaal?

En vanaf welk moment was het opeens lichter? Was dat toen je 's ochtends instapte? Of tijdens het rijden?

Auto is vijf jaar oud, als nieuw aangeschaft. Gemmiddeld 11000 k/m per jaar. Het moment kan ik helaas niet aangeven!!

Dus staat nu op 55.000km? En dus 7 maanden geleden (laten we zeggen zo'n 7.000km geleden) begon hij dus opeens lichter te sturen. Alleen het moment wanneer dat gebeurde herinner je je niet.

Daar kan denk ik helemaal niemand iets mee. Misschien moet je bij de Toyotadealer vragen of je een stukje, samen met iemand van de werkplaats, mag rijden in een andere (2e hands) Auris, samen. Even wisselen etc tijdens het rijden. En dan je eigen auris er achteraan.. dan kan je merken of er verschil in zit.

Beurtje gehad bij 50k en stiekem toch banden opgepompt of misschien v-a gewisseld of zelfs banden vervangen?

In eerste instantie dacht ik zelf ook dat het te maken zou maken hebben met de banden. Inderdaad banden zijn destijds vervangen en ongeveer de eerste vier weken, na de vervanging, niets aan de hand voor mijn gevoel. Daarna merkte ik lichtere stuur en ging terug naar de garage(uitlijnen etc,). Tien dagen geleden bij onderhoudsbeurt ook niks aan de hand.???????????????????????

Terug
Bovenaan