• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Lamborghini Urus facelift

MCW ooo

Net ingestapt
Origineel topic bestaat niet meer :T

Urus S
lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


lamborghini-urus-s.jpg


Alle foto's en info: https://www.netcarshow.com/lamborghini/2023-urus_s/

Urus Performante
9h7yc71b2dix.jpg


uchyzm9bv5k5.jpg


Meer foto's en info: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/lamborghini-urus-performante-666-pk-en-minder-kilos/

De Lamborghini Urus bestaat dit jaar vier jaar. Lamborghini vond het derhalve tijd om met een extra potente versie van zijn SUV te komen: de Performante. Die Performante is echter niet de vervanging van de reguliere Urus. Dat is deze Urus S namelijk.

De reguliere Urus had een 650 pk sterke 4.0-V8, een machine die in de nieuwe Urus Performante werd opgeschroefd tot 666 pk en 850 Nm. De nieuwe Urus S, die de bekende 650 pk sterke Urus vervangt, krijgt dezelfde 666 pk sterke machine als krachtcentrale. Daarmee is hij net zo krachtig als de Urus Performante, maar die Performante blijft met zijn lagere gewicht, aangepaste spoilerwerk en speciale onderstel de dynamischer auto van het stel.

Met zijn 666 pk schiet de Urus S in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Daarmee is hij 0,1 tel rapper dan het origineel, maar wel 0,2 seconden trager dan de Performante. De topsnelheid ligt op 305 km/h, de Urus Performante loopt – hou je vast – 1 km/h harder. De Urus S profiteert onder meer van de komst van een nieuw uitlaatsysteem. Vanbuiten herken je hem onder meer aan zijn nieuwe voorbumper, compleet met een donkere skidplate en een grille die volledig in het zwart is uitgevoerd. Optioneel levert Lamborghini een pakket dat een uitgebreide reeks uit koolstofvezel opgetrokken extraatjes naar het model brengt. Ook achterop zien we een nieuwe bumper en ook deze heeft een groter in het zwart uitgevoerd deel. Lamborghini introduceert verder een set nieuwe lichtmetalen wielen en er zijn nieuwe lakopties.
 

Lamborghini Urus Plug-In Hybrid Keeps the V-8 and Adds More Power​


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


lamborghini-urus-se.jpg


The new Urus SE is an electrified version of the company's best-selling model, now with more power and speed. Although a PHEV setup typically implies a downsized engine, that's not the case here. The twin-turbo 4.0-liter V-8 is sticking around, supplemented by an electric motor.

Housed within the eight-speed automatic transmission, the e-motor produces 189 horsepower and 356 pound-feet of torque. The gasoline engine is rated at a substantial 612 hp and 590 lb-ft. Combined, the two deliver a total system output of 789 hp at 6,000 rpm and a mountain-moving 701 lb-ft from 1,750 rpm.

Compared to the Urus S, the new SE is 0.1 seconds quicker to 62 mph, completing the task in 3.4 seconds. It's worth noting the Performante remains the quickest of the Urus range, at 3.3 seconds. This new raging bull reaches 124 mph in 11.4 seconds, or 1.1 second before the gas-only version, and even 0.1 seconds before the spicy Urus Performante. Flat out, it can do 194 mph, making it a tiny bit faster than both V-8-only flavors.

The Urus SE comes with a 25.7-kWh lithium-ion battery mounted below the cargo floor, good for over 37 miles of pure electric range. Driven in EV mode, the SUV tops out at 81 mph. After that, the V-8 automatically kicks in. Lamborghini goes as far as to say emissions are down by 80 percent compared to the pure ICE model.

With the plug-in hybrid, Lamborghini takes the opportunity to give the SUV a nip and tuck. Those updated matrix LED headlights now have a daytime running light signature that takes after a bull's tail, or so we're told. There are some discreet tweaks to the front section with design elements derived from the Revuelto supercar. The rear apparently takes after the Gallardo, and increases downforce by 35 percent compared to the Urus S.

 
Zo te zien is ook het uiterlijk aangepast? Weet nog niet of ik het echt mooi vind. Ziet er net wat gladder uit.
 
Terug
Bovenaan