Lekkere occasion 15-17k

A

Anoniem

Guest
EDIT:
Ha autoliefhebbers,

Ik wil een fijne wagen van een A-merk kopen van rond de 15k (mag tot 18k).
Zelf zat ik te denken aan de VW Golf 1.4 of Audi A3 Sportback - maar nu hoor ik dat dit volgens velen hier niet persé hele goede wagens zijn en laat staan a-merken
Een niet oudere bak dan 8 jaar.
Een wagen voor 5 personen.
Ik zal de auto niet dagelijks gebruiken, meer 2x per week, af en toe een reisje naar 't buitenland misschien.

Zouden jullie kunnen helpen? Thanks alvast.

Wat is het gebruiksdoel van de auto? Moeten er daadwerkelijk minimaal 5 personen mee kunnen, en zijn dat dat volwassenen? Hoeveel bagage wil je kwijt kunnen?

Wat betreft het lijstje, dit zijn typische C-segmenters. Daar is volop keus in. Heb je een reden voor de keuze voor een VAG auto?

Wat is een A-merk auto? Bij mij valt een Golf en Audi daar niet onder.
Maar moet je 7 personen mee kunnen nemen? Want dat ga je niet redden in een Golf of A3.
Hoeveel ga je per jaar rijden?

Ik dacht al dat ik me een eerdere vraag van Tim met 7 cijfers herinnerde... https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5930161,5930161#msg-5930161

Jazzik zei:
Ik dacht al dat ik me een eerdere vraag van Tim met 7 cijfers herinnerde... https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5930161,5930161#msg-5930161

Haha idd heldere terugkoppeling geven is niet zijn sterkste kant

geen idee wat je zoekt. Wat is een A merk? een golf in jou ogen? Dan is dat een peugeot, renault, opel, citroen, toyota, kia, etc. ook allemaal.

goed rijdend? ja daar staat een golf of audi niet echt om bekend, dat zijn meer allermansvrienden. Niet echt sportief bedoeld. Of bedoel je goed rijdend qua comfort? Of Goed rijdend qua direct stuurgedrag en wat meer sportief. Ford misschien? Dat rijd tenminste stukken beter dan een golf als je iets sportiviteit zoekt. Als dat ook onder A merk valt? 5-7 personen? --> Ford S-max ?

Tim 4225738 zei:
Ha autoliefhebbers,

Ik wil een goed rijdende wagen van een A-merk van rond de 15k (mag tot 18k).
Zelf zat ik te denken aan de VW Golf 1.4 of Audi A3 Sportback.
Aantal KM maakt mij niet uit, liefst niet over 150.000
Niet ouder dan 8 jaar.
5-7 personen.

Dank je wel.

Bedoel je nu dat je met 5-7 personen in een Golf of A3 wilt?

AsconaGT zei:
Bedoel je nu dat je met 5-7 personen in een Golf of A3 wilt?

dat word dus een touran :)

of het goed rijd en of het een zogenaamd A merk is en 'lekker' , geen idee o_O
Ik ken een hoop dingen die lekker kunnen zijn, eten, drank, vrouwen maar bij een auto heb nooit het idee die is lekker.

@Epica: Dat dacht ik ook, dus eens even Google geraadpleegd. lekker: aangenaam van smaak of geur. Een lekker (=subjectief) ruikende auto voor 7 personen?? Of met een sausje goed om op te eten?

Tim 4225738 zei:
Ha autoliefhebbers,

Ik wil een goed rijdende wagen van een A-merk van rond de 15k (mag tot 18k).
Zelf zat ik te denken aan de VW Golf 1.4 of Audi A3 Sportback.
Aantal KM maakt mij niet uit, liefst niet over 150.000
Niet ouder dan 8 jaar.
5-7 personen.

Dank je wel.[/quote)

Ik weet niet goed wat je met een A merk bedoelt, als je kijkt naar de kwaliteit dan zijn er volgens veel onderzoeken heel veel merken gewoon beter. Bijvoorbeeld In de Reability Index: van de 40 merken staat VW op 25 en Audi op 34.

Eigenlijk maken heel veel fabrikanten in het C segment goed rijdende auto's, die ook nog gebruikt een betere prijs kwaliteits verhouding hebben. Goede concurenten met een prima prijs kwaliteits verhouding zijn bijvoorbeeld de Toyota Auris, Honda Civic, Renault Megane 4, Kia Ceed, Mazda 3, Opel Astra en Hyundai I30 etc. Vrijwel alle gewone C segment auto's zijn geschikt voor maximaal 5 personen.

Ik merk dat je als niet auto-kenner of liefhebber het goed voor je kiezen krijgt hier o_O haha.

Ik vind een Audi en Volskwagen topmerken, dat bedoel ik.
Een auto voor 5 personen is genoeg.
Dat de auto fijn rijdt is het belangrijkste, dit had ik geformuleerd als lekker.
Ik heb nu een Fiat Punto, die rijdt bijvoorbeeld totaal niet lekker/fijn.
Verder hoor ik graag nog wat de tegenstrijdigheden zijn, want ik ben geen kenner - maar dat was al vrij duidelijk voor jullie ;).

Maar is jou definitie van lekker rijden? Erg comfortabel, sportief, plankhard. Dit soort dingen zijn persoonlijk, dus zal je een beschrijving moeten geven als je advies wilt.
Wat afwerking betreft zíjn Audi en VW de betere merken, maar wat betrouwbaarheid zijn ze dat zeker niet.

Ik vind een Audi en Volskwagen topmerken, dat bedoel ik.

ik vind dat alles behalve topmerken. zeker de regulier modellen niet. Rijd gemiddeld, relatief prijzig, kwalitatief is het ook maar zozo , om maar niet over het imago te spreken. maargoed, je bedoeld dus dat je een audi of VW wil?

Een auto voor 5 personen is genoeg.

dan blijft er tenminste 95% van het wagenpark over om te kiezen (y)

erder hoor ik graag nog wat de tegenstrijdigheden zijn, want ik ben geen kenner - maar dat was al vrij duidelijk voor jullie

Nou ik wil niet zeggen dat alle volkswagens en audi's onbetrouwbaar zijn. Maar als je betrouwbaar echt heel belangrijk vind dan kom je daar niet op uit in ieder geval. het lijkt er op dat de recente modellen weer wat beter zijn maar ze hebben er wel een potje van gemaakt eerder.

comfortabel is ook iets wat je zelf moet ervaren. zowel audi als VW zijn gewoon vrij gemiddeld daar in. Niet heel comfortabel maar ook zeker niet dynamisch of sportief.

Maar omdat het lastig is wat jij onder 'topmerken' verstaat, gezien je VW en audi daar ook onder schaart is het lastig om alternatieven te bieden. Ik weet niet wat jij nog meer onder topmerken verstaat. VW is gewoon gelijkwaardig aan een Ford renault, opel, peugeot, toyota, mazda, KIA, etc. Allemaal wel een andere visie en karakter met allemaal hun sterktes en zwaktjes, maar niet minder (of meer) dan VW. Heb het gevoel dat jij daar anders over denkt?

Aziatische merken hebben doorgaans echt een goede reputatie qua betrouwbaarheid. Persoonlijk vind ik ze wel minder lekker rijden en ook van binnen is het gewoon wat minder fraai afgewerkt helaas. Enige uitzondering is Mazda. Zo'n mazda 3 scoort op vrijwel elk punt beter dan een VW golf en zelfs een A3 weet ik zo nog niet of dat allemaal wel zo top is naast een goed aangeklede mazda 3.

zoiets ?

mazda-3-2-0-gt-m-xenon-led-clima-navi.jpg

Zo'n Mazda 3 GT-M lijkt me een goed idee, maar het voorbeeld is een (overduidelijke) import. Misschien is dit een beter voorbeeld: https://www.autotrack.nl/a/mazda-3-49499598

0-f83a6228-352f-4e7b-ad58-11cd7b656922.jpg

Nog een optie: Een Honda Civic.
Deze 1.4 inclusief 24 maanden Honda Quality Plus garantie zonder kilometerlimiet: https://www.autotrack.nl/a/honda-civic-48034376

0-6283fd8e-bab3-4d7c-8465-428cbe7104c4.jpg

0-81904d00-efda-411d-9c2b-69006b6bf681.jpg

Thanks, ik ga de Mazda 3 en Honda Civic zeker even goed bekijken!

Bedankt voor de update, binnen je budget kun je ook een Peugeot 308 uit 2018 ( kies ze vanaf ongeveer 2016 of het faceliftmodel vanaf 2017), of een Renault Megane 4 vanaf 2016 kiezen. Beide auto's zijn comfortabel en bieden heel veel auto voor het geld. De Aziatische auto's zijn natuurlijk ook prima.

Terug
Bovenaan