LED richtingaanwijzers achter Renault Kadjar

Daan 3299924

Net ingestapt
Hallo! Mijn vader en ik zijn opzoek naar een Renault Kadjar. We zien regelmatig Kadjars met LED richtingaanwijzers aan de achterzijde. Onze vraag is dan vanaf welke uitvoering van de Kadjar dat is, want wij komen er zelf niet uit ‍♂️.

Ik zie graag een antwoord tegemoet!

Mvg,

Daan

Hallo! Mijn vader en ik zijn opzoek naar een Renault Kadjar. We zien regelmatig Kadjars met LED richtingaanwijzers aan de achterzijde. Onze vraag is dan vanaf welke uitvoering van de Kadjar dat is, want wij komen er zelf niet uit ‍♂️.

Ik zie graag een antwoord tegemoet!

Als het je echt te doen is is of er een led lampje knippert of een gloei lampje dan kun je een het gloeilampje ook gewoon door een aftermarket led lampje.

Als het je echt te doen is is of er een led lampje knippert of een gloei lampje dan kun je een het gloeilampje ook gewoon door een aftermarket led lampje.
En ik zou altijd met de remlichten beginnen; die led zijn 0.4 seconde sneller op sterkte en dat scheelt bij 120 km/u zo'n 13 meter dat de remlichten eerder goed zichtbaar zijn.......

Even opgezocht. Er zijn inderdaad 2 types achterlichten in de Kadjar geleverd.
Zowel volledig LED als de versie met het knipper en achteruitrijlicht nog gloeilampen.

Welke uitvoering er dan led op zat? geen idee. Ik vermoed dat dit een optie is geweest in de optielijst en dat bepaalde uitvoeringen ze standaard al hadden, maar dat zijn dan meestal de duurdere versies geweest.

De lampunits zijn waarschijnlijk wel zonder moeite te wisselen dus als je er ene koopt zonder led kun je ze vervangen.
Maar je kunt natuurlijk ook een aftermarket LED lampje op de plek van de gloeilamp monteren. Zo gigantisch veel verschil vind ik het op foto's in elk geval niet hebben om daar andere units voor te halen.

Bedankt voor de reacties! We zullen waarschijnlijk dan aftermarket lampjes kopen. Dat scheelt namelijk een hoop uitzoekwerk per auto ;)

Bedankt voor de reacties! We zullen waarschijnlijk dan aftermarket lampjes kopen. Dat scheelt namelijk een hoop uitzoekwerk per auto ;)
Hou er bij de keuze van de lampen rekening mee dat bij veel auto's ook een detectie zit of de lamp kapot is (er "moet" een minimale hoeveelheid stroom gemeten worden) en dat bij Led's dan de boordcomputer aan kan geven dat de lamp stuk is. Veel LED lampen kan je ook kopen met een ingebouwde parallelle weerstand hebben, zodat de boordcomputer meet of er een gewone lamp in zit. Bij sommige auto's dient de knipperautomaat van de richtingaanwijzers vervangen te worden door een elektronische variant. (zijn niet duur, alleen om erbij te komen soms wat werk)

Terug
Bovenaan