Lastig, nieuwe auto.

hoos

Net ingestapt
Mijn ome Johan is 81 jaren oud, rijdt een polo 1200 TSI
Van 2011.
Beste man draagt geen bril, eigen tanden nog en geen gehoor apparaat.
Kortom, zeer vitaal voor 81.
Hij mag graag auto rijden, maar het plezier wordt minder omdat hij het schakelen steeds moeilijker vind door stramme benen.

Hij heeft in mijn Hyundai inoiq gereden en is om, een nieuwe auto met automatische bak dat is de volgende.

Maar een Hyundai I10 lees ik maar weinig positiefs over ( bak ).

Formaat polo zou zijn voorkeur hebben.
Een cvt bak zou denk ik ideaal zijn ( Yaris )

Heeft iemand nog een idee welke auto ?

Budget 20000 euro

Vreemd dat je maar weinig positieve verhalen hoort over de Hyundai I10. Het is de enige A-segmenter, die (gebruikt) te krijgen is met een echte vol automaat met koppelomvormer. De concurrentie moet het doen met robot-schakel bakken. In dit opzicht is de Hyundai I10 een vette aanrader!!
( een geheel nieuwe Hyundai I10 is alleen nog leverbaar met een handgeschakelde 5 bak. Automaat niet meet leverbaar)

Een Toyota Yaris hybride ( B-segmenter trouwens) heeft een transmissie met CVT werking, en is daarmee ook een aanrader.

Het hoeft niet duur te zijn. Verkrijgbaarheid is het probleem tegenwoordig. Een Dacia Sandero cvt kost geen 20000. Een Mitsubishi space star cvt kost geen 20000. Zelf het ik de nieuwe Sandero drie maanden...handbak. i10 is heel klein. Yaris niet veel beter.
Koop nieuw met garantie, levertijd... minimaal 3 maanden....
Succes ermee

81, stramme benen...Wellicht is wat hoger zitten geen overbodige luxe. Zeker over een paar jaar..

Ik zou eens gaan proef zitten/ rijden in iets als een hyundai kona, renault captur etcetera.
Wellicht moet het dan een jonge tweehands worden maar voor 20.000 koop je heel wat moois in die klasse.

Met een budget van rond de 20.000 is er veel mogelijk.

Goede opties voor particuliere kopers zijn de nieuwe Dacia Sandero met CVT automaat, Renault Clio 5 met 3 soorten automaten de 130 TCe met 7 traps automaat met dubbele koppeling, E Tech hybride, en met CVT automaat en 1.0 liter motor, en natuurlijk de Toyota Yaris hybrid. De volledig elektrische Renault Zoe is ook een goede optie en zit wat hoger.

Deze modellen zijn goedkoop in onderhoud en reparatiekosten kosten en betrouwbaar.

Zou inderdaad gaan kijken voor een B-segment met een wat hogere zit ( en instap / meer overzicht ).
Bijvoorbeeld een Opel Mokka X, Kia Stonic, Mazda CX-3, etc.

De moderators zijn kennelijk op vakantie? Dit is hier duidelijk off-topic, maar dit topic staat er nu al een week.

Terug
Bovenaan