Adam2014
Wegverkenner
Momenteel ben ik in het bezit van een Citroën C1 uit 2012. Er staat bijna 88.000 km op de teller en de C1 bevalt eigenlijk heel goed.
Toch zou ik het fijn vinden als ik net iets meer comfort en tot op zekere hoogte 'meer auto' zou hebben. Nu ben ik volgens mij op een redelijk aantrekkelijk aanbod gestuit en ik merk bij mezelf dat het toch is gaan kriebelen.
Ik kan namelijk voor ongeveer € 1.000 bijbetalen een Lada Kalina kopen uit 2016 met pas 42.000 km op de teller.
Het model vind ik nog niet eens zo verkeerd, al zal ik het interieur een keer in het echt moeten zien denk ik. Maar het kriebelt wel om met slechts 1000 euro bijbetaling 4,5 jaar jonger en 45.000 kilometer minder te rijden.
Ik heb voor mezelf ook al wat plus- en minpunten opgeschreven van de Lada:
+ Meer comfort verwacht ik
+ Meer vermogen
+ Boordcomputer
+ ESP
+ Stoelverwarming
+ 4,5 jaar jonger
+ 45.000 kilometer minder op de klok.
+ Onderscheidende auto / anders dan anderen.
- Hogere vaste lasten
- Onzekerheid wat betreft betrouwbaarheid
- Onzekerheid wat betreft verkrijgbaarheid onderdelen
- Een Lada raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (extreem hoge afschrijving)
Weten jullie hoe het zit met de kwaliteit en betrouwbaarheid van Lada in het algemeen en de Kalina 2 in het bijzonder? en hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de onderdelen? Wat vinden jullie van de keuze?
Toch zou ik het fijn vinden als ik net iets meer comfort en tot op zekere hoogte 'meer auto' zou hebben. Nu ben ik volgens mij op een redelijk aantrekkelijk aanbod gestuit en ik merk bij mezelf dat het toch is gaan kriebelen.
Ik kan namelijk voor ongeveer € 1.000 bijbetalen een Lada Kalina kopen uit 2016 met pas 42.000 km op de teller.
Het model vind ik nog niet eens zo verkeerd, al zal ik het interieur een keer in het echt moeten zien denk ik. Maar het kriebelt wel om met slechts 1000 euro bijbetaling 4,5 jaar jonger en 45.000 kilometer minder te rijden.
Ik heb voor mezelf ook al wat plus- en minpunten opgeschreven van de Lada:
+ Meer comfort verwacht ik
+ Meer vermogen
+ Boordcomputer
+ ESP
+ Stoelverwarming
+ 4,5 jaar jonger
+ 45.000 kilometer minder op de klok.
+ Onderscheidende auto / anders dan anderen.
- Hogere vaste lasten
- Onzekerheid wat betreft betrouwbaarheid
- Onzekerheid wat betreft verkrijgbaarheid onderdelen
- Een Lada raak je aan de straatstenen niet meer kwijt (extreem hoge afschrijving)
Weten jullie hoe het zit met de kwaliteit en betrouwbaarheid van Lada in het algemeen en de Kalina 2 in het bijzonder? en hoe het zit met de verkrijgbaarheid van de onderdelen? Wat vinden jullie van de keuze?