leuke (hybride) station/suv voor 15-20k

A

Anoniem

Guest
Beste Autoweekers,

Aangezien de regels voor PHEV zijn veranderd, dat men tot 2025 maar 50% van de wegenbelasting betaalt en het jaar daarna 75%, sta ik erg open voor een PHEV. Echter is het een vereiste dat de auto een trekhaak heeft en een aanhanger mag trekken. Dat blijkt bij een PHEV niet altijd zo makkelijk.

Wat ik zoek is een auto met de eigenschappen redelijk rap (<9 sec - 100), automaat, benzine of volledig elektrisch. Zou graag adaptieve cruise control hebben, maar meestal is dat niet haalbaar voor dit budget. Wil er tussen de € 15.000 en € 20.000 aan uitgeven excl. inruil a € 2.000.

Tot nu toe een interessante optie is de BMW 320i met automaat. Rappe auto met voldoende ruimte.
Ook naar een mercedes c350e gekeken, maar bij de estate is het niet mogelijk om een trekhaak te plaatsen volgens de RDW. Of hebben jullie een andere oplossing?

Absolute no-go's:
- VW-group modellen;
- Gedownsizede motoren en/of 3 cilinders;
- Mijn vriendin wil geen sedan. Dat lijken taxi's ;-)

Wie van jullie weet nog een andere interessante optie die ik in mijn wensenlijst kan zetten?

De Kia Niro, Mitsubishi Outlander PHEV, en Volvo V60 (diesel hybride) voldoen aan je voorwaarden.

Is de 3 serie er wel in touring plugin?
Overigens verlies je wel serieus ruimte bij de 330e en V60
Overigens met zo'n stevige aanschafprijs is halvering van de MRB nou geen ultieme besparing. Kan je goed en makkelijk laden op eigen oprit bijvoorbeeld? Denk ook aan laadpaalkosten.

De 330e is er inderdaad niet als touring.
De 320i die door TS wordt gesteld is uberhaupt geen plug-in.

Voor de duidelijkheid: Het hoeft niet perse een hybride te zijn. Het zou alleen mooi zijn, omdat daarmee de gebruikskosten wat lager kunnen uitvallen. Vandaar dat ik de 320i vermeld.

Kia Niro heb ik niet zo veel mee. Vind het design niet zo mooi.
Outlander is een optie, maar dan wel de facelift. Ben alleen niet zo kapot van een CVT. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitvalt. Ook het praktijkverbruik zonder accu zal redelijk fors zijn.
Volvo PHEV vind ik een hele mooie auto, maar helaas een diesel. Ik durf de gok niet te nemen om nu een diesel te kopen. De maandelijkse kosten zijn nu al vrij hoog, laat staan na het jaar 2025.

Laden op eigen oprit is geen probleem. Als particulier zal ik dit ook trouw doen, dus valt er wel wat brandstof te besparen.

Als je geen fan bent van cvt,dan is een Mazda cx5 misschien een optie. De 6 traps automaat heeft echter wel invloed op het verbruik.

Ruben 7704823 zei:
Voor de duidelijkheid: Het hoeft niet perse een hybride te zijn. Het zou alleen mooi zijn, omdat daarmee de gebruikskosten wat lager kunnen uitvallen. Vandaar dat ik de 320i vermeld.

Kia Niro heb ik niet zo veel mee. Vind het design niet zo mooi.
Outlander is een optie, maar dan wel de facelift. Ben alleen niet zo kapot van een CVT. Ben benieuwd hoe dat in de praktijk uitvalt. Ook het praktijkverbruik zonder accu zal redelijk fors zijn.
Volvo PHEV vind ik een hele mooie auto, maar helaas een diesel. Ik durf de gok niet te nemen om nu een diesel te kopen. De maandelijkse kosten zijn nu al vrij hoog, laat staan na het jaar 2025.

Laden op eigen oprit is geen probleem. Als particulier zal ik dit ook trouw doen, dus valt er wel wat brandstof te besparen.

De Renault Talisman, Mazda 6 en Ford Mondeo lijken mij dan goede opties.

Terug
Bovenaan