Lexus RX400h brandstofmeter problemen

E J 7144147

Net ingestapt
Beste,

Al enige tijd rijd ik met volle tevredenheid in een Lexus RX 400h, fijne machine. Ik ben nu op wintersport en heb voor het eerst een probleem met de auto. De brandstofmeter lijkt op "vol" te blijven staan. Erg vervelend hier in de bergen. Het is sinds een paar dagen. Mijn auto staat hier op een erge steile helling maar ook na wat rondrijden blijft de wijzer op vol staan. Vlak voor ik dit heb opgemerkt is er nog wel iets gebeurd. Mijn auto stond voor een Alfa Romeo Stelvio. De Stelvio is in de nacht gaan rijden (slecht verhaal trouwens van alfa is al meerdere keren gebeurd) en tegen mijn achterbumper aangekomen. Ik had een klein deukje dat inmiddels alweer verdwenen is, de alfa had wel meer schade. De klap kan nooit heel hard geweest zijn, er zat hooguit een halve meter tussen de 2 auto's. Kan dat er misschien toch mee te maken hebben, blijft toevallig dat het probleem daarna geconstateerd is.

De vraag is, weet iemand wat dit kan zijn? Zijn er zelf zaken die ik kan proberen om het probleem op te lossen? Kan het met temperatuur en bergen te maken hebben en kan het dus nog recht trekken als ik weer een langere rit ga maken?

Bedankt alvast!

Ik gok dat het de kou is. Voltanken, in de zon parkeren, ritje maken.
Ik zou op basis van kilometerstand heel behoudend vol blijven gooien (na 300km ofzo, hoe groot is de tank? Op de snelweg met 120km/u kan je wat ruimer rekenen.)

Het kan een stekkertje, kabel of vlottertje zijn, en dat kan ook heel goed na een tik gebeuren. Het kan ook weer goed schieten.

Een RX400h heeft nog gewoon een 'klassieke' vlotter in de tank:

6.jpg

Toch even in de gaten houden of de vlotter het nog goed doet lijkt me.

Terug
Bovenaan