Leapmotor B05

Rutger DC

Asfaltkampioen
Leapmotor presenteert op de IAA Mobility Show in München de B05. Deze elektrische C-segment hatchback, die in China als Lafa5 verkocht gaat worden, moet het hier opnemen tegen bijvoorbeeld de Kia EV4, Volkswagen ID.3, (nieuwe) MG4, Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane en nieuwe Nissan Leaf. Kijkende naar hoe de Leapmotor B10 in de markt is gezet, wordt de B05 waarschijnlijk goedkoper dan alle concurrenten.

w800_m0_yichecar_516c0e5c-08cd-4b79-9ac6-e36d85776e9a.png.webp


w800_m0_yichecar_6137b5d9-0160-4fb1-a23b-a42764894242.png.webp


20250901367669814093869918_13261119_22.jpg


w0_yichecar_20250901886670803253806033.JPG.webp


w0_yichecar_20250901885670803251129435.JPG.webp

 
Heb het idee dat fabrikanten toch minder snel van de hatchback afstappen dan we dachten, eigenlijk doet alleen Ford het. Goede ontwikkeling, niet alles hoeft hoog.

Leapmotor kennende zal deze wel erg goedkoop worden. De B10 wordt aggressief laag in de markt gezet, als dat hier ook het geval is zou deze een vanafprijs van tussen de 25-27k moeten krijgen. Ze zullen ook wel moeten als ze een beetje marktaandeel willen krijgen. Denk wel dat het succes samenhangt met hoe duur de gefacelifte ID3 (ID Golf?) wordt, Volkswagen heeft het spelletje met de prijzen tegenwoordig ook goed door.

Vind dat buiten de Volkswagen ID3 Europese fabrikanten wel erg afzijdig zijn met C-segment hatchbacks. Eigenlijk had Skoda of Dacia met deze auto moeten komen.
 
Terug
Bovenaan