Leren sleutelen

Guest
Mede autoliefhebbers,

Al sinds jongs af aan heb ik liefde voor auto's, en dit vervolg ik een beetje in mijn studie werktuigbouwkunde. Al lange tijd wil ik graag leren sleutelen aan auto's, ik heb dit geprobeerd bij een aantal garages wilde mij niet aannemen, ook niet voor een stage of dergelijke. Toen kwam het idee zelf een opknappertje te kopen en het gaandeweg (met het internet etc.) te leren, maar mijn budget staat dit helaas niet toe, en daarbij komt dat ik er geen ruimte voor heb. Nu komt mijn vraag, is er misschien iemand met ervaring in het repareren van auto's die mij het een en ander zou willen leren? Het liefste in Enschede, of in de buurt van :) ik ben bereid er in te investeren, als dit maar niet te hoog is (ik ben student dus geld groeit me niet echt op de rug)

Alvast bedankt voor alle reacties!

Harder werken, auto kopen. (y)

Lukt hier ook hoor. ;) Veel van mijn studiegenoten kiezen dan ook voor een redelijk moderne auto, Citroen ZX, MX5 NB, Arosa, Aygo, V40 1.9D maar je vind ook de Volvo 240, BMW 318i E30, Volvo Amazon etc.
Weliswaar is dat dan Automotive dus wij hebben nog weleens het geluk van een goede docent. :p

Ah jij hebt er dus ervaring mee!
Nouja, wat er nog bij komt is dat ik die auto natuurlijk ergens moet stallen, wat geld kost + ik heb gereedschap nodig.. ik ben bang dat het op die manier aardig uit de klauwen kan lopen.. Heb je hier nog tips voor?

Ik woon zeker niet in de buurt en sleutel ook niet zelf (te druk helaas).

Er is een cursus waar je een in een paar dagen de basis dingen leert, kijk eens of je daar terecht kan. Verder moet je je misschien zo goed als gratis aanbieden bij alles waar maar auto's zijn. Stel voor dat je een paar zaterdagen helpt als gratis stage al is het maar om ruitenwisservloeistof bij te vullen of banden in het magazijn te pakken. Dit kan ook zijn bij de werkplaats van een transporteur. Met die ervaring kan je dan weer verder zoeken naar een betaalde bijbaan.