Lexus CT 200h f-Sport line

A

Anoniem

Guest
Even voorstellen, Alexander hier.

Sinds mijn zwager een CT 200h heeft gekocht ben ik er verliefd op geworden.

Nu ben ik zelf aan het zoeken naar een exemplaar binnen mijn budget ( 11500euro ). Dit moet wel een f-sport zijn, gezien ik die het mooist vindt ogen met de sport bumpers, zwarte hemel en deurstijlen, carbon inleg, skirts, klepspoiler etc .

Ik zou ook graag een speciaal kleurtje willen, niet het standaard zwart of grijs.

En ook niet onbelangrijk, ik ben een enorme pietlut en de auto moet dus absoluut niet afgetrapt , beschadigd, slecht onderhouden zijn. Tot nu toe bij 2 exemplaren geweest van 2013, rond de 170000km en echt vol met steenslag, putten, krassen interieur, slijtage stuur / stoelen etc etc.

Nu is er gisteren een exemplaar op marktplaats geadverteerd met een knap kleurtje, 8U1 Ultra Sonic Blue Metallic.

Ik vind het altijd lastig via foto’s, maar wat is jullie ervaring met die kleur? Is dat een beetje richting het blauw wat je tegenwoordig vaak op de M modellen ziet bij BMW?

Hoor graag jullie mening.

Groetjes,

Hoi Alexander,

Dit is volgens mij DE specifieke kleur voor een CT F-Sport. Mooie kleur (y) maar denk dat je hem irl moet zien. Dan pas kun je de kleur echt beoordelen.
Voor de rest lijkt hij netjes. Ook hier is wel de wang van de bestuurdersstoel beschadigd. Maar dat kan ook niet anders met deze km stand.
Ik zou zeggen waag er een bezoekje aan :)

Succes !

Kleur is altijd lastig, zeker een uitgesproken kleur.

De een vind iets geweldig en de ander afschuwelijk. Ook op foto's is het lastig zien. Dus inderdaad gewoon eens kijken. Ik hou wel van wat kleur overigens (y)

Nadeel van de CT200h is dat deze eigenlijk 9 vd 10 keer in een suffe kleur geleverd is. Zwart, grijs, zilver, donkerbruin. Rode en blauwe exemplaren zijn erg zeldzaam (en er bestaat ook nog een donkerpaarse kleur, die vind ik persoonlijk prachtig maar als de zon er niet op staat lijkt ie gewoon zwart).

Ultra Sonic blue is overigens prachtig. Sowieso zijn de lakken van Lexus erg mooi en diep. Met jouw budget kom je echter wel vaak bij de exemplaren met veel kilometers en vaak betekend dat ook dat er veel gebruikssporen aanwezig zijn zoals steenslag etc.

Zijn je eisen wel realistisch tov je bedrag? Ik heb niet op websites gezocht, maar als ik lees dat je een f-sport wil EN ook geen afgeragde, slecht onderhouden of beschadigde auto, maar vervolgens wel kijkt naar auto’s van 7 jaar, bijna 8 jaar, oud met 170.000km op de teller en dan kritiek hebt op “krassen, beschadigingen, slijtage stuur” etc , dan vraag ik mij af of je een geslaagd exemplaar gaat vinden.

Uiteraard kunnen auto’s met bovengenoemde stand en leeftijd er nagenoeg perfect uitzien, maar de kans dat er slijtage op het stuur of bekleding aanwezig is of wat steenslag en lichte krasjes, lijkt mij heel realistisch. En dan heb ik het nog niet eens over de combinatie met het uit te geven bedrag.

Ik hoop dat je een mooi exemplaar vindt! Ik vind trouwens zwart en de genoemde kleur wel tof!

J 79 zei:
Zijn je eisen wel realistisch tov je bedrag?

Schitterende blauwe f-sport

88.000 km

1280x960.jpg

maar dan moet je budget wel 50% omhoog ;)
Als je ECHT verliefd bent, zou dat gen probleem mogen zijn; "quand on aime, on ne compte pas".

Ik vind de eisen ook niet passend eerlijk gezegd nee.

Een jaar geleden ben ik ook naar veel CT200h's wezen kijken met een vergelijkbaar budget. Helaas zijn vrijwel alle CT's ex-lease en dat betekend ook heel vaak dat er niet zuinig mee om is gegaan. Schade's zul je niet veel vinden, maar steenslag, sterretjes in de ruit, versleten stoelen en interieur zijn helaas veel voorkomend. Ook zijn er veel wagens waar in gerookt is.

Als die kleur een harde eis is zal je je budget moeten verhogen vrees ik. Als de kleur niet veel uit maakt gewoon goed zoeken.

Ik ben uiteindelijk ook geslaagd destijds met een lager budget. Wel een hoge KM stand en ook een ex-roker helaas, maar verder niet veel slijtage en schades gelukkig.

Bedankt voor alle antwoorden. Het is spijtig dat het benoemde exemplaar voor mij op een enorme afstand staat.

Inmiddels contact gehad met de eigenaar, en dat is net zo'n Piet Lut als ik ben.

Hij heeft mij een video gestuurd waarop goed te zien is dat de auto in zeer nette staat verkeerd, zowel buiten als binnen.

Vanwege werk kan ik er helaas pas over 2 wekengaan kijken, dus fingers crossed dat de auto er dan nog staat.

Stijn Winters in Tynaarlo heeft wel vaak dit soort auto's te koop staan. Staat nu even niks naar jouw wens, maar misschien wel goed om zijn site in de gaten te houden, of je belt hem even en wie weet kan hij je helpen met de zoektocht.

Winters

Een F Sport is toch een vrij recente uitvoering? Lijkt me niet heel realistisch met dat budget.
Ze blijken ook erg gewild. Ik heb het idee dat de vraagprijzen de afgelopen jaren niet echt dalen (12k voor een 2012 exemplaar).

Nee hoor, de F sport line is al ongeveer sinds het begin leverbaar.

Alleen bij de eerste uitvoeringen ziet 't er niet uit vind ik persoonlijk. Nep carbon en veel Fsport logo's. Na de facelift zien ze er wel leuker uit. Maar 11.5k voor een facelift uitvoering vind ik sowieso al optimistisch en helemaal voor een F sport.

Sluit me aan bij de meesten. Je wenst teveel voor dit echt lage budget, je shopt aan de onderkant van de markt, zeker als je een zeldzame F-Sport wenst in topstaat.

Ik bedoel het model voor de facelift.

Het gefacelifte model met dat grote chromen frame in de voorbumper vindt ik persoonlijk spuug lelijk.

Dit is trouwens de link van degene die ik op het oog heb:

https://link.marktplaats.nl/m1625328365

Oogt idd van een liefhebber en ziet er op de foto netjes en strak uit! En zo goed als binnen je budget.

Erg mooi ding. Ik vind het een sloot geld voor een acht jaar oude auto met bijna 2 ton ervaring, maar blijkbaar beginnen veel mensen de Ct op waarde te schatten en dat zie je terug in de prijzen. Collega van me rijdt een Ct, en die heeft er echt nooit wat mee.

Moet haast de enige CT200 ter wereld zijn zonder navigatie.
Wel een erg mooie kleur en uitvoering verder maar ook wel al 200k gelopen.

Barri,

Dat is inderdaad een van de redenen dat ik graag een CT zou rijden. Onlangs zat ik in een prius taxi met 450000km en die beste man wist mij te vertellen dat het de originele motor, accu en automaat bak was.

En volgens mij zit er ook een ketting in, die niet uitrekt :D

Total Loss zei:
Moet haast de enige CT200 ter wereld zijn zonder navigatie.
Wel een erg mooie kleur en uitvoering verder maar ook wel al 200k gelopen.

Eerlijk gezegd zie ik ze 50-50 met en zonder Navigatie. En degene die ik al heb proef gereden uit 2013 stuurde mij in de omgeving gelijk het bos in met de oude software.

Ik ben zoiezo meer een voorstander van Maps of Flitsmeister dan fabrieks navi

Voordeel van het multimedia systeem met navigatie is dat de audio in de auto ook gewoon veel beter is.
De uitvoering zoals in de advertentie heeft een 6 speaker systeem met matige kwaliteit. (dit geldt ook voor de business style uitvoeringen met Tomtom systeem).
De originele navi multimedia systemen hebben een goede 10 speaker audio installatie.

Overigens hoeft zo'n km stand helemaal geen probleem te zijn. Ik was er in het begin ook wat huiverig voor maar inmiddels staat mijn CT op 224000km en nog steeds vrij van problemen (op het losgekomen hitteschild na wat geen geld hoeft te kosten).

Het grote nadeel is helaas dat ze wat duur in aanschaf zijn. De blauwe CT uit de advertentie is ook te duur, zeker voor een particuliere verkoper. De Fsport voegt niets toe, bij de eerste uitvoering al helemaal niet. Daar staat wel tegenover dat je een prachtige en unieke kleur hebt. Zoals ik al eerder zei zijn de meeste CTs in veilige en suffe kleuren geleverd.

Ja lastig, ik denk dat de prijs niet gek is in deze staat. Bij een autobedrijf is het eigenlijk ook maar doorzetten wat de particulier bij ze inlevert. En dan moet ik nog 600 rijklaar maken betalen.

De blauwe f-sport is verreweg het goedkoopste. Er staat nog een grijze met rood Alcantara bekleding bij een autobedrijf voor 13300 , maar dan zou ik toch echt leder laten overtrekken en kom ik zo op 14500 uit.

Moet zeggen dat het stereo geluid bij m'n zwager prima is, en die heeft ook geen Navi.

Maarja, afwachten maar

Voor minder geld koop je ook een Luxury line met ongeveer dezelfde kilometerstand.

https://www.autowereld.nl/api/iframe/6b872cf97d13/occasion.html?nr=34183559

Overigens is de standaard CT200 al best strak afgeveerd, ik heb begrepen dat de F-sport nog harder afgeveerd is. Ga er eerst eens goed mee proefrijden, kan best zijn dat het onderstel van de F-sport je vies tegen gaat vallen.

Ik heb altijd sportief onderstel gereden (GTI) en vindt die donkere hemel en stijlen ook erg mooi staan in de f-sport. Daar wijk ik niet van af.

Heb het gevoel dat de koplampen ook donkerder zijn van binnen, klopt dat?

Was de versie zonder navi niet net ietsjes lichter? Dat scheelde een hsb klasse. Ik weet niet of het nog in de bijtelling scheelde maar dat lijkt me niet.
Herinner me dat van de Business en Business Pro.

Alexanderrr 9730464 zei:
Ik heb altijd sportief onderstel gereden (GTI) en vindt die donkere hemel en stijlen ook erg mooi staan in de f-sport. Daar wijk ik niet van af.

Heb het gevoel dat de koplampen ook donkerder zijn van binnen, klopt dat?

Er zijn 2 type koplampen. Halogeen en LED. De halogeen herken je aan de onderbreking in de LED dagrijstrip. De LED uitvoering heeft een doorgetrokken dagrijstrip en koplampsproeiers.

Barri zei:
Was de versie zonder navi niet net ietsjes lichter? Dat scheelde een hsb klasse. Ik weet niet of het nog in de bijtelling scheelde maar dat lijkt me niet.
Herinner me dat van de Business en Business Pro.

Geen idee, ik zie wel dat de getoonde F-sport uit de advertentie hierboven juist een categorie hoger zit in de MRB.

Mijn CT (de hybrid uitvoering met navi) weegt 1345kg ledig, de Fsport van hierboven 1385kg.
Al vermoed ik dat dat extra gewicht 'm in het dakraam zit.

Weten jullie sinds wanner heeft Lexus CT een adaptive cruise control ?

In dit https://www.gaspedaal.nl/lexus/ct-200h/hybride?bmax=2019&bmin=2019&kmax=80000&srt=pr-a zie ik dat niet alle CT van 2019 een Ad. Cruise Control hebben

Ook nog twee vragen:
- is een touch screen niet standard bij Lexus CT ?
- werkt Google Car Play makkelijk in het verbinden tussen ons Android en de 2019 CT, of moeten wij iets doen ?

SeatIbizaLover zei:

In dit https://www.gaspedaal.nl/lexus/ct-200h/hybride?bmax=2019&bmin=2019&kmax=80000&srt=pr-a zie ik dat niet alle CT van 2019 een Ad. Cruise Control hebben

Ook nog twee vragen:
- werkt Google Car Play makkelijk in het verbinden tussen ons Android en de 2019 CT, of moeten wij iets doen ?

V60

SeatIbizaLover zei:

Ook nog twee vragen:

Ben je nu nog geen V60 gaan kopen voor mevrouw?
Ik vermoed dat de echtscheidingspapieren stilaan klaar liggen, zo tegenwerken op haar autokeuze.
Neen, ze wil geen Lexus, Toyota of Audi, ze wil een Volvo V60.

SeatIbizaLover zei:

Ook nog twee vragen:

Adaptieve cruise is alleen op sommige Luxury Line geleverd, herkenbaar aan het knopje rechts onder op het stuur.
Nee, geen touch screen. Apple carplay/Android auto niet mogelijk op de CT. Bluetooth muziek streamen is wel gewoon mogelijk.

Bobslee zei:
Adaptieve cruise is alleen op sommige Luxury Line geleverd, herkenbaar aan het knopje rechts onder op het stuur.
Nee, geen touch screen. Apple carplay/Android auto niet mogelijk op de CT. Bluetooth muziek streamen is wel gewoon mogelijk.

Dank je wel,

Dus ook Lane Keep Assist is niet in alle CT 2019 ?

Een sales persoon van Lexus vandaag heeft naar mij gezegd dat Apple Carplay werkt soepel met CT, alleen Android Auto moet nog gehack worden

Dit persoon heeft geprobeerd om Android Auto te verbinden met zijn CT https://www.dvdgpsnav.com/blog/10-25-touch-screen-lexus-ct200h-android-head-unit-gps-stereo-upgrade/

Hier moet je een touch screen extra bestellen van 3rd party https://www.dvdgpsnav.com/blog/10-25-touch-screen-lexus-ct200h-android-head-unit-gps-stereo-upgrade/

Ja, met een aftermarket systeem krijg je het allicht aan de praat.

De originele multimedia ondersteunt het niet.

Ik heb sinds maart een CT geen F-sport, dec 2017, laatste update met alle veiligheids opties, geweldige relaxte cruise auto.
Mijn collega heeft nu zijn 2de gekocht, vorige had 3 ton op de teller, zonder problemen. Tja de kleuren, klopt ze springen er doorgaans niet uit, ultra Sonic bleu is zeker mooi, is sportiever. Zelf heb ik donker blauw metallic, het zal aan mijn leeftijd liggen 🤣 liever chique dan sportief.
Succes met jou zoektocht.

Terug
Bovenaan