Leuke auto voor €4000

A

Anoniem

Guest
Ik ben op zoek naar mijn eerste auto, en als autoliefhebber wil ik natuurlijk iets leuks.
ik ben al even aan het zoeken, en ik vroeg mij af of er nog leuke ideeën waren waar ik niet aan heb gedacht.

Mijn eisen zijn:
- Leuke (sportieve) auto, welke niet op iedere straathoek te vinden is(Golf bijv.)
- Onder €4000,-
- Niet te groot/zwaar i.v.m. wegenbelasting, denk hierbij aan hatchback of cabrio
- 4/5 zitplaatsen
- Niet teveel kilometers gelopen.

Ik zat zelf te denken aan een 1999 Civic of een Seat Ibiza, maar ik hoor graag jullie suggesties!
 
https://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/cooper/43770992
0-1609144d-243d-4190-851c-282aef428e4e.jpg
 
Goede suggesties van Pepe 41, de Alfa Mito is ook een leuke keus maar op de rand van het budget.
Of wat groter de Fiat Bravo en Renault Megane 2 Fase 2 vanaf 2006 (die is veel beter dan de fase 1).
 
Een suggestie voor een (in mijn ogen) leuk autootje, dat vlot, redelijk zuinig (1:15 á 1:16) en zeer betrouwbaar is. Kost je ook geen vermogen in de belasting: De Mitsubishi Colt CZ3. De 1.1 is niet heel vlot, maar de 1.3 met 95 pk wel. Dan is er nog de 1.5 met 109 pk, die nog vlotter is en nauwelijks meer verbruikt.

Voorbeeldadvertenties:
CZ3 1.3 https://www.autowereld.nl/mitsubishi/colt/1-3-qs-iii-27639340/details.html

mitsubishi-colt-1-3-qs-iii-1-3-qs-iii.jpg


CZ3 1.5 https://www.autowereld.nl/mitsubishi/colt/cz3-1-5-instyle-30337449/details.html

mitsubishi-colt-cz3-1-5-instyle.jpg
 
PannekoekHersteldienst zei:
Een Colt is geen coole auto, Jazzik.
Nou word er ook niet gezocht naar een coole auto maar naar een leuke en sportieve en dan komt de blauwe Colt wel in aanmerking.
 
een veel gehoorde klacht over de colt is de vervelende a-style waardoor je veel dingen in het verkeer te laat of niet ziet. Ik zal daarom de smart forfour adviseren , die heeft het zelfde onderstel en motoren als de colt. en oogt wel vlot. ander voordeel van de forfour is dat de 1.5 nog binnen de 950 kg valt. Een daihatsu materia of sirion 2 zijn ook oerdegelijke producten, de materia is overigens wel zwaarder. Alle genoemde auto's hebben een distributieketting die een auto leven lang mee gaat.
 
Kun je nog wat geld reserveren voor toekomstig onderhoud:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44498460
en nog een optie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44304180
 
speedtouch zei:
Kun je nog wat geld reserveren voor toekomstig onderhoud:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44498460
en nog een optie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44304180

Je denkt bij die opties extra geld voor toekomstig onderhoud te moeten reserveren...???
a048.gif
 
Jazzik zei:
speedtouch zei:
Kun je nog wat geld reserveren voor toekomstig onderhoud:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44498460
en nog een optie:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/206/44304180

Je denkt bij die opties extra geld voor toekomstig onderhoud te moeten reserveren...???
a048.gif

Dat weet je toch nooit? Een kleine reserve achter de hand kan nooit kwaad.
 
In tegenstelling tot de 5 deurs variant zie je de GTC een heel stuk minder en ziet er ook een stuk beter uit! Met 1.6 of 1.8 zijn ze betrouwbaar, relatief simpel technisch gezien en rijd prima. Zou wel voor een Cosmo, Sport of Executive kijken. De 2.0T hebben een versnellingsbak die wat gevoelliger is en sowieso wat gecompliceerder. De 1.4 schijnt wel eens last te hebben van de ketting en olieverbruik. De 1.6 en 1.8 kennen die beide problemen niet.

Astra GTC
 
Terug
Bovenaan