Lekkage Citroen C1/Peugeot 107/Toyota Aygo !!!

Guest
Er is al erg veel te geshreven (te vinden op internet) over lekkage via de achterdeuren (5deurs) en via achterkleprubber/3de remlicht/achterlichten in deze leuke 3 ling, een veel voorkomend probleem van deze modellen.

Ook ik ben de dupe van lekkage via achterlichten/3de remlicht, echt tot een laagje water in de bak waar het reservewiel ligt toe !!

Maar wie weet er een goede oplossing voor ??

En dan niet kitten, want een lampje wisselen in de achterlicht unit moet wel mogelijk blijven !!!
Ook de aanschaf van nieuwe achterlicht units is geen optie.

veel voorkomend probleem idd. Zelfs bij gloednieuwe exemplaren komt dit voor.
Te weiten aan de slechte bouwkwaliteit van tegenwoordig (wegwerpmaatschappij)

Hoe zou je het kunnen oplossen is door na te gaan waar het precies lekt en daar te kijken naar de staat van het rubber of de afdichting. vaak is daar wel wat aan te doen. Achterlichten bijvoorbeeld kun je vaak verhelpen door ze eruit te halen, rubber goed schoon te maken, plaatwerk goed ontvetten en de lamp weer inbouwen. Soms is het rubber (of schuim( daarvan ook ingescheurt en zul je het moeten vervangen.
Bij 3e remlicht zou je van binnenuit de houder kunnen dichtkitten (zal t hemeltje eruit moeten denk ik) Of met de lens eraf geschroeft. Geen idee of hier een rubber omheen zit. Weet ook niet precies hoe deze lamp in elkaar zit. Dus ik kan t mis hebben dat t zo kan.

Bedankt tot zover, heel internet staat inderdaad helemaal vol met deze klachten, maar geen oplossing !!!
Ook citybugclub.nl bied geen echte oplossing !!

De lekkage komt bij mij via de achterlichten, deze heb ik er al af gehad, en de afdichtingsring die inderdaad van een soort schuimachtige martiaal is, zou vernieuwd moeten worden maar hoe !!! kan je schuimachtige matriaal ergens kunnen kopen ! (en waar dan)

P.S. schijnt nu met het nieuwe model opgelost te zijn !! (eindelijk)

Gauw weg doen want nu kun je er nog teveel voor vangen omdat ze nog MRB vrij zijn. Straks niet meer en bovendien zal de suurbekrachtiging ook stuk gaan (door condensvocht) en de zuigers gaan kantelen.

Als je auto nog binnen de garantie valt dan krijg je de raamrubbers gewoon onder garantie gemonteerd!

Hoezo geen oplossing?

Ik meen dat het probleem bij veel mensen met het monteren van nieuwe raamrubbers gewoon is opgelost hoor?

Verder vind ik de schrijfstijl nogal schreeuwerig. :rolleyes:

Hallo,

Was het alleen via de raamrubbers (zie citybigclub.nl), was het geen probleem, dan was er een oplossing.
( P.S. als de auto 4 jaar oud is, kan je de garantie ook vergeten hoor.)

Ik heb het over lekkage via 3de remlicht, Achterlichten, en luchtroosters (die achter de (achter)bumper zitten.

Ik heb inmiddels de roosters eraf gehad en er opnieuw in gekit (op advies van dealer) maar een oplossing voor de achterlichten is er eigenlijk niet.
voor het 3de remlicht is een nieuw remlicht aanschaffen (wel zelf betalen) de optie. (is verbetert zeggen ze)

Oplossing voor de achterlichten is er wel hoor. Heel veel mensen denken dat de lichten via het afdichtschuim gaan lekken. Dit is echter lang niet altijd zo. Ze willen ook nog wel eens via de bevestigingsbussen van de achterlichten lekken. Demonteer de lichtunit en kit de witte kunststof busjes af. Deze busjes hebben een zwart afdichtrubbertje. Leuk gevonden, maar het werkt voor geen meter.

Lekkage via de achterklepontgrendeling (bij een model met centrale vergrendeling) komt ook wel eens voor.

A110-50 zei:
Nou, goedkoop is blijkbaar duurkoop bij deze auto's...

Niet alle Aygo's, C1's en 107's hebben er last van hé. :)

Overigens heeft de drieling met nog ernstigere regelmatig voorkomende problemen te kampen, zoals een slechte waterpomp, maar vooral kantelende zuigers is een veel voorkomend probleem, zie wederom het Citybug clubforum en ik zelf heb er ook mee te kampen gehad in mijn Aygo. :(

Desondanks blijf ik het een kek karretje vinden, en heb je er in de meeste gevallen prima, leuk en goedkoop vervoer aan.

Excellent driver zei:
A110-50 zei:

Overigens heeft de drieling met nog ernstigere regelmatig voorkomende problemen te kampen, zoals een slechte waterpomp, maar vooral kantelende zuigers is een veel voorkomend probleem, zie wederom het Citybug clubforum en ik zelf heb er ook mee te kampen gehad in mijn Aygo. :(

Desondanks blijf ik het een kek karretje vinden, en heb je er in de meeste gevallen prima, leuk en goedkoop vervoer aan.

Dat lijkt me nogal logisch... Denk dat er weinig modellen zijn waarbij problemen bij élk model hetzelfde voorkomt.

Zoveel problemen en dan nog steeds denken dat je een goede keus hebt gemaakt:eek:? Jij bent goedgelovig! Ik denk dat je met een Twingo, 500, Panda, Alto of wat dan ook een hoop minder problemen had gehad...

A110-50 zei:
Excellent driver zei:
A110-50 zei:

Dat lijkt me nogal logisch... Denk dat er weinig modellen zijn waarbij problemen bij élk model hetzelfde voorkomt.

Zoveel problemen en dan nog steeds denken dat je een goede keus hebt gemaakt:eek:? Jij bent goedgelovig! Ik denk dat je met een Twingo, 500, Panda, Alto of wat dan ook een hoop minder problemen had gehad...

Niet te voorbarige conclusies trekken. :)

Ik heb al een paar jaar mijn Aygo niet meer, voor mij was inderdaad het probleem met kantelende zuigers en de - naar mijn mening - inadequate reactie van de Toyotadealer daarop, aanleiding om de Aygo weg te doen.

Wat ik wilde zeggen is dat ik denk dat het voor de meeste mensen best een goede keuze zou kunnen zijn. Mits je geen probleem-Aygo (of C1 of 107) treft heb je er een leuk en goedkoop karretje aan. Nogmaals, de kans dat je één van die problemen treft is volgens mij vrij klein, en het probleem met de lekkage is vrij goedkoop op te lossen. Als je last hebt van kantelende zuigers ben je wel erg duur uit, en verdampt meteen je hele voordeel van het kleiner rijden (al ligt dat eraan hoelang je van plan bent ermee te rijden).

Mijn Aygo lekt ook. De achter bank is vaak nat en de bak ook. Er is    iets mis met de Aygo.    Ik vind dat de fabriekant    de eigenaars moet informeren en de aller benodige onderdelen gratis vervangen.

SERE zei:
Mijn Aygo lekt ook. De achter bank is vaak nat en de bak ook. Er is    iets mis met de Aygo.    Ik vind dat de fabriekant    de eigenaars moet informeren en de aller benodige onderdelen gratis vervangen.
Sja, dat willen we allemaal wel :)
Kijk even op (al genoemd) Citybugclub.nl. Daar staan veel oplossingen. Uit m'n hoofd gezegd was het klemmen van een rubber profieltje op de achterruit al voldoende om die lekkage te voorkomen.

Overigens heb ik 3 jaar (80.000km, 20, 20 en toen 40) een C1 gereden en nauwelijks problemen ermee gehad. De problemen waren: scheeftrekken met remmen, slechte ruitenwisser (Twingo flatblade monteren is de oplossing) en een keer gestrand vanwege een stukgelopen spanrol.

SERE zei:

Speciaal hiervoor aangemeld?   
Heb je dat euvel aan je garage gemeld? Ik heb begrepen dat het te maken heeft met rubbers of een achterlicht dat niet goed afgedicht is.

Die oplossing voor de natte kofferbak is er hoor, en het kost een potje zuurvrije vaseline als het van de lichtunits komt.
Even eruit halen, pakkingen inspecteren, als ze goed zijn droog maken en meteen ook even aan carrosseriezijde goed schoonmaken. Dan de afdichtrubbers aan beide kanten dik in de vaseline zetten en terug monteren. Klaar en geen lekkage meer. Het derde remlicht pak je er zo uit na 2 schroefjes te lossen, zelfde verhaal.

Ik rij inmiddels al jaren in een Peugeot 107 en tegenwoordig een C1 (komt er nog eentje bij deze week) en ben weg van dat autootje. Ik heb de lekkages ook gehad bij beiden, maar beiden bleven kurkdroog na de vaselinetruc (okee, de C1 had ook 2 nieuwe ventilatieroostertjes nodig achterin. Kost ook geen drol)
Tevens heb ik omdat ik toch bezig was, ook even het kofferkleprubber eruit gehaald en de sponning daarvan opgevuld met Polymax (NIET zuur zoals siliconenkit), daar komt ook geen vocht meer door.

En zelfs al tref ik een motortje met kantelende zuigers, dan nog lach ik me een breuk, want een goed blokje met nauwelijks kilometers heb je voor 350 euro. En je zet het er zo in. Het zijn zulke fijne goedkope karretjes.

zelfde probleem hier met Peugeot 107, kitten hielp hier goed, derde remlicht schroefjes los kit er tussen klaar, achterlichten hetzelfde.
Bij de automaterialen zaak naar kit vragen die flexibel blijft, kan je lampjes gewoon vervangen doe ik hier ook.

Terug
Bovenaan