lange mensen in cabrio's

reneetje

Net ingestapt
Nederlanders zijn het langste volk op aarde dat geeft af en toe problemen want niet altijd word er door de auto industrie aan gedacht .
Op mijn bucket list staat nog open een cabrio maar nu heb ik een lengte van 2.07 meter en ben 56 jaar oud dus ook geen slangen mens meer.
Iemand een idee welke cabrio daar voor in aanmerking komt en heeft er ervaring mee .

m.v.g. R.Snijders

Ik zou denken aan grote cabrio's zoals de S-klasse, SL of 6-serie.

Wat voor iets zoek je en voor welk budget?

Ik denk dat je het beste naar de vorm van de auto kunt kijken en of de stoelen in tig posities verstelbaar zijn. Deze kun je dan veelal ook ver laten zakken.

Wij hebben ook een Saab cabrio (2011) waar mijn vrouw in rijdt.

Het is een aero en deze heeft elektrische stoelverstelling en kun je in vele mogelijke posities instellen, ook de diepte in zeg maar. Ik weet niet of de andere, niet aero, uitvoeringen dit hebben. Daarvoor ken ik de uitvoeringen niet goed genoeg. Aero is luxe, deze heeft het iig elektrisch met memorie. Ook wel handig, zodat jouw partner niet jouw instelling telkens verwijderd.

mercedes-benz-e-klasse-cabrio-e-200-automaat-sport-edition-prestige-pakket.jpg

https://www.autowereld.nl/mercedes-benz/e-klasse-cabrio/e-200-automaat-sport-edition-prestige-pakket-26975370/details.html

Iemand van 2 meter past daar wel in, maar het is ook persoonlijk, lange romp of lange benen bijv.

Mijn ervaring (lange benen) is dat bijna alle vierzitters prima ruimte bieden. Tweezitters daarentegen bieden niet voldoende verstelmogelijkheden om comfortabel te zitten.

Leuke discussie, mijn schoonvader is ook zo'n grote forse beer , nou een SLK of Z4 is dan absoluut waardeloos kan ik je helaas vertellen uit eigen ervaring. Ik zou voor een C70 gaan kijken maar dan wel model 1999-2005, de nieuwere is echt een stuk kleiner en staat op de basis van de V/S40.

Twix zei:
Mijn ervaring (lange benen) is dat bijna alle vierzitters prima ruimte bieden. Tweezitters daarentegen bieden niet voldoende verstelmogelijkheden om comfortabel te zitten.

idd, alltijd op zoek gaan naar een 4 zitter, de stoelen in een 2 zitter kunnen niet ver genoeg naar achteren en de leuning kan in de achterste stand eigenlijk alleen kaarsrecht.

@Bofkont, heb je wel eens met die volvo cabrio uit 99 gereden? Ze zien er mooi/klassiek uit, maar rijden echt verschrikkelijk slecht, zeker als je beter (zoals jij) gewent bent.

Beste Gullwing,

Nee nooit in gereden zelf, torderen is idd nogal een puntje wat ik heb gelezen, maar zijn ze echt zo slecht dan?
Lijkt me wel een fijne comfortabele cruiser.

Probeer 's een Lexus SC. Of Infinity g37 cabrio.
De andere usual suspects zijn al ^ genoemd.

Prettig altijd als degene die het topic opent zo lekker meepost.

In het middensegment heb je ook nog aardig wat cabrio’s. Focus cc,megane cc,astra twintop. Bmw 3 serie, Audi A4. Geen idee of deze binnen budget zijn en/ of voldoende hoofdruimte hebben.

Heb je ondertussen al een cabrio ben zelf 2,07 m. De enigste cabrio waar ik goed in kan zitten is een Audi A5/S5.
Zelf heb ik een bmw 6 serie maar zet ik de rugleuning meer naar achteren.
Er is genoeg beenruimte.
Een twee zitter heb ik ook nog niet gevonden waar ik goed in kan zitten.
Succes, en laat even wat westen als je er een gevonden hebt

Je had vroeger een Nederlandse film (weet titel niet) waarin de boomlange Jon Bluming rijdt in een Alfa Spider rundeck. Werkelijk een superstompzinnig gezicht.

mjm63 zei:
Heb je ondertussen al een cabrio ben zelf 2,07 m. De enigste cabrio waar ik goed in kan zitten is een Audi A5/S5.

Inderdaad, de A5 cabrio is ook 12 mm. hoger (buitenmaat) dan de A5 coupé. Betreft wel de nieuwste modellen.

Gisteren in 991 targa 4 GTS gereden, dat was zeker geen straf. In en uitstappen is wel lastig door die grote deuren en het diepe zitten. De meeste hierboven genoemde auto's zijn natuurlijk hopeloos. Een Volvo C70 is de slechtste auto waar ik ooit mee gereden heb en een Chrysler Sebring tref je alleen nog op woonwagenkampen aan. En zou je echt serieus in een Opel cabrio willen rijden? Een BMW e30 325i cabrio is goed uiteraard maar vind er nog maar eens 1. En dat moet je ook maar willen...toch erg gedateerd.

Een topic uit augustus 2018 en de TS heeft zich hier 1x laten zien....:T

Dus.

Een Midget zie ik. Moet je ook niet al te lang voor zijn...

Cabrioweer? Het is altijd cabrioweer:cool:

Terug
Bovenaan