Rutger DC
Asfaltkampioen
Vorige week begon Auto China Beijing. De Leapmotor C16 was zeker niet de meest opzienbarende primeur, maar nu Stellantis flink in deze Chinese autofabrikant investeert en de auto's ook in Europa wil gaan distribueren én maken (stadsauto T03 bijvoorbeeld in de "Fiat"-fabriek in Tychy, Polen), heeft Leapmotor in Europa een streepje voor op veel Chinese concurrenten. In het algemene Leapmotor-topic waren wel de S01 sportcoupé, T03 stadsauto, C11 SUV en C01 sedan behandeld, maar nog niet de C10.
De Leapmotor C10 is afgelopen september gepresenteerd op de IAA in München en is een onder de C11 gepositioneerde SUV. De auto is ongeveer net zo groot als de 4750 mm lange C11. De C10 is 4739 mm lang, 1900 mm breed en 1680 mm hoog; de wielbasis is 2825 mm. Waar de C11 wat mij betreft strak en eenvoudig, maar toch fraai en 'premium' oogt, vind ik de C10 slappe, niet erg lekker geproportioneerde hap. De prijzen zijn wel smakelijk: vamaf 135.800 RMB voor de range extender-versie en slechts 128.800 RMB voor de EV, ofwel nog geen 17.000 euro. Dat is zelfs voor Chinese begrippen scherp voor een EV van dat formaat.
De EV heeft een elektromotor die 170 kW/231 pk levert en standaard een accupakket met een capaciteit van 52,9 kWh. Dat is voor een dergelijke auto niet veel, maar tegen meerprijs is er een versie met 69,9 kWh (vanaf 148.800 RMB ). De EREV heeft dezelfde elektromotor, gecombineerd met een 70 kW/95 pk sterke 1.5 benzinemotor en een 28,4 kWh accupakket.
De C16 is op Auto China Beijing gepresenteerd en is een versie met langere overhang achter en derde zitrij. De C16 is 4915 mm lang, de overige maten zijn identiek.
C10
photo.yiche.com
C16
Op Auto China Beijing:
photo.yiche.com
De Leapmotor C10 is afgelopen september gepresenteerd op de IAA in München en is een onder de C11 gepositioneerde SUV. De auto is ongeveer net zo groot als de 4750 mm lange C11. De C10 is 4739 mm lang, 1900 mm breed en 1680 mm hoog; de wielbasis is 2825 mm. Waar de C11 wat mij betreft strak en eenvoudig, maar toch fraai en 'premium' oogt, vind ik de C10 slappe, niet erg lekker geproportioneerde hap. De prijzen zijn wel smakelijk: vamaf 135.800 RMB voor de range extender-versie en slechts 128.800 RMB voor de EV, ofwel nog geen 17.000 euro. Dat is zelfs voor Chinese begrippen scherp voor een EV van dat formaat.
De EV heeft een elektromotor die 170 kW/231 pk levert en standaard een accupakket met een capaciteit van 52,9 kWh. Dat is voor een dergelijke auto niet veel, maar tegen meerprijs is er een versie met 69,9 kWh (vanaf 148.800 RMB ). De EREV heeft dezelfde elektromotor, gecombineerd met een 70 kW/95 pk sterke 1.5 benzinemotor en een 28,4 kWh accupakket.
De C16 is op Auto China Beijing gepresenteerd en is een versie met langere overhang achter en derde zitrij. De C16 is 4915 mm lang, de overige maten zijn identiek.
C10


















零跑汽车零跑C10图片-零跑汽车汽车图片大全-易车
æè½¦æ±½è½¦å¾åº:é¶è·æ±½è½¦é¶è·C10å¾ç-é¶è·æ±½è½¦æ±½è½¦å¾ç大å¨,æ¾é¶è·C10å¾ç,é¶è·æ±½è½¦æ±½è½¦å¾ç大å¨ä¸æè½¦ã
C16







Op Auto China Beijing:




零跑汽车零跑C16图片-零跑汽车汽车图片大全-易车
æè½¦æ±½è½¦å¾åº:é¶è·æ±½è½¦é¶è·C16å¾ç-é¶è·æ±½è½¦æ±½è½¦å¾ç大å¨,æ¾é¶è·C16å¾ç,é¶è·æ±½è½¦æ±½è½¦å¾ç大å¨ä¸æè½¦ã
Laatst bewerkt: