Lastige kiezen wat zouden jullie doen van focus st naar ??

A

Anoniem

Guest
hallo allen die dit lezen

Ik heb nu een ford focus st stationwagon uit 2013 in het zwart deze heeft steenslag aan de voorkant dus dacht dat laat ik spuiten en dat kost mij dan 1500 euro maar dan is de auto nog zwart, wel mooi maar je ziet alles zelfs naar een schone auto een week stil op de oprit is het nog steeds erg vies.

Dus nu is mijn tweede optie
Kijken voor een andere auto en de focus bevalt mij voorderest goed allen valt het niet me om deze op een wat betere focus in te ruilen en ben ik uitgekomen op twee andere opties

Eerste optie
Ford fiesta st uit 2016 met 183pk
Leuk klein pittig autootje die ik van de buitenkant super leuk vind en waar ik nog wat dikker van kan maken wat ik dan ook weer leuk vind.
De binnen kan vind ik dan wat minder als de focus het toont toch minder als de focus en is natuurlijk een stuk kleiner als een focus stationwagon
Ik heb er ook al een proefrit in gemaakt en het klinkt allemaal lekker sportief rijd lekker stug maar leek toch minder belevenis als de focus dus misschien toch nog maar een keer proef rijden voor die onzekerheid

Tweede optie
Audi a3 Limousine 1.4 TFSI CoD Ambition Pro Line S uit 2015 met 150 pk
Dit is kwa grote redelijk vergelijkbaar met de focus
De buitenkant ziet er redelijk sportief uit en de voorkant vind ik mooi met de onderkant bumper en de koplampen en kan er in mijn ogen niet veel aan versleutelen om er nog een dikkere auto van te maken het enige wat ik anders zouw willen is de gril waar de kenteken plaat op zit.
De binnen kant is natuurlijk zo als audi bekend helemaal af veel luxe netjes af gewerkt mooie bediening van alle media wat het ook luxer laat lijken maar is het nou echt meer dan een ford of is het het luxe jasje.

Ga ik de sportieve focus niet missen en had het dan toch een fiest moeten worden want de audi rijd niet verkeert maar zeker niet sportief snel nu kan je de drive modes bij de natuurlijk sportief zetten en voeld dat wel fijn maar nog niet echt bochten door hangen en daar dan vol op het gas om lekker te spellen wat je zeker niet dagelijk doet want meeste van de tijd rij ik toch gewoon normaal en is dan de uitstraling van luxe van de audi dan lekkerder

Wat denken jullie
De goedkoopst optie is focus spuiten
De fiesta of de audi maken bij aankoop niet veel uit
Per maand word de fiesta goedkoper als de audi en zeker als de focus

Ik gebruik de auto niet heel veel het is meer hobby de auto word gebruikt voor één keer per week boodschappen en wat ritjes zo als op visite, dagje uit en vakantie
Ik hoor graag jullie ervaringen gedachtes en wat jullie zouden doen en misschien goed alternatieve

De focus spuiten, fiesta is kleiner en loont niet gelijk, maar dan zit je wel met de vakanties

En een 1.4 tsi met meer dan 125 pk is ook risico, maar geloof dat deze wel een riem heeft ipv ketting

Focus ST is wel echt leuk, net als de Fiesta maar veel kleiner dus dat moet je wel passen.

Ik zou de Focus laten spuiten en daarna bv professioneel laten detailen en coaten zodat vuil, ook van stilstaan, er makkelijk afgespoten wordt in de wasbox zonder dat de hele auto gewassen moet worden. Als de auto vrijwel hele week op de oprit staat kun je er ook een goede (!!) hoes voor kopen; auto blijft schoon en is beschermd tegen weersinvloeden.

Ik zou de huidige laten wrappen in een andere kleur die je leuk lijkt en minder vies lijkt. De auto bevalt je prima en alternatieven vind je moeilijk te bedenken. Je bent dan van je steenslag af, hebt weer een ander uiterlijk en je hebt een kleur die minder snel vies lijkt. Bij inruilen over een x aantal jaar zal er vast niet meer moeilijk gedaan worden over wat steenslag of ze houden de wraps erop.

Steenslag bijstippen, auto professioneel laten polijsten en reinigen.

Zoek maar op 'car detailing' om het effect te zien.
Ik heb voor 250€ zelfs parkeerschades (flinke schaaf) laten wegpoetsen.
voorbeeldje all-in pakket voor 250€

Ik heb het 1x laten doen bij een auto voor de verkoop.
Toen ik de auto terug kreeg was deze als nieuw: alle swirls , vlekken die ik jaren er niet uit kreeg (zonnebrand), krasjes : allemaal weg. Blonk weer als nieuw en bleef ook schoon.

Jay DoubleYou zei:
Weet niet wat je budget is, maar als het puur hobby is, is een Focus RS dan ook een optie?

Ik heb ook wel voor een rs gekeken maar dat legt wel erg ver boven het budget en ik vind dan toch dat de rs binnen moet staan en dat is niet echt mogelijk jammer genoeg

Auto encyclopedie zei:
De focus spuiten, fiesta is kleiner en loont niet gelijk, maar dan zit je wel met de vakanties

En een 1.4 tsi met meer dan 125 pk is ook risico, maar geloof dat deze wel een riem heeft ipv ketting

Ik weet dat de fiesta echt wel kleiner is en dat is bij de focus eigenlijk overbodige luxe
En wat wat is het risico bij de 1.4 tsi motoren ik heb me er redelijk goed in gelezen en weet alleen wat over olie verbruik wat naar 2012 redelijk is opgelost

Arjan 9030731 zei:
Auto encyclopedie zei:

Ik weet dat de fiesta echt wel kleiner is en dat is bij de focus eigenlijk overbodige luxe
En wat wat is het risico bij de 1.4 tsi motoren ik heb me er redelijk goed in gelezen en weet alleen wat over olie verbruik wat naar 2012 redelijk is opgelost

In deze link hebben ze het over 2014,dus dan heb je met de a3 150 pk nog geluk

https://inkoopautos.com/tsi-motor-problemen-en-oplossing/

spoiler alert zei:
Steenslag bijstippen, auto professioneel laten polijsten en reinigen.

Zoek maar op 'car detailing' om het effect te zien.
Ik heb voor 250€ zelfs parkeerschades (flinke schaaf) laten wegpoetsen.
voorbeeldje all-in pakket voor 250€

Ik heb het 1x laten doen bij een auto voor de verkoop.
Toen ik de auto terug kreeg was deze als nieuw: alle swirls , vlekken die ik jaren er niet uit kreeg (zonnebrand), krasjes : allemaal weg. Blonk weer als nieuw en bleef ook schoon.

Ik heb de focus ook een keer laten poetsen dit is toen niet naar mijn zin gebeurt en er veel mis communicatie das zal denk ik nog wel veel beter kunnen dus is nogwel het overwegen waar maar de steenslag moet echt gespoten worden dat hebben meerdere poetsers bekeken en de spuiter zij ook dat de steenslag behoorlijk was en ook veel diep

opel omega zei:
Ik zou de huidige laten wrappen in een andere kleur die je leuk lijkt en minder vies lijkt. De auto bevalt je prima en alternatieven vind je moeilijk te bedenken. Je bent dan van je steenslag af, hebt weer een ander uiterlijk en je hebt een kleur die minder snel vies lijkt. Bij inruilen over een x aantal jaar zal er vast niet meer moeilijk gedaan worden over wat steenslag of ze houden de wraps erop.

Wrappen heb ik ook over naar gedacht maar wat gebeurt er allemaal onder en zeker op de plekken van de steen slag gaat dat niet enorm roeste dus dat je aan het einde van het verhaal nog veel veder van huis bent,
Dat is waar ik bang voor ben

Als het zo ernstig gesteld is met de steenslag, dan kun je wel een nieuwe auto kopen, maar over een jaar heb je weer hetzelfde probleem.

Met 50000km per jaar op de snelweg moet ik de steenslag met vergrootglas zoeken. En dan rij ik niet in een tank (Aygo, Fiesta ).

Modernere auto's, zoals de Mazda, zijn ook nog eens voorzien van 'gewichtbesparende techniek': dunner plaatwerk.

Terug
Bovenaan